.[ ČeskéHry.cz ].
off-line gameplay

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 13:44:25    Předmět: off-line gameplay Odpovědět s citátem

Nevím jak to zprávně nazvat, ale o co mi jde:

S kámošem Designujem on.line RPG fantasy + takovej mix se strategií.
Hlavní myšlenkou je hromadit majetek a obchodovat s ním.
Např. postavit dům bude stát mnoho materiálu a herním smyslem bude sehnat suroviny, nějak je tam dostat a nějak to postavit(dost práce, pár lidí).
Chceme samozřejmě svět založený i na kvalitním bojovém systému, aby se ty hrady nějak uplatnily, a hlavně společenské postavení bohatnout jako obchodník sílit jako válečník a jednou mít hrad(ti co by fakt byly hladovíVery Happy).
Jenže problém v herní logice nastává s onou prací a majetkem. Ve hrách bývá zvykem, že se člověk prostě odpojí, když jde spát a jelikož nic nevlastní(myšleno uzemí, hrady atd.) a nezastává, žádnou real. pozici(např. je potřeba vyrobit stovky zbraní na nadcházejíci vpád temných elfů- tak se to prostě musí vyroibit) jeho přitomnost tam není potřebná.
My to chceme řešit pomocí maker a scriptů. Čím lepší figura tím pujde líp nastavit její model chování v nepřítomnosti a stupeň AI.

příklad:

Hráč se večer vrací z výpravy a jde do své tvrze, kde má kovárnu, knihovnu a jiný věci. Nastaví figuře ať chodí pracovat do kovárny kovat zbroje to zabere třeba 50% času, pak přidá at o tom zkouší psát knížku 10%, zapne ji obchodování (tam jen pouparví at prodává zbroje a meče only) , a zbytek nastaví na relax v zahradách(Co mu bude zlepšovat zdraví a celkově ho to zklidní a odpočine si).
Pak povolí interaktivitu figury podle pravidel: s přátely trénovat souboje(nechat se vyzvat na trenink) s měštany a kupci obchodovat a jinak obecně se mít napozoru, nepřijímat questy atd..a ještě třeba povolit hráčovi jmenem "SwordMaster" základní přistup k figuře(kdyby třeba došlo k napadení bude moci jeho kamarád figuru zpravovat).

Půjde spát a ráno zkontroluje 10 minut co se na serveru stalo, zjistí, že zbroje nikdo nekupuje, ale vidí, že u krále v kovárně zháněj pomoc do kovárny, tak nastaví at tam chodí pracovat a šup mastí do práce oba:D.

Večer se sejde s kámošema na TS opustí práci(herní) a jdou někam za nějakým questem a opět hraje několik hodin sám za sebe(hlavně boje a obchod v cizích městech).

Všechno to zní moc hezky, ale nese to sebou několik problémů:

1.Co když se odpojím v noci někde u prostřed pustiny? Nastavím figuře jít do nejbližšího města a tam si hledat práci co zvládne..no ok, ale někdy to člověka bude mrzet, že musí jít spát a je někde v dungeonu a musi to nechat na AI.

2.Takovéhle off-line hraní by byla živná půda pro "démony". Jeden hráč by měl na serveru několik figur a mohl by "Tahat za tkaničky". to trošku řeším, tím, že na některé oficialní hry by se nebylo lehké dostat natož tam dostat někoho z fake profilu, dalo by se to znesnadnit kontrolou IP, ale tím by se daly řešit jen veřejné IP a navíc proxy servery by to uměly obejít, jako to rozhodně cesta není.

3. Hráč by měl po serverech tolik figur až by se v tom ztrácel(ale zase z jednoho profilu by člověk mohl mít in-game figur jen určité množství).

4. problém bude to technicky udělat a hlavně aby to bylo funkční. Ikdyž, je to vlastně jenom mix AI a jejího nastavení od hráče.

5. Samozřejmně se to opírá o propracovaný RPG system, který vymýšlím a snad ho tady taky brzo alespon nastíním.

EDIT:
Nejlepší by bylo tehle post smazat a dát pryč ten flame jde mi jen o těch pár mých dotazů ze začátku.
Jestli tu hru budu vyvíjet ted nebo potom to je taky dobrá otázka, ale dávám ten system roky dohromady a počítám že ještě budu, takže beru v potaz všechno a tedka se ptám na off-line hraní a ne jestli mám miliony dolarů na vývoj pro OGIho*jokingly*, ale beru jeho názor v potaz v tom, že to není prdel, ale to vím, mimo to netvrdím, že dělám gru, ale vyvíjím RPG systém, jen to připomínám, je škoda, že se vždycky najde někdo tak arogantní, kdo při sebemenším náznaku toho, že s ním pistatel nesouhlasí, se pokusí článek odpálit do vzduchoprázdna ztrapněním autora..to od tebe nebylo čestné "rytíři".
citace: 'aby vsechno fungovalo tak nejak samo a ty jsi mohl jen sklizet ovoce prace scriptu' nevím kdes tohle z toho článku vycucal Razz? Nevím jestli člověk co napíše text do jednoho dlouheho odstavce je vubec hoden se povyšovat nad druhý Sad. Nechci do nikoho prasit, ale bránit se budu!


Naposledy upravil lovci dne 17. prosinec 2009, 06:19:53, celkově upraveno 8 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:04:26    Předmět: Odpovědět s citátem

hlavni problem bych videl v tom, ze tu postavu, pokud bude v nejakem stavu vykonavat pouze predscriptovane veci, muzou ostatni hraci bez problemu zabit, to by se muselo resit, dale pak bude problem uz jen do te hry nalakat tolik hracu, aby to melo smysl vubec premyslet o nejakem hernim situ pro jakousi kastu dobrych hracu, to me prijde jako nesmyslne. Celkove vystavet system hry na craftech a schopnostec budovani, neni zas tak spatny napad, jen resit hracovu nepritomnost je dost slozite v tomto pripade. Spis bych se omezil na jakasi omezeni herniho obsahu v pripade nepritomnosti nejakeho vudciho hrace, neni zrovna kral online a nema zadneho radce ci zastupce, ktery by ho v te chvili mohl zastoupit? Omlouvame se ale hrad je docasne zavreny. Pokud je nekdo slechtic a resi boj s nejakym konkurencnim vladcem, resme to systemem predem dohodnutych bojovych akci, treba jen prez jakousi vyrtualni vyvesku ci CP posly, posla posles k nepriteli s ohlasenim utoku za 3 dny (neuvadis presnou hodinu pokud nechces) oni vedi ze nekdy ten den zautocis a maji cas se pripravit, co natom ze vladce tam nebude, preci knize ci vevoda nebude rucne vyrabet zbrane, nato by mel mit poddane, bud primo hrace, nebo jakymsi zpusobem samocinne budovy, ktere budou produkovat automaticky urcite zbrane podle nastaveni a lifrovat je do zbrojnice, pouze pokud chces neco specialniho, tak to si musis udelat, nebo dodelat pak ruco, nebo omezit praci budouvy na dobu pritomnosti nektereho z kovaru ci dalsi moznosti, to hodne zalezi na tom jaka hra ma byt. Ja osobne bych se kazdopadne nepriklanel k scriptovanym akcim avatara v hracove nepritomnosti, prinese to vic problemu nez uzitku.
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:12:36    Předmět: Odpovědět s citátem

no ono to kování meču králem nějakej smysl mít muže, idkyž v mem přikladě to král nebyl kdo koval.
-ti zastupci jistě budu.
- jo ferový král vyzve k boji, ale napdane-li tě nejaký nečestný nebo nějake zlo(lich, nebo barbaři) jsi ta tam že zejtra ve tři dojde k boji.
- hrad nemuže být zavřený, když tam král není, žijí tam i jiní lidé.
- ty akce ano, máš pravdu, že tě muže napadnout nekdo jiný, ale
1. je lepší nechat figuru někde ve městě kde si to jen tak někdo nedovolí
2 figura se bude bránit

- aby to nalákolo dost hráčů, tak kdyžtak tam bude AI co bude dělat vše pro běh ekonomiky potřebné a kasty to ano, běžný hráč bude nějaký rytíř atd. a že není král ho tolik asi nemrzí spíš chce postoupit dál a stát se třeba paladinem, nebo lordem a mít přidělenou tvrz kterou zpravuje, nebo si pořídit mlýn a vydělávat prachy:D

- a ty problémy jak říkáš těm se právě snažím vyhnout touto diskuzí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:38:39    Předmět: jo Odpovědět s citátem

Pokusím se trošku modelovat aby bylo zřejmé jak to myslím a jaký svět si představuju.

Na našem webu bude zpráva, že se za týden startuje nový server a lide se začnou registriovat do hry. Nový hráči a nízké levely budou moci jako respawnPoint zvolit některé námi předvytvořené lokace a budou čekat až hra nastartuje(treba pátek). Jenže připojí se hardoce hráč, který má temneho licha a založí mu to malou sluj nebo něco někde na kraji mapy a těm zlím to nabídne resp i u něj, připojí se další hardcore hráč s hradem jako třeba nižší zeman a udělá mu to malou tvrz kousek v království (král zatím bude akorát AI nebo někdo od nás). a další nový hráči si vybírají kde se narodí amužou i u něj.

Připojí se ještě třeba šaman tak lv60(zkušený hráč) a připojí se do nějakeho hradu(nejlepe kdyby měl klan tak k nim).

vydělá si v tom světě nějaký majetek a udělá is chajdu na kraji vesnice, kde bude léčit atd.

Odejde spát a nsataví figuře aby dělal plně svoji činost: např lečil a přijímal běžné questy(třeba dělal special lektvary na příní), chodil na byliny atd.

Přijde nějaký player a řekne, že by potřeboval šamana na vojenské tažení, ale takový quest figura přijmout nemuže (rozpor s chozením na bylinky) a halvně to není běžný quest, ale nechá tam zprávu pro hráče.

Ten odpol přijde a uvidí, že tam má žádost o provázení pluku, přijme to a večer vyrazej a on je bude podporovat a léčit. Po cestě trhat exotické bylinky atd. Bitvu, ale neztihne je pozdě večer a to on musí někam třeba jít(fyzicky hráč ne figura), tak přepne figuru do AI a nechá ji třeba zpravovat velitelem pluku a naství figuře at dokončí quest a dostane se domu(např s plukem).

Jenže stane se, že armáda prohrasje a šaman díky chytré AI uteče a dostane se domu sám. Jo bude s tím hodně práce, ale toho se nebojím.
Spíš se obávám podvodů ze strany hráčů.

1.jaks zmínil lepe zranitelná figura v režimu, že hráč není on.line
2. hráč bude mít více figur na serveru
3. obtížnost to naskriptovat, ale to bude dlouhej proces nastavování v pruběhu hry a používání ruznejch schemat, akdyž hold figuře nastavíš at chodí vybíjet dungeony sama tak se nebuddeš moct divit, že někde padnul, bude to na hráči

A hlavě smyslem bude si tohle všechno pošetřit aby běžela ekonomika ahrad fungoval a vyráběl jak má, idkyž tam "nikdo není"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:39:13    Předmět: Odpovědět s citátem

o tom reseni konfliktu jsem prave mluvil jako o reseni toho problemu, asi bych to mel rozepsat, proste a jednoduse by byly dane zpusoby jak vyhlasit nepriteli napadeni, tedy nejakou valku bitvu nebo tak. Pokud toto neudela, nemuze ono uzemi napadnout (technicky tedy muze, ale od toho by mely byt pravidla a hlavne GM kteri nad jejich dodrzovani budou dohlizet), kazdopadne utocici by nebyl schopny treba zabrat uzemi napadeneho a pocitaly by se mu nejake bojove postihy ci podobne.
Co se tyce zaviranim hradu, neni tim mysleno zavreni hradu jako takoveho, ale treba jen truniho salu nebo podobne, to co jsem psal nejsou prima reseni tkahle to ma byt, ale spis navrhy na zamysleni. Pokud bude postava sama ciste ovladana scriptem, nekdo ji napadne, ona se zacne branit a bude vicemene vse delat sama, tak se zaprve zachvili server zblazni z pocitani vsech tech akci a hlavne nebudes potrebovat hrace vubec, pac ta hra se jaksi bude hrat sama, nemluve o tom ze sebelepsi scripty se stejne dokazou zaseknout a zkazit tak celou hru, neni nic horsiho nez kdyz scripty ovladana postava zacne vyvadet nejake silenosti jen proto ze z nejakeho vjemu usoudi ze by to mela udelat tak a tak, pak bys taky mohl prijit rano ke hre a zjistit ze scriptem ovladana postava se nachazi na jine strane herniho sveta nez si ji ponechal a pri trose stesti se dloube v nose, pri trose smuly bude treba mrtva nebo neco horsiho...
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:46:40    Předmět: Odpovědět s citátem

ten druhy post jsem cetl az po tom co jsem odeslal ten predchozi, pokud to myslis takhle tak uz se nemame o cem bavit, teoreticky to mozne je, ale je to tak silene ohromna vec ktera ani zdaleka nebude mit kyzeny ucinek a hlavne, pod se o tom bavit az budes mit na ucte par milionu dolaru na zaplaceni vyvojaru na neco takoveho. Mam pocit ze jsi si tohle zatim tak nejak vycucal z prstu jako bezny hrac MMORPG ktery se rozhodl udelat si vlastni hru presne podle svych predstav aby vsechno fungovalo tak nejak samo a ty jsi mohl jen sklizet ovoce prace scriptu, to bohuzel neni cesta a travit touto diskusi je tedy pro mne ztraceny cas.
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 14:52:30    Předmět: dobívání uzemí povoleno i v nepřitomnosti háče Odpovědět s citátem

souhlas, ale to s těmi pravidly a nemožností napadnout nesouhlasím, to ne. GM nebudou nic hlídat, když prostě budeš hrát za barbary tak budeš chodit plenit v noci.

Bude to chtít aby si hráč mohl lehce nastavovat pravidla pro každou akci a celkově pro charakter.
napž: lovec bude chodi lovit ale max 5km od bydliště, jinak se smí vzdálit +- 3 km atd, bude právě uměni si to umět nastavit a když tam hold nejsdem bude lepší pracovat Very Happy Very Happy Very Happy, a když tam sem mužu si dovolit jít někam něčemu ubližovat Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 15:02:11    Předmět: ehm* Odpovědět s citátem

no ted jsem četl tvuj další post já..
1. Neplatí případ, že jsem hráč MMO a chci svoji hru Very Happy Wink jsem uni hráč a chi víc her xD , a nějaký věci mám už vyzkoušený, idkyž jsem to nikde nepublikoval.
2. jestli myslíš, že tu ztrácíš čas tak ho tu už neztrácej Wink
3. asi bys musel vědět jakej system mám na mysli, nepotřebuje to miliony pokud to máš dobře udělaný, nějakej prototyp ve 2D samo mám

A prosím piš v bodech takto je to zmatenější jak muj nástřel popisu rpg hry a blbě se mi na to odpovídá.
Navíc jsem si vědom že to bude náročný na práci s AI a scriptem, ale na to jsem se neptal.Spíš mě zlobí herní věci než technické.
Ale díky za raudu asi Abych počítal s velkou náročností to vyvinout, ale mám představu o sytemu pravidel chování, které se bude odvozovat od RPG systemu, je to složitej mechanismus, ale ne ani na hafa púrogramátorů, ale dá to problém vymyslet aby to fungovalo, proto se ptám lidí co si myslej, že bude problém a tvoji hlášku o milionu dolarů beru spíš jako nedorozumění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lovci



Založen: 04. 12. 2009
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 15. prosinec 2009, 15:05:33    Předmět: složitost Odpovědět s citátem

Navíc nebude to tak složité jak to vypadá, prstě akce povolání pujdou podmíněně nastavovat a ty si pak jako chování zvolíš dané akce a nějaký rámec chování obecného. Proč myslíš, že na to potřebuju milion dolarů?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna