Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 12. září 2007, 11:42:56 Předmět: |
|
|
VladR, ale ja predsa vidim, ze tatko nie je nijaky teenager A tiez vidim, ze to mysli dobre, ale tak to nejde. Jeho reakciu na Max-Mell som si vsimol az potom, co som tu reagoval...
Co sa dialo v nasej divnej krajine viem velmi dobre, aj ked som to nezazil (mam 21). Viem to od rodicov a okrem toho sa o to zaujimam - alebo aspon pred tym nezatvaram oci, ako mnohi rovestnici a vsetci mladsi. To je ale OT. Co sa tyka angliny, tak vam nezavidim, ani cestovanie atd.. Ani ten brainwashing...
Tatko, ja sa do teba nenavazam, len som napisal, ako to vidim ja. Pretoze presne tak vzdy "psychicka podpora" dopadla a mnohym to tu pilo krv (viac ci menej).
Ad monitorovanie projektov - to je pekne, ale ja sa do toho nepustim. Mozes sa ty Urcite sa nenajde nikto, kto by taky projekt odsudil.
Furt sa tu opakujem, ale musim znovu: Furt len "team team team", my sme "ooo velky teeeaaam"... Super meno, super stranky na wz.cz, ale 'skutek utek'. O tzv. "odhade dokoncenosti v %" si myslim svoje...
Nenavrhujem riesenie, na to teraz nemam cas, len kritizujem  _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tom.drin

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 65
|
Zaslal: 12. září 2007, 11:48:28 Předmět: |
|
|
Ale základy pro monitorování projektů tu jsou. Na wiki jsou pro to založené sekce. Jenže to by to tam museli vývojáři sami vložit a pravidelně aktualizovat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:14:58 Předmět: |
|
|
Lenze kto toto bude robit na wiki ? A kto sa tam bude chodit na to pozerat ?
To uz by skor bolo lepsie doplnit dalsiu kategoriu "Nadejne Projekty" medzi projekty, kde by sa z casu na cas updatovali projekty ci uz autorom alebo by sa pytali ludia na status a tak podporili autora. Iste, netusim, co to da prace reznovi doplnit tu stvrtu subkategoriu do fora projektov, a ci by on vobec videl na to dovod.
Kedze nehrozi, ze by tych projektov boli stovky, z casu na cas by to tam z zo sekcie "Projekty" presunul moderator. Realne to vidim tak na max. 1 presun do tyzdna - to hadam nie je tak hrozne.
Ked mam Mem casu hnidopisit na bodkociarkach s makcenmi, tak na ten jeden (ak vobec !) presun do tyzdna by si cas urcite nasiel.
Tak by sa oddelil plevel od zrna. Spociatku by tam bolo samozrejme malo projektov, ale po 3-6 mesiacov by to tam pekne mohlo cele zit a bolo to urcite prezentacne, pekne oddelene od "vikendovych projektov"-projektov co vzniknu aj zaniknu pocas vikendu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tatko
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 38 Bydliště: Havířov
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:15:41 Předmět: ok ok |
|
|
jooo ja to beru že se do mně nenavážíš ok beru to jako tvůj pohled na věc akorát jsme furt nikde nedošli...
co s tím....
nadějné projekty ...zní to slibně ..to by mohl být aj i slibný začátek.... _________________ lepší jedna po ránu než celý den žádná... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
tom.drin

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 65
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:27:30 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
To uz by skor bolo lepsie doplnit dalsiu kategoriu "Nadejne Projekty" medzi projekty, kde by sa z casu na cas updatovali projekty ci uz autorom alebo by sa pytali ludia na status a tak podporili autora. |
No ale to pak nevidím rozdíl mezi stávajíci sekcí Projekty, co je normálně ve fóru.
Spíš by mi přišlo lepší zavést nějaký systém hodnocení, ať už veřejné (ale tady je riziko že to nebude objektivní), a nebo interní. A u každého oceněného projektu by bylo ve fóru zvýraznění třeba hvězdičkou nebo tak podobně.
Ale i tak prostě nevidím důvod. Pořád mluvíte o tom monitorovat projekty, ale sami řekněte kolik novinek třeba za měsic máte u toho vašeho nadějného projektu (nemyslím to konkrétně na nikoho z vás). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:39:05 Předmět: |
|
|
Ohladom sekcie "Nadejne Projekty" - je jasne, ze nikto nemoze uz z principu garantovat, ze sa tie veci dokoncia, ale myslim ze ktokolvek z moderatorov tuna je natolko sudny, aby si urobil obrazok po prvej stranke diskusie k danemu projektu, ci je nadejny alebo nie.
Pokial je tvorca novy a nik o nom dosial nepocul, adekvatne hratelne demo by mohlo postacovat k presunu do danej sekcie. Samozrejme nie demo typu : Main Menu/Credits/New Game a 2 minuty gameplay.
Takisto by som pausalne neodsudil uplne vsetky projekty z gamemakeru, zopar ich na disku mam a obcas hravam, dokonca tu niekto minule prezentoval jedno rozsiahle RPGcko, ktore som vyse pol dna hral, ale to su tu tak cca dvaja ludia, co to dokopu do takeho stadia (raz-dva krat do roka), cize opat to nie je nejak extremne narocne na moderovanie.
Ohladom pracnosti novej sekcie - vsimol som si, ze v sekcii Projekty je subsekcia "ostatne", kde su cca 2 veci, ktore by sa kludne mohli presunut do sekcie projekty (a min. KWorld rovno aj do sekcie "nadejne projekty" vzhladom na usilie, co tomu mikrogen venoval, ten dalsi projekt teraz prave netusim co tam je).
Cize, iba by sa to premenovalo z "Ostatne" na "Nadejne Projekty" - nic strasne hadam, z hladiska pracnosti upravy stranky.
Potom by som sa obetoval, a zopar dokoncenych a rozrobenych projektov sem pastol (so vsetkymi rizikami z toho vyplyvajucimi) aj ja, aby to tam nebolo prazdne. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:53:04 Předmět: |
|
|
Problem s free hrama je, ze daj strasnou praci a pri tom nikoho nezajimaj (je jich moc a nemaji sanci proti AAA) S timhle uz jsem se tak nejak smiril a vsechno ostatni uz me muze jen prijeme prekvapit.
Co s tim? Nekomu se muze podarit udelat opravdouvou pecku (Until I'm gone), ale to bude spis vyjimka. Ostatni muzou bud jit svoji originalni cestou, at si kdo chce co chce rika (jazzuo ale i jini, tohle bude asi i muj smer). Nebo delat hru ciste pro sebe, abych se naucil programovat (kreslit) (mozna se nedokonci). Nebo delat hru tak, aby vynalozena prace byla co nejmensi (delat jednoduche hry, pouzivat Game Maker a podobne.) Jsou tu silenci, pro ktere je to opravdu hobby a dokazi pracovat na komplexnich vlastnich enginech (vid VladRe (ted nevim jestli si na tom i vydelavas)). Jo i taci se tu nachazi, kteri se tim zivi, ale je to tvrda prace.
Problem dnesni doby je, ze kazda hra se dostane vsude. Jinymy slovy na kazdem miste jsou vsechny (a ta vase uplne vespod). Tahle globalni situace je dost demotivujici. Proto si myslim ze lokalni servery jako CH maji vyznam. Ale nekomu falesne rikat, ze je o jeho hru zajem, kdyz neni, je divny.
CH je jednak dobre v tom, ze se tu da ptat a nechat si poradit.
Prezentace projektu je taky zajimava. Krom toho, ze me zajima, co to je, jak se to hraje a kde se to da stahnout, tak bych uvital i treba popis vyvoje. Kdo co delal, jak dlouho, kdo se flakal, proc, co bylo nejtezsi, nejaky vesely prihody... Tohle musi poskytnout samozrejme autor. Bych rekl ze by to projekt celkem ozivilo, zlidstilo a dalo realnejsi pohled na to, co je jak pracne a kde byly ziskany jake zkusenosti.
Mozna by neskodilo rozdelit projekty na uz hotove a ty ve vyvoji _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. září 2007, 12:55:52 Předmět: |
|
|
tom.drin napsal: |
No ale to pak nevidím rozdíl mezi stávajíci sekcí Projekty, co je normálně ve fóru.
Ale i tak prostě nevidím důvod. Pořád mluvíte o tom monitorovat projekty, ale sami řekněte kolik novinek třeba za měsic máte u toho vašeho nadějného projektu (nemyslím to konkrétně na nikoho z vás). |
OK, zacnem zosiroka. Ty si jeden z 5 TOP grafikov, co tu chodia na forum, cize vies kolko prace to da urobit nejaku kompletnejsiu grafiku do hry.
Lenze prave v tom je praca grafika jednoduchsia/motivujucejsia oproti koderovi. Ty proste hned vidis co si za posledny den spravil - novu animaciu/texturu/budovu/objekt.
Ale koder v pohode zabije par tyzdnov refaktorovanim kodu, aby mohol lahsie implementovat nejaku novu featuru. Alebo 3 dni sa snazi zufalo najst situaciu, kde to crashne/zblbne, alebo riesi nejaku "mensiu" featuru, ktorou zabije tyzden-dva, i ked to v konecnom dosledku znamena len vyssiu uroven "polishingu" gamesy a nic vazne sa v podstate nezriesilo (co je prave tych poslednych 90% prace na hre, ked uz ma clovek za sebou tych prvych 90%).
Preto koder potrebuje na rozdiel od grafika nejaku motivaciu vo forme feedbacku. A to je to, na co narazal tatko, ze ho moze porazit, ked tomu obetoval more casu a nenajde sa nik, co by to okomentoval a povzbudil uz len tym, ze prispeje do fora a hodi nejaky feedback.
Treba si uvedomit, ze do 2-3 mesiacov bude v sekcii Projekty dalsich 20 projektov, z ktorych bude tak 17 "vikendovych". Clovek sa v tom lahko strati a nechce sa mu predierat kazdym jednym threadom.
Toto by ten problem vyriesilo a podla mna zvysilo aktivitu.
Urcite by bolo motivujucejsie aj pre inych dostat svoj projekt do tej vyssej kategorie a preto makat na deme a featurach.
Takto im staci sa hrat 1 vikend v maxku, zbuchat par scen a uz sa "prezentuju"...
EDIT: A sakra, MD ma o minutu predbehol a napisal podobny nazor.
Podla mna by dokoncene projekty mohli mat v nazve threadu slovicko "Finished", a tak by hned kazdy vedel, ze diskusia by bola hlavne o samotnej realizacii projektu.
Cim sa nebranim vytvoreniu subsekcie "Dokoncene projekty" (hoc aj starsieho data, cize toto by sa naplnilo asi najrychlejsie), len som si vedomy toho, s akou radostou by k tomu rezna pristupoval (co sa mu samozrejme nedivim), cize hladam najjednoduchsiu cestu aj pre neho. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. září 2007, 13:07:11 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Potom by som sa obetoval, a zopar dokoncenych a rozrobenych projektov sem pastol (so vsetkymi rizikami z toho vyplyvajucimi) aj ja, aby to tam nebolo prazdne. |
Mozna by to nebylo spatne sem nahodit nejake stare (dokoncene) veci. Nevim, jestli by ty 10+ stare veci sly dneska hrat, ale mozna jo a mozna by stalo za to udelat takovej prurez historii, aby dnesni mlades videla, co jsme tvorili, kdyz jsme byli mladi my.  _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. září 2007, 13:14:34 Předmět: |
|
|
MD napsal: |
tak bych uvital i treba popis vyvoje. Kdo co delal, jak dlouho, kdo se flakal, proc, co bylo nejtezsi, nejaky vesely prihody... Tohle musi poskytnout samozrejme autor. Bych rekl ze by to projekt celkem ozivilo, zlidstilo a dalo realnejsi pohled na to, co je jak pracne a kde byly ziskany jake zkusenosti. |
Myslis postmortem v style gamasutry ? Jo, tak to je vzdy zaujimave citanie, len ci by sa kazdy bol ochotny podelit s prusermi pocas vyvoja. Ale takych 10 postmortems si viem predstavit realne aj teraz. Mozno by som dake pridal aj ja na zaciatok.
MD napsal: |
Mozna by to nebylo spatne sem nahodit nejake stare (dokoncene) veci. Nevim, jestli by ty 10+ stare veci sly dneska hrat, ale mozna jo a mozna by stalo za to udelat takovej prurez historii, aby dnesni mlades videla, co jsme tvorili, kdyz jsme byli mladi my |
No ved presne to iste som aj myslel ako aj ty. Bolo by to dobre aj na ukazku, ze co sme my vytvorili ako prve, aby to brali novacikovia ako vyzvu - ze ked sme my v tej dobe vytvorili tamto, tak oni dnes by to mohli aspon mierne prekonat
MD napsal: |
Jsou tu silenci, pro ktere je to opravdu hobby a dokazi pracovat na komplexnich vlastnich enginech (vid VladRe (ted nevim jestli si na tom i vydelavas)). |
Momentalne nie. Minuly rok ma jeden publisher pekne omrdal (bez rizika to nejde) a ten dalsi mi len posiela reporty ako z neviem kolkych tisic predanych kusov su moje royalties v minuse, aj ked som vyvoj financoval uplne sam - fakt uzasna tabulka v exceli s neznamymi nakladmi (polozka "Other costs" ) . Takze momentalne sa zivim Symbianom, lebo mam tu na Dalekom vychode plat vlastne ako Symbianista v Prahe. Medzitym sa skusam dohadovat na dofinancovani svojich 2 projektov nejakym mensim publisherom, ale uz si davam pozor, a pokym nepride na ucet zaloha aspon $20k, tak kaslem na to. Ale stale po veceroch/vikendoch robim.
MD napsal: |
Nevim, jestli by ty 10+ stare veci sly dneska hrat |
Pred cca rokom a pol som sa trocha hral s (vtedy uz par rokom starym) mojim 3D westernom a slo to na mojom Bartone od 250-500 fps na 6600ke (alebo 6800ke ? Uz si presne nespominam).
Kebyze mal niekto GF8800Ultra a dake C2D, chcel by som vediet ci to prekona 1000 fps, alebo ci to bolo tak shitne nakodene, ze to dojde len tak po 600-800 fps
Uz vidim tu diskusiu k tomu - "nac ti je probuh tolik framu ty jeden egomasturbatore ? "  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. září 2007, 13:34:49 Předmět: |
|
|
postmortem, mozna ano, ja zahranicni fora nemam cas cist. No bylo by to zajimave s tema starsima vecma. Uz pred crashem jsem tu par nahodil a melo to uspech. (takze souhlasim s Rivou, ze ty crashe jsou sit). Mam jeste schovane kody her na ZX spectrum, takze pokud nekde vygooglim nejaky emulator, tak to bude teprve egomasturbace! Ale dostanu se k tomu nejdrive za mesic. (Trosku teda pochybuju, zda ty nase kecy vubec nekdo bude cist ...) _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 12. září 2007, 15:30:39 Předmět: |
|
|
[OT]MD, napis aj o tej textovej Dune [/OT]
Myslienka postmortemov sa mi velmi paci. Priestor sice je kazdy rok aj na GDS, ale podobne ako v mojom pripade, nikdy sa to nestihne a tak sa na to clovek vykasle Toto je dobry napad, ak tam nieco bude, "odvazia" sa napisat aj ostatni. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mnemonic

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 12. září 2007, 15:49:13 Předmět: |
|
|
Post mortemy jsem navrhoval davno. Vsichni byli navrhem nadseni, ale nikdo se nechtel vypravy zucastnit
VladR napsal: |
1. Dnesni teenageri sa ucili anglictinu od materskej skolky, prinajhorsom od prveho stupna ZS, cize zakladna technicka anglictina im nerobi problemy, cize ked nieco potrebuju, tak aj s minimalnou znalostou EN to preluskaju na GameDev.net
|
Kez bys mel pravdu. Podle mych zkusenosti se skutecnost jina..
tatko napsal: |
Obrovsky mi tu chybí nějaké sledování českých týmů a jejich podpora,vyptávání a vypisování kdejaké blbosti aby ti lidé měli pocit že je o ně zájem že se s nima počítá a že se čeká na jejich hry.
|
A vis proc to tak je? Protoze to nikoho nezajima! Schvalne az se tu ochomejtne nekdo z PH/FG/FH, tak ti k tomu treba rekne vic. Ale skutecnost je takova, ze normalni lidi si chteji stahnout hotovy free hry, a tim to konci. O vyvoj her se zajimaji tak akorat jini vyvojari. A proto tu je tohle forum. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Triple T

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 12. září 2007, 17:26:40 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
tatko napsal: |
...ale anglicky neumím... |
No, ale to je len a len tvoja chyba, nemyslis? |
Ja naopak myslim, ze prave pro takoveto vyvojare jsou Ceske-Hry idealni.
VladR napsal: |
4. Technologicka krivka. |
Souhlasim, jeden z hlavnich demotivacnich faktoru - kdyz dnesni profici zacinali, nebyla krome tohohle (znam pouze z doslechu!) ani tak velka... konkurence:
Quiark napsal: |
pokud nikoho free hry nezajímají, tak to opravdu musí být demotivující, přece jen je to dost práce a když po tom pak neštěkne ani pes... |
Bohuzel, takova je situace afaik v celem videohernim sektoru - tedy i mezi komercnimi a casual hrami, viz vecna diskuze na tema "proc nevychazi originalni hry" / "Hraci si nekoupi tvoji hru, protoze si radsi koupi Half-Life 2."
Jinak co se tyce ciste propagace nejake hry, na foru Ceskych-Her imho nemuze clovek udelat nic lepsiho, nez zacit thread v sekci Projekty slusnym, uprimnym prispevkem a pote pripadne informovat o dalsim vyvoji hry. Kdybych tady ale predvadel projekt ja, delal bych to (doufam) proto, ze jej chci konfrontovat s vyvojari (a hraci) - ne kvuli poplacavani po ramenou a ne kvuli naboru fanousku.
VladR napsal: |
To uz by skor bolo lepsie doplnit dalsiu kategoriu "Nadejne Projekty" medzi projekty, kde by sa z casu na cas updatovali projekty ci uz autorom alebo by sa pytali ludia na status a tak podporili autora. |
Ja bych rekl, ze mnohem lepsi podpora by v ramci zamereni fora bylo rozvinuti diskuze prave u tech nejzajimavejsich projektu a "odbyti" tech mene stastnych nekolika strucnymi komentari k veci (misto rozvinuti flamu). Potom by se jednoduse na prvni strance drzely jednak zajimave a jednak casto updatovane projekty - imho idealni situace. Umele vytrideni "lepsich" projektu by mohlo byt pro diskuzi i kontraproduktivni - "proc bych mel pochvalit neco, co uz je dostatecne oceneno presunem do sekce pro lepsi" - a v pripade dalsiho rozsirovani fora by mohlo zivit i urcite "elitarstvi" mezi projekty nebo jejich autory, jestli je neco takoveho mozne. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 12. září 2007, 17:33:05 Předmět: |
|
|
Mnemonic napsal: |
Protoze to nikoho nezajima! |
spíš to ani nemá smysl, protože se 90% ohlášených věcí nedodělá nebo se ohlašujou zbytečně velké plány, viz třeba poslední příspěvek v sekci PC her - MAX MELL, evidentní amateřina a shit, ze kterého nic nebude,
na PH se objevilo s titulkem "Chystá se česká adventura Max Mell" - což zní jako absolutní bomba a zpráva měsíce, přitom už podle threadu je jasné, kde ten projekt skončí |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|