Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 27. květen 2009, 19:50:27 Předmět: Nová sekce "Projekty / Inkubátor" |
|
|
Vzhledem k počtu threadů v projektové sekci, které neodpovídají pravidlům sekce - zejména v tom, že musí jít o projekt v pokročilé fázi vývoje - dnes přibyla nová část fóra, určená právě pro tyto projekty.
Pokud je vaše hra v počáteční fázi vývoje (práce na designu, začínáte programovat a na grafice se ještě pracuje) nebo prostě máte zajímavý nápad na hru, o který byste se rádi s ostatními podělili, je tato sekce určena pro vás.
Stále ale musí jít o konkrétní hru (nebo jiný projekt, který má vztah k vývoji her) jako celek. Pro diskuze o herních mechanismech nebo principech designu je určena sekce Game Design v jiné části fóra. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 27. květen 2009, 20:46:54 Předmět: |
|
|
Jako nápad to vypadá zajímavě, ale pár věcí je ještě nedořešených. Proto bych rád zahájil diskusi
- Patří tam i posty, které ve mají ve skutečnosti spíš za cíl sehnat pomocníky do nově vznikajícího týmu? (zde předstírám, že existují nově vznikající týmy, které jsou schopné něco dodělat).
- Patří tam projekty, jejichž autor má grandiózní vizi a nestojí pevně na nohách a daný projekt prostě nemůže zvládnout ani kdyby měl tým 30 lidí se 4 leadery?
- Pokud máme být k projektům v této sekci výrazně tolerantnější, jak to vysvětlit těm místním osadníkům, kteří by ho nejraději zkritizovali od začátku do konce?
Můj názor je, že by mohlo být zajímavé opravdu tu sekci pojmout tolerantně. Na jednu stranu by se tam mohly sice vyrojit tisíce návrhů na MMORPG, 3D FPS s RPG prvky, na druhou stranu to bude izolované jen v této sekci a fórum možná trochu ožije
Jinak navrhuju do pravidel sekce Projekty dát něco jako že hra musí být alespoň z 50 % hotová. Díky tomu si může každý snadněji udělat obrázek o tom, jestli tam hra patří, nebo ne. Jo, jasně, není to všemocné, ale myslím, že každý začínající člověk si dokáže sebekriticky zhodnotit, že půlku ještě fakt nemá. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 27. květen 2009, 21:11:20 Předmět: |
|
|
50% je nonsense. Podla mna bohate staci prvy level v alpha stadiu, teda su tam zakladne herne mechanizmy, da sa tam behat a nieco riesit.
A su z toho dake screeny - nie Credits alebo main menu - teda jednu vynimku by som tam videl. Kedysi davnejsie som riesil font do in-game menu a zabil som s upravami vikend.
Vid :
Samozrejme, ak by bol z hry IBA tento font, tak to pravda nestaci.
Ale urcite nie 50% z hry ako takej, to je zas opacny extrem. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 27. květen 2009, 21:12:26 Předmět: |
|
|
Jo, nějaká pravidla to bude chtít, časem snad vzniknou
Pokud jde o diskuzi, tak
- spíš ne, rozhodně by to neměl být hlavní účel sekce
- ano, ale měl by tam v klidu vyhnít
- pomalu a trpělivě, časem to snad pochopí
Pokud jde o těch 50 % - ano, ale problém je, že se to posuzuje dost špatně. Autoři většinou procenta moc nezvládají. No a co teprve lidi, co o hře vlastně nic moc nevědí... I když jako doporučení to je asi dobré. Z objektivních měřítek mě (kromě screenshotů) napadají jenom in-game video nebo spustitelná verze (demo, techdemo, hotová hra, ...), ale to už zase je dost restriktivní.
Možná by stačilo v projektech důrazněji vyžadovat skutečné in-game screenshoty (a nebo raději požadovat in-game videa, ta je o dost pracnější poskládat v nějakém editoru). Přinejmenším inkubátor dává víc možností, co dělat se spornými projekty a s projekty "na hraně". _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tringi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 290
|
Zaslal: 27. květen 2009, 21:21:57 Předmět: |
|
|
Myslím že tahle nová sekce je dobrý nápad. Asi jí hned využiju k získání motivace k dokončení své RTS, vystavím techdemo, na kterou jsem už tak strašně dlouho nesáhl a přitom má celkem potenciál. _________________ WWW | GitHub | TW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 27. květen 2009, 21:24:49 Předmět: |
|
|
No ono kazdopádně není problém některý špatně zařazený vlákno přesunout. _________________ Twitter |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 28. květen 2009, 09:47:36 Předmět: |
|
|
Mne se taky tohle rozdeleni libi. Ja navrhuju v ikubatoru nemit temer zadne pozadavky, snad krome jasneho popisu hry. Ale i to bych nechal na autorovi. Ono kdyz autor nedoda zadne info, nebude o cem diskutovat a projekt spokojene vyhnije Protoze v inkubatoru nebudou ani zadne striktni pozadavky, nikdo nebude s autorem zbytecne flamovat, ze nesplnil to ci ono ...
Naopak bych pritvrdil pozadavky na projekty: Napriklad bych tam dal, ze projekt musi byt bud dokoncen nebo v rozumne dobe dokoncitelny (beta) a jako dukaz bych pozadoval hratelne demo. Jestli pujde o plne hratelnou 1 kapitolu z 10 (ktere ale nejsou vubec) a nebo celou hratelnou hru, jen s potrebou neco doladit - nevim, nechavam na diskusi. Mozna oba pristupy by byly OK.
Tim padem by se spousta balastu mohla hezky presunout z projektu do inkubatoru ...  _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 28. květen 2009, 10:02:41 Předmět: |
|
|
Imho se vždycky víc diskutovalo u projektů bez hratelné ukázky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peta

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 28. květen 2009, 16:02:14 Předmět: |
|
|
Napad se mi libi, v projektech bych byl prisnejsi a v inkubatoru naopak. Videl bych to tak, ze v projektech budou veci ktere uz opravdu existuji, idealne demo nebo aspon nejaka alfa verze zakladniho enginu. Samozrejme ze se autor o hratelnou verzi nemusi chtit podelit, v takovem pripade by mel ale aspon dodat screeny, video... No a v inkubatoru by to opravdu byla takova lihen projektu, typu "Mam napad na hru, bylo by to tohle implementovane asi takhle.." a v diskuzi neco jako "zajimave, dej si ale pozor pri implementaci tohodle a jak mas vlastne vyresene toto?". _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 28. květen 2009, 16:05:24 Předmět: |
|
|
Ohledne latky pro umisteni do sekce Projekty souhlasim s VladRem, jakmile jde hra hrat, je to hned o necem jinem (funkcni vykreslovani, nacitani levelu a objektu, zakladni gameplay). Pozadavek na 50 % muze taky znamenat hotovy engine a 50 % dodanych dat od grafiku a level designeru, coz je teda uz zbytecne daleko.
VladR napsal: |
50% je nonsense. Podla mna bohate staci prvy level v alpha stadiu, teda su tam zakladne herne mechanizmy, da sa tam behat a nieco riesit. |
A za sebe souhlasim s tim, ze nebudu zbytecne prilis kritizovat projekty v sekci Inkubator. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
bolejt

Založen: 02. 05. 2009 Příspěvky: 45
|
Zaslal: 28. květen 2009, 16:20:45 Předmět: |
|
|
byl jsem já za nápadem/zrodem téhle sekce/názvu? (odkaz)
já jen, že by mi to zvedlo na chvíli sebevědomí :) _________________ Ball ball8; |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 28. květen 2009, 17:38:31 Předmět: |
|
|
bolejt napsal: |
byl jsem já za nápadem/zrodem téhle sekce/názvu? (odkaz)
já jen, že by mi to zvedlo na chvíli sebevědomí  |
uzij si svych pet minut slavy  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 28. květen 2009, 19:58:34 Předmět: |
|
|
nemůžu si pomoct, ale vypada to, že ten inkubátor tu byl potřeba se to tam začíná hemžit projektama aspoň ňáký oživení fóra  _________________ Twitter |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 29. květen 2009, 13:46:44 Předmět: |
|
|
Výborně. Diskuze nad začínajícím projektem může motivovat k dalšímu vývoji a zvyšuje šance na dokončení. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|