.[ ČeskéHry.cz ].
scenare na adventuru
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 13:37:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Jeste neco: Doporucuju vsechno, co vas napadne, zapsat (kamkoli, kde to neztratite). Tohle se hodne vyplati. Taky znate ten pocit: "Jezis, jak tohle melo bejt? Pred pul rokem jsem to mel tak krasne promysleny..grrr!!"
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 13:44:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo jeste me napadla dalsi vec.

Samozrejme problem struktury (vetveni, nelinearita..) herni vyvojari bezne resi. Rad bych jen upozornil, ze vetveni pribehu, je casove nejnarocnejsi herni struktura. Neni az tak problem ji napsat, ale vyrobit hru s vetvenym pribehem je problem, protoze mnozstvi materialu s kazdou vetvi zavratne roste. Proto takove hry skoro neexistuji.
Nechci tady prosazovat linearni pribeh do hry, ale pro nezavisleho vyvojare je to mozna to nejlepsi reseni. Protoze nepredpokladam, ze adventura by mohla mit nejaky nelinearni model. A slozite kombinovane struktury se zase nedaji psat jen tak od boku, chce to mit trochu nastudovano, jak funguji a jak se s nimi pracuje.
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 08:44:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja osobne pouzivam MS Word s odkazy mezi ruznymi castmy dokumentu, veskere samostatne casti jsou cislovane a struktura je pak vytvorena ve Visiu kde je vse naznaceno jiz jen hesly a cisly jednotlivych casti z wordoveho dokumentu (myslim ze to jde nejak i rovnou prolinkovat ale nikdy jsem se po tom nepidil), timhle zpusobe se da udelat uz bez problemu velice slozity pribeh se spoustou odbocek a moznosti. Zaroven to neni problem navazat treba na mapu sveta a tak podobne..
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 09:49:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Nekdo napsal:
Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, ...strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd.

Muzes klidne pouzit Word, staci mit prubeh hry rozdeleny do ocislovanych sekci rozhovoru a moznosti a na ne odkazovat z textu. Sice to potrebuje trochu predstavivost pro sestaveni v hlave stromu moznosti z daneho mista, ale tu urcite jako scenarista/designer mas.

Kdyz sem byl maly, hral jsem takove fantasy hry, ktere byly realizovane knizkami. Tam sis ofotil papir popisujici postavu, navolil ji a jeji parametry a prochazel si ocislovane texty v te knizce. Dycky tam bylo "si tam a tam, vidis tohle a tohle a muzes udelat tohle a tamto, vcetne moznosti sebrat tohle a pouzit na tamto tamhleto, pokud to mas v inventari" a pod tim cisla, kterymi prejdes na dane akce/mista (jak se menily tve parametry a obsah inventare, tak si furt gumoval v ofocenem papiru postavy a prepisoval tuskou Smile).

EDIT: Koukam, ze uz me OGI predbehl Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 10:09:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Nekdo napsal:
Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, ...strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd.

Muzes klidne pouzit Word, staci mit prubeh hry rozdeleny do ocislovanych sekci rozhovoru a moznosti a na ne odkazovat z textu. Sice to potrebuje trochu predstavivost pro sestaveni v hlave stromu moznosti z daneho mista, ale tu urcite jako scenarista/designer mas.
Vytrhl jsi jednu větu z kontextu...psal jsem "A hlavně aby to pak šlo vyexportovat do něčeho, co bych mohl jednoduše načítat ve hře - klidně texťák - ...".
Word bych fakt načítat ve hře nechtěl, i když přes ty nové xml-based formáty by to nějak rozumněji možná šlo. Asi to skončí mojí jednoduchou aplikací - není to nic těžkého...
Btw. nejsem scénárista ani designer, ale programátor (což bys mohl vědět, když mě pár let znáš Rolling Eyes) - jen řeším, jak by mi měli tito dodat přechroustaný scénář...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 10:33:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi: dej neco funkcniho dohromady, klidne ti muzu nahodit nejake postrehy co by se pro scenaristu a designera hodilo) a muzes tim mozna vydelat slusnej balik Smile
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 11:47:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi, mluvilo tu o tom vic lidi, proto jsem tvuj nick z citace odstranil Smile. Moje reseni je ok, pokud se do to nejakeho editoru naboucha pozdeji (a ted jeste neni k dizpozici). Pokud by uz byl, tak nejlepsi reseni je to cpat rovnou do nej.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2008, 22:11:37    Předmět: Odpovědět s citátem

takze, mozno som nasiel riesenie pre vsetkych pritomnych.
teda, v skutocnosti mi ho niekto odporucil, chvala teda anonymnemu dobrodincovi a nie mne

software, ktory je na game design priamo stvoreny je toto: http://www.thecorpament.com/features.html

navyse, 75 dolarov mi nepride tak vela (ak niekto robi hry za peniaze, teda)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna