.[ ČeskéHry.cz ].
Návrh AI ku kartovej hre

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 14:55:40    Předmět: Návrh AI ku kartovej hre Odpovědět s citátem

Zdravím, robím jednoduchú kartovú hru, mám už skoro všetko urobené a rozmýšľal som, že urobím aj nejakú jednoduchšiu AI (naskriptovanú). Neviem či interne mám urobiť taký interface, ktorý by umožňoval prístup priamo ku kartám súpera, alebo taký, aby umožnil prístup len ku kartám voľne viditeľným (tj obráteným lícom hore). Viem, že v prvom prípade by som sa znížil k AI typu C&C čo vidí celú mapu hneď a vie kde je súper, ale zase by mohla byť účinnejšia voči ľudskému protivníkovi. S druhou by bol zase väčší problém (interný buffer, čo by si "akože pamätal" aké karty protivník vyhodil, predvídal aké zostávajú atď.atď)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 16:20:49    Předmět: Odpovědět s citátem

mnm: jednodussi je ta prvni, ale bylo by pravdepodobne moc tezke takoveho soupere porazit a to by hodne lidi odradilo od hrani tve hry. Druha moznost je realistictejsi ale zaroven daleko tezsi na realizaci, z velke casti jde oto jak slozita jsou pravidla tve karetni hry, ale ja osobne bych se priklanel k tomuto reseni.
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 16:38:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Hlavně karetní hra proti počítači není z principu zábavná, neboť v jádru jsou karetní hry o náhodě rozdání nebo náhodě volby. Zábava spočívá v lidech a to počítač nenahradí Wink Podobně jako lodě a spol.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 16:55:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Ok, radšej sa zameriam na GUI, stabilitu multiplayeru Very Happy

Silné OT: neviete prečo je hra Stalker z veľkej časti naskriptovaná (Lua)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 17:38:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Stalker - protože je to jednodušší než programovat super vyspělou AI?

Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)?
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 18:06:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
Stalker - protože je to jednodušší než programovat super vyspělou AI?

Neviem či si hral/poznáš Stalkera, ale tu nejde tak ako tak o AI, ale tá hra má naskriptované aj main menu (zjednodušene povedané)

Quiark napsal:

Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)?

Síce ten algoritmus nepoznám (práve študujem na Wikipédii), ale díky, určite sa na to pozriem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 19:00:58    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Neviem či si hral/poznáš Stalkera, ale tu nejde tak ako tak o AI, ale tá hra má naskriptované aj main menu (zjednodušene povedané)


no a? Skriptovací jazyky jako lua a python se ve hrách dost používají, protože se v nich píše o dost snadněji než v C++ (a taky nemusíš čekat na kompilaci). Viz http://newwiki.ceske-hry.cz/Hern%C3%AD_n%C3%A1vrhov%C3%BD_vzor_Skriptovac%C3%AD_jazyk
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 766
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 2. duben 2009, 23:26:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
Ke kartám - nedal by se použít klasický algoritmus minimax (min-max)?


U her s nahodou typicky dochazi k hodne velkemu vetveni + neni mozne maximalizovat/minimalizovat pres nahodu, takze vysledky minimaxu nebyvaji moc dobre.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 3. duben 2009, 10:32:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych šel cestou iformované AI (zná karty soupeře atd.) a snažil bych se jí implementovat dostatečnou demenci aby to bylo hratelné Wink to by nemělo být až tak těžké naimplementovat a pokud dobře odladíš stupně hlouposti AI mohlo by to být ok.
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna