.[ ČeskéHry.cz ].
praca Game Designera
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 15. únor 2009, 10:21:59    Předmět: Odpovědět s citátem

vyjma gramatiky bych jeste dodal ze vetsiou budes design document muset dodavat ani ne tak v cestine ci slovenstine, jako v anglictine. Pokud se tedy jedna o dokument psany pro profesionalni firmu, ne partu kamaradu kteri chteji delat hru. Duvod je jednoduchy, do dd nenahlizi pouze lide z te firmy ale take lide od publishera a to vetsinou byva firma zahranicni.
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DeepMind



Založen: 22. 02. 2008
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 18. únor 2009, 13:51:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Možno posledná vec. Ak by som sa chcel uchádzať o prácu, s čím je dobré sa prezentovať? Stačí design dokument, alebo pár hotových projektov(hry, mody do hier)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. únor 2009, 19:43:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejsem designer, ale každý asi uzná, že největší váhu má hotový projekt pod tvým designerským vedením a jeho úspěšnost. DD už je třešnička na dortu a pravděpodobně to nebude mít takovou váhu. Možná se hodí pro posouzení, jak dobře umíš psát a jak to strukturuješ. DD dnes může napsat v podstatě každej, ale samotná existence takového dokumentu neznamená, že autor má i zkušenost se samotnou produkcí hry.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 19. únor 2009, 09:44:55    Předmět: Odpovědět s citátem

vetsinou pokud chces zacit jako gamedesigner (predtim jsi to nikdy nedelal), po tobe budou chtit nejake ukazky prace souvisejici s timto povolanim, nejaky mensi quest ci svet vytvoreny pro DrD nebo AD&D (ci podobnou hru), pripadne pokud jsi navrhoval nejakou papirovou hru (nepocitaji se karty principu: vytahni kartu a vypij tolik panaku kolik je jeji hodnota..), co dale, nejake vypraveni, casto treba popis nejakeho mista (aby se zjistili jak jsi schopny popisovat prostredi..), vicemene se hodi cokoliv co je kreativniho, pokud jsi treba poradal nejaky LARP nebo podobne je dobre otom se zminit, ukazuje to na organizacni schopnosti, casto budou chtit treba nejaky leveldesign ktery jsi delal (treba mapu do HL2 nebo tak).. kazdopadne v cechach a blizkem okoli neni zas tolik mist kde by se mohl jentak zacinajici gamedesigner chytit. myslim ze dobre je zacit delat nejake freeware hry, treba jen v GameMakeru nebo tak, hlavne s vlastnim napadem a tak, tim si behem kratke doby vytvoris celkem slusne portfolio kterym se muzes presentovat, pripadne se venovat tvorbe modu a tak podobne..
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Lushlife



Založen: 18. 10. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. únor 2009, 21:12:18    Předmět: :) Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
DD dnes může napsat v podstatě každej, ale samotná existence takového dokumentu neznamená, že autor má i zkušenost se samotnou produkcí hry.


To je jako bys napsal, že v kadeřnictví může pracovat každý, kdo udrží nůžky. DD může napsat pouze zkušený designer. Čím zkušenější, tím lepší dokument (a tím větší poptávka). To, co napíše člověk bez zkušeností by se dalo označit přinejlepším za širší koncept. Od toho existují workshopy a spousta literatury.

Začínajícímu leveldesignerovi doporučím již zmíněný modding. Doplním, že od zkušeného leveldesignera k začínajícímu gamedesignerovi je jen velmi malý krůček. Už jen proto, že obor, se kterým coby herní designer budete nejúžeji spolupracovat je právě leveldesign.

Chcete-li přeskočit pozici leveldesignera a skočit do gamedesignu rovnýma nohama, bude to znatelně těžší. Nezbývá Vám, než založit vlastní JEDNODUCHÝ herní projekt (schválně zkuste googlit workshopy), který buď celý postavíte vy nebo si na to seženete pomocníky (a znáte to, zadarmo ani kuře nehrabe a kamarádi nevydrží nadšení věčně).

Přestože jsou zkušeností s produkcí hry důležité, nepleťte si designera s produkčním. Herní designer musí znát deadline projektu a možnosti vývojového týmu, potažmo enginu. Tým si každopádně řídí sám producent, tenhle kámen by Vám do klína IDEALNĚ neměl spadnout.

Hodně štěstí s Vašimi projekty.

Stefan
gamedesign.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Jack M.A.X.



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 26. únor 2009, 09:12:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak už bylo několikrát zmíněno, modding jez z mála možností, kde začínající level/gamedesigner může ukázat své nadání. Sám mám nějaké zkušenosti se Source enginem a teď i s Cryenginem2. Hotová technologie umožňuje rovnou se pustit do své vysněné hry. Pokud se jedná o nějakou komplexnější konverzi, enginu není vidět úplně tak pod kapotu, nastávají spíše problémy.

Znovu jsem oživil jeden z mých projektů http://foreversoftworks.com/news_23_2_2009.html mod na Cryenginu2.

Počet level designerů ( v rámci ČR, na nějaké profi úrovni ) se dá spočítat na prstech obou rukou a počet game designerů tak na prstech jedné ruky. Takže v tom pořád vidím jen koníček a možnost, kde bych zrealizoval svoje ulítlý herní nápady.
Ještě mě tak napadá, bylo zde zmíněno WME ? Adventura je v mnoha ohledech méně komplexní než nějaký mod. Na vyjádření herního scénáře ideální.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. únor 2009, 08:26:57    Předmět: Re: :) Odpovědět s citátem

Lushlife napsal:
Eosie napsal:
DD dnes může napsat v podstatě každej, ale samotná existence takového dokumentu neznamená, že autor má i zkušenost se samotnou produkcí hry.


To je jako bys napsal, že v kadeřnictví může pracovat každý, kdo udrží nůžky.

Špatné přirovnání. Stříhat může každý, kdo udrží nůžky a stejný je to i s tím DD. Nebo tobě zakazovali používat textový editor, dokud jsi nebyl zkušený? Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 27. únor 2009, 10:47:43    Předmět: Odpovědět s citátem

nehnidopiste tady Smile ano DD dokaze napsat kazdy, ale kvalita DD od vola ktery nevi co vlastne to ma byt ani jak to ma vypadat je pak znacne pochybna... ale napsat ho muze. Kdyz jsem delal na predchozim projektu (ktery bohuzel skoncil) byl predemnou v teamu gamedesigner ktery navrhl hru a podal DD ve forme: Budou to zavody vznasedel pohanenych parou, vznasedla budou litat v arenach, areny budou vypadat jako dalnice na mracich. A pak zacal rozepisovat charaktery tvorene z mysich lidi a podobnych veci... DD asi na cca 2 A4 bez zadneho zjevneho vysledku kde se neresilo takrka nic... toto je dle meho nazoru DD ktery muze napsat kazdy. Nerikam ze jsem kdovijaky borec ale na nas stavajici projekt mam sepsany DD citajici vic jak 400 stran A4 sice je to rovnou spojene i se scenarem, popisem sveta a tak a postupne se to rozrusta, ale samotny DD popisujici principy hry a podobne ma cca 150 stran z toho..
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.


Naposledy upravil OGI dne 27. únor 2009, 13:52:08, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Lushlife



Založen: 18. 10. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 27. únor 2009, 12:25:02    Předmět: slovíčkaření Odpovědět s citátem

trochu slovíčkaření a trochu jsi mě špatně pochopil. Design Dokument má svou kostru a proto, není-li ani ta dodržena, jde o jakési poznámky či jak jsem psal širší kocept, které se za DD profesionálně označit nedají.

Poznámkový blok může samozřejmě využít každý, ne každý je však schopen z něj vykrystalizovat gdd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Herly



Založen: 15. 09. 2008
Příspěvky: 78

PříspěvekZaslal: 12. duben 2010, 18:28:34    Předmět: reakce Odpovědět s citátem

Tak přečetl jsem všechno co tu je a možná bych to tu rád trochu oživil svými otázkami.

V poslední době se z práce game designéra čím dál více stává mé vysněné povolání. Na druhou stranu ale také čím dál více narážím na realitu a sny ztrácejí růžovou barvu.

Tomu, co je to skutečný game design, jsem přičichl teprve před pár měsíci a začalo usilovné studování ze všech možných materiálů. Pustil jsem se také do svého projektu o němž se řada z vás možná již i doslechla. Naučil se vše potřebné a stále se učím, ale troufám si tvrdit, že free scéna je co se týče gamedesignování dost odlišná.

Freeware tým i středně velký (počítejme 10+ opravdu aktivních komunikativních lidí) nemá něco jako manažerský tým. Není vázaný ziskem tudíž se nepodřizuje poptávce (což dává daleko větší prostor pro originalitu). Vedoucím týmu se tedy zpravidla stane vedoucí game designer a je to právě on, kdo kýve na to co jo a co ne. Ale pokud to není opravdu jen nějaká sranda hra s pár kamarády ale kapánek větší projekt, který už vyžaduje nějaký ten nádech profesionality, na jeho bedra spadají také požadavky snad ze všech odvětví. Musí hru nejen propagovat, ale také organizovat vše kolem. Udržet morálku týmu, postarat se aby spolu dobře spolupracovali a každý dělal to co má a dělal to dobře a včas. A jakoby to nestačilo ještě jim musí vymyslet co a jak mají udělat (rozumějme GDD dokument - mě osobně se nejvíc osvědčil wiki systém). Zkrátka najednou, aniž bych to čekal, musím nejen vymýšlet hru, ale kontrolovat kvalitu veškeré práce. A to jak hudby, tak grafiky, kódu a všeho co vás napadne. Osobně mě to ale šeredně baví. Máte nad tím dílem přímý dohled. Ovlivňujete úplně všechno. A postupem času se s vámi tým sžije a nastoupí taková ta přirozená intuice, kdy začnou chápat stále lépe a lépe vaše požadavky a svou práci odvádět více a více podle vašich představ.

Tady se ale najednou dočítám vcelku odtažený postup. Profesionální gamedesigner ( z toho co jsem pochopil) v podstatě jen co nejdetailněji popisuje své myšlenky a nápady, svou hru. Poté ji předá tvůrčí části a ta už se o to postará. V případě nesrovnalostí se maximálně zeptá. A tím to končí? Docela mě zklamává myšlenka, že ztrácíte kontrolu nad tvorbou. Spíše jsem si to představoval tak, že gamedesigner se zodpovídá produkčnímu a snaží se v průběhu tvorby prosazvoat všechny své myšlenky. Produkční manažer je naopak je tlačen termínem, finančními náklady a tak podobně, takže se snaží hru vydat co nejdříve. Ale jelikož do hry tolik nevidí a zajímají ho spíše čísla, práve ten gamedesignér ho má přesvědčit proč ještě čekat (například). Je to neustále stýkání se s lidmi, komunikace a kolektivní práce. To co se dočítám tady je v podstatě jen zavírání se v kamrdlíku a datlování do klávesnice bez nějakého širšího kontaktu s lidmi. Jak to tedy doopravdy je? Docela rád bych proniknul do toho, jak velký vliv má nakonec gamedesigner na výsledný produkt a tým, který ho vytváří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 13. duben 2010, 10:21:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Pravda je nekde na pul cesty, pokud budes profesionalni gamedesigner, budes povetsninou pracovat v nejakem designerskem teamu, rozhodne ne sam, tedy veskere vysledky budou nejen tvym dilem ale dilem celeho teamu a spolecne ten gdd sepisete. Nadale pak samozrejme budete komunikovat s zbytkem vyvojaru a upresnovat sve pozadavky (cim kvalitnejsi gdd tim mene upresnovani). Musite samozrejme drzet v hlave rozsah hry a podobne ale jako designer se nestaras primo o nakaldy za projekt a rozpocty te zajimaji jen ramcove, od toho je zde prave producent, ktery je tou financni casti projektu a vicemene tim clovekem o kterem mluvis, kdyz pises o freeware gamedesignerovi. Kazdopadne byt gamedesignerem znamena ze musis byt trosku od vseho, scripter (ne programator), zvukar, grafik, tester... protoze neustale budes dohlizet aby hra vypadala dle tvych navrhu a budes komunikovat se zbytkem teamu o tom co a jak zmenit a predelat. Kazdopadne pocitej stim ze i ty budes muset delat spoustu ustupku v prubehu projektu nektere funkce proste zahodit, proto ze jsou zbytecne nakladne a zabrali by moc casu, nebo jen proto ze se zjisti ze nejsou tak zabavne a rha je bez nich lepsi...
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna