MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. květen 2009, 10:49:05 Předmět: |
|
|
Kdysi hodne davno, kdyz jsem si programoval svoji textovou Dunu 2, tak jsem to udelal presne tak, jak pises. V editoru se zadolo, kde ma ktera budova stat a poradi v jakem se mely stavet. Kdyz pak AI mela na budovu penize, tak ji postavila. V editoru se zadavaly i pozice pro jednotky, ktere mely budovy chranit... Fungovalo to hezky, celkem jednoduche, ale jednotvarne a ne moc chytre.
Ja uz nemam zkusenosti s zadnou novou starategii, takze posledni co znam je Starcraft.
Tam si pritivnik pravdepodobne na zacatku voli nejakou strategii (Buildorder), rozhodne se, zda pujde do rychlych lurkeru nebo do rychlich mutalisku a podle toho prizpusobi stavbu (poradi a prioritu budov. Poradi samotne nestaci je treba se rozhodovat i mezi tim, zda je prioritnejsi jednotka nebo budova a taky vedet, kolik potrebuju mit tezicu). V pozdejsi fazi se AI nejakym zpusobem rozhodovala, ktere budovy chybi a ty stavela. V SC to treba znamena, ze kdyz uz mam dobry prisun financi, muzu stavet dalsi vyrobni budovy na jednotky (Tohle spravne delali lidi, postavili klidne 8-12 gatewai, ale pocitac to myslim neumel), kdyz mi neco chybi znovu to postavim.
Dalsi otazka je kam budovu umistit. Jsou tam zakladni veci: aby neprekazela v ceste, aby zakladna byla blizko mineralum, ale i pokrocile: Z budov se daji delat obranne barikady, mozou se chytre rozmistovat protiletadlove veze, pred bunkry treba dat farmu (je levna a ma hodne zivotu a kdyz protivnik chce zautocit na bunkr, farma mu dost prekazi). Tady ai ve starcraftu byla dost mizerna, prislo mi, ze rozmistuje budovy spise randomem.
Takze co s tim? Ja bych se snazil okoukat taktiku lidi a zjistit, co je dobre. A ty veci, ktere jsou jednoduche na implementaci bych zabudoval do AI. Zkombinoval bych predpripravene postupy (poradi a umisteni budov) a samostatne rozhodovani na zaklade aktualni situace. (Za prodpokladu, ze cas na implementaci je OK, proste dej si pozor at se nepustis do neceho prilis komplikovaneho, nekdy satvba podle randomu je taky fajn) _________________ - play with objects - www.krkal.org -
Naposledy upravil MD dne 25. květen 2009, 10:55:34, celkově upraveno 1 krát |
|
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 25. květen 2009, 10:51:04 Předmět: |
|
|
Tak to je v podstatě umělá inteligence (ondrasej to tam jistě přesune . Osobně bych si s tím vyhrál víc, než jen označovat místa v editoru. Ale na druhou stranu je pravda, že Age of Empires mělo layout základny popsaný v externím souboru, pro každou civilizaci trochu jinak.
Umístění základny je třeba řešit z globálního hlediska (kam na celé mapě ji vůbec dát?) a i z lokálního (kam postavit další budovu, aby se mezi nima dalo chodit?). V prvním případě musí zvážit, aby okolo bylo dost surovin (to bude asi nejdůležitější), aby se tam mohl od předchozí základny bezpečně dostat atd.
Lokální rozmístění se dá možná řešit předpřipraveným layoutem, ale když bude terén pokaždé jiný, bude to už asi těžší. _________________ Mám strach |
|