Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 13:37:01 Předmět: |
|
|
Jeste neco: Doporucuju vsechno, co vas napadne, zapsat (kamkoli, kde to neztratite). Tohle se hodne vyplati. Taky znate ten pocit: "Jezis, jak tohle melo bejt? Pred pul rokem jsem to mel tak krasne promysleny..grrr!!" _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 13:44:37 Předmět: |
|
|
Jo jeste me napadla dalsi vec.
Samozrejme problem struktury (vetveni, nelinearita..) herni vyvojari bezne resi. Rad bych jen upozornil, ze vetveni pribehu, je casove nejnarocnejsi herni struktura. Neni az tak problem ji napsat, ale vyrobit hru s vetvenym pribehem je problem, protoze mnozstvi materialu s kazdou vetvi zavratne roste. Proto takove hry skoro neexistuji.
Nechci tady prosazovat linearni pribeh do hry, ale pro nezavisleho vyvojare je to mozna to nejlepsi reseni. Protoze nepredpokladam, ze adventura by mohla mit nejaky nelinearni model. A slozite kombinovane struktury se zase nedaji psat jen tak od boku, chce to mit trochu nastudovano, jak funguji a jak se s nimi pracuje. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OGI

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 25. červenec 2008, 08:44:21 Předmět: |
|
|
Ja osobne pouzivam MS Word s odkazy mezi ruznymi castmy dokumentu, veskere samostatne casti jsou cislovane a struktura je pak vytvorena ve Visiu kde je vse naznaceno jiz jen hesly a cisly jednotlivych casti z wordoveho dokumentu (myslim ze to jde nejak i rovnou prolinkovat ale nikdy jsem se po tom nepidil), timhle zpusobe se da udelat uz bez problemu velice slozity pribeh se spoustou odbocek a moznosti. Zaroven to neni problem navazat treba na mapu sveta a tak podobne.. _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. červenec 2008, 09:49:38 Předmět: |
|
|
Nekdo napsal: |
Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, ...strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd. |
Muzes klidne pouzit Word, staci mit prubeh hry rozdeleny do ocislovanych sekci rozhovoru a moznosti a na ne odkazovat z textu. Sice to potrebuje trochu predstavivost pro sestaveni v hlave stromu moznosti z daneho mista, ale tu urcite jako scenarista/designer mas.
Kdyz sem byl maly, hral jsem takove fantasy hry, ktere byly realizovane knizkami. Tam sis ofotil papir popisujici postavu, navolil ji a jeji parametry a prochazel si ocislovane texty v te knizce. Dycky tam bylo "si tam a tam, vidis tohle a tohle a muzes udelat tohle a tamto, vcetne moznosti sebrat tohle a pouzit na tamto tamhleto, pokud to mas v inventari" a pod tim cisla, kterymi prejdes na dane akce/mista (jak se menily tve parametry a obsah inventare, tak si furt gumoval v ofocenem papiru postavy a prepisoval tuskou ).
EDIT: Koukam, ze uz me OGI predbehl . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 25. červenec 2008, 10:09:05 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Nekdo napsal: |
Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, ...strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd. |
Muzes klidne pouzit Word, staci mit prubeh hry rozdeleny do ocislovanych sekci rozhovoru a moznosti a na ne odkazovat z textu. Sice to potrebuje trochu predstavivost pro sestaveni v hlave stromu moznosti z daneho mista, ale tu urcite jako scenarista/designer mas. |
Vytrhl jsi jednu větu z kontextu...psal jsem "A hlavně aby to pak šlo vyexportovat do něčeho, co bych mohl jednoduše načítat ve hře - klidně texťák - ...".
Word bych fakt načítat ve hře nechtěl, i když přes ty nové xml-based formáty by to nějak rozumněji možná šlo. Asi to skončí mojí jednoduchou aplikací - není to nic těžkého...
Btw. nejsem scénárista ani designer, ale programátor (což bys mohl vědět, když mě pár let znáš ) - jen řeším, jak by mi měli tito dodat přechroustaný scénář... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OGI

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 25. červenec 2008, 10:33:14 Předmět: |
|
|
Augi: dej neco funkcniho dohromady, klidne ti muzu nahodit nejake postrehy co by se pro scenaristu a designera hodilo) a muzes tim mozna vydelat slusnej balik  _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 25. červenec 2008, 11:47:10 Předmět: |
|
|
Augi, mluvilo tu o tom vic lidi, proto jsem tvuj nick z citace odstranil . Moje reseni je ok, pokud se do to nejakeho editoru naboucha pozdeji (a ted jeste neni k dizpozici). Pokud by uz byl, tak nejlepsi reseni je to cpat rovnou do nej. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 27. červenec 2008, 22:11:37 Předmět: |
|
|
takze, mozno som nasiel riesenie pre vsetkych pritomnych.
teda, v skutocnosti mi ho niekto odporucil, chvala teda anonymnemu dobrodincovi a nie mne
software, ktory je na game design priamo stvoreny je toto: http://www.thecorpament.com/features.html
navyse, 75 dolarov mi nepride tak vela (ak niekto robi hry za peniaze, teda) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|