.[ ČeskéHry.cz ].
Interpolace transformací objektů

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1553

PříspěvekZaslal: 29. červen 2010, 23:29:58    Předmět: Interpolace transformací objektů Odpovědět s citátem

Zdravím,
pokud uvažujeme fyzikální engine s fixním časovým krokem (řekněme konstantně 60 fps), má smysl transformace objektů interpolovat? A v případě, že by se neinterpolovalo, co s přebývajícími snímky grafiky? (Teď nemyslím aktivní vs pasivní čekání na další snímek fyziky, ale spíš jak je smysluplně využít.)
Díky.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2010, 06:44:10    Předmět: Odpovědět s citátem

IMHO záleží na tom, jak velký bude ten fixní krok.

Pokud "velký", tak má smysl interpolovat, protože mezi jedním výpočtem fyziky proběhne více renderů (a nemělo by smysl renderovat X-krát tutéž "fyzikální situaci").

Pokud bude fyzikální krok takový, že nemá smysl interpolovat (řekněme těch 60 fps - ale záleží žánr od žánru) a rendering proběhne rychleji než fyzika, pak můžeš nějak "ztížit" rendering, tzn. generovat hezčí stíny, renderovat s více detaily, generovat enviromentální mapy častěji nebo ve vyšším rozlišení apod.

Obecně spolupráce a synchronizace fyzikálního a grafického enginu mi přijde jako velmi zajímavé téma.
Vycházel jsi při implementaci z nějakých zajímavých paperů, o které by ses mohl podělit?
Jak řešíš tu synchronizaci (při kopírování dat z fyziky do grafiky) ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2010, 08:58:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, tohle mne taky zajima, doufam ze se k tomu vyjadri nekdo kdo stim ma zkusenosti...
U ty interpolace to myslite tak ze grafika bude vzdycky max 1 krok (te fyziky) pozadu oproti fyzice a bude se interpolovat mezi poslednim a predposlednim krokem fyziky?
Nebo asi jednodussi extrapolaci (tam by se ale mohli obevit chyby...), kde by grafika byla max 1 krok pred fyzikou?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1553

PříspěvekZaslal: 30. červen 2010, 14:12:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Zatím to mám provizorně tak, že jednoduše čekám pomocí
SDL_Delay(fixedTimeStep);
Výpočet grafiky a fyziky trvá celkem zanedbatelnou dobu (1/350 s), takže to zatím neřeším. (Samozřejmě pro release to bude nutné vyřešit kvůli lidem se slabšími stroji a také z důvodu, že mi to vlastně jede o nějakých 15 % pomaleji, než by mělo.)
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna