Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 26. leden 2011, 20:53:55 Předmět: |
|
|
Helium Games> No, já jsem tou "šedostí" nemyslel jen to, že budovy jsou šedé, kameny jsou šedé, živé stromy jsou šedé, ale ona dokonce i tráva a voda a UI jsou takové nějaké šedé, jakoby jejich tvůrce měl extrémně přesaturovaný monitor, takže u něj to vypadá Ok, ale u všech ostatních jako by se dívaly přes mlžnej opar, dokonce to i zešedlo oproti předchozím verzím grafiky.
Udělal jsem jen takovou rychloúpravu, nemusí se líbit, ale ukazuje, jak by to "mohlo" vypadt s výraznějšíma barvama, kontrastem, má to trochu faknutý HDR a tak
Možná je lepší ty zdrojový data udělat "barevnější", saturace totiž jde v programu snižovat velmi lehce, ale naopak je to dost těžké. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1533 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 26. leden 2011, 22:45:11 Předmět: |
|
|
Přimlouvám se za barevnější Hunterovu verzi, ta původní vypadá, jak kdyby přes obrazovku byl poloprůhledný šedý obdélník . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 26. leden 2011, 22:48:37 Předmět: |
|
|
Helium Games napsal: |
průhlednost je v GM velice náročná na výkon |
vždyť každý ten objekt je průhledný, ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1552
|
Zaslal: 26. leden 2011, 23:20:57 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
...jakoby jejich tvůrce měl extrémně přesaturovaný monitor... |
Třeba ještě používá CRT _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kuny
Založen: 01. 07. 2009 Příspěvky: 149
|
Zaslal: 27. leden 2011, 16:39:43 Předmět: |
|
|
micky: Nevím jestli jsem úplně pochopil, jak to s těmi stíny myslíš. Vytvořit předrenderovaný stín není v celku problém (dokonce to ve hře sežere výkonu jen minimálně - je to vlastně jen obrázek). Problém ale nastává, když bych chtěl aby se stín otáčel podle denní doby. Samotné otáčení taky ještě je bez problému, dokonce i deformace stínu by šla, ale ta různá průhlednost, která by musela být udělaná přes kód nebo by obrázků tvořící jeden stín muselo být víc (což se mi zdá jako sebevražda, vezmu li v potaz kolik objektů by mělo mít stín), je celkem problém. Každopádně je ale lepší upravovat již hotový obrázek, než (jak jsem měl původně v plánu ) vytvořit pomocí kódu celý stín. No abych jenom nekecal zkusím udělat k jednomu stromu stín a uvidím jak to hne s FPS.
Při nejhorším může být průhlednost konstantní, stejně jí nepřímo ovlivní nastávající noc. A v noci se stíny vypnou všude, kde nejsou další zdroje světla.
Špičatější kameny už tam také máme, jen nejsou na obrázku. Nejsou tedy úplně ostré, ale to nejsou ani v přírodě. Pokud se tedy zrovna nerozlomí z většího kusu kamene, ne?
Na kuláčích atp. musíme udělat lépe textury, není tedy problém rovnou vytvořit i nějaké viditelnější nesrovnalosti.
Hunter: Páni. Díky moc. Hned vidím co jsi myslel. Vážně díky, že jsi si dal tu práci a upravil to. No něco s tím provedeme. Nevím jak by to šlo třeba s tím HDR (i když vypadá pěkně), ale musíme to upravit. Ještě štěstí, že jste na to upozornili už teď.
Ladis: Beru na vědomí a souhlasím.
franz: Jasně že jsou průhledné. Jenže ne díky scriptu a nemusí se ta průhlednost měnit během hry.
frca: Ne, při tvorbě grafiky se používá LCD (u notebooku). Je ale pravda, že u stolního pc (to ale používám jen zřídka) mám ještě CRT monitor (ironicky zapojený do GeForce 450GTS).
Všem moc děkuji. Moc jste nám pomohli. (btw ten papír na poznámky má platit kdo? ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1533 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 27. leden 2011, 17:19:55 Předmět: |
|
|
Ad stíny podle denní doby, možná by stačilo mít třeba 4 verze pro 4 denní doby. BTW taky jsem si doma na chvíli zapojil CRT monitor k nové GeForce . BTW víte, proč jsou dnes na LCD monitorech ty staré hry jako třeba Fallout 2 takové vybledlé? Protože se dělaly pro CRT monitory, které ztmavují tmavé barvy, což LCDčka nedělají (ty zas donedávna přepalovaly světlé barvy do bílé ). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 27. leden 2011, 19:23:25 Předmět: |
|
|
Helium Games napsal: |
Nevím jak by to šlo třeba s tím HDR (i když vypadá pěkně), ale musíme to upravit. |
To "HDR" (ono to pochopitelně žádný HDR není, spíš "falešnej bloom") se dá udělat velice lehce a uložit přímo do toho obrázku (pokud mají 8b alphu).
Dokonce může klidně dělat všechny obrázky bez toho a pak je jen projedete v PS (nebo v čem děláte) makrem:
- zkopírovat background
- blurnout (cca 3px radius)
- nastavit prolínání "overlay" (20-30%) // vytvoří "čistější a zářivější barvy"
- znovu zkopírovat background
- blurnout (cca 3px radius)
- změna levelů (vytáhnout bílou)
- nastavit prolínání "screen" (30-50%) // vytvoří světlá místa se září okolo
- znova zkopírovat background
- blurnout (cca 6px radius)
- vytáhnout jen tmavé plochy
- nastavit prolínání jako "Burn" (color nebo linear, průhlednost na cca 20%) // prohloubí stíny
- uložit
(to je přibližný popis toho, jak jsem to udělal já)
Nastavit Action pro batch konverzi ... a projede a změní ti to všechny obrázky automaticky. Ty který by pak nevypadaly dobře se dají udělat znovu ručně.
Blbý je, že se ti to pak nebude měnit podle denní doby atd. Ale já bych si to s tím měněním stínů a tak dobře rozmyslel. Nejspíš s tím bude hodně práce a nakonec to nikdo neocení. Ve 3dčku je to brnkačka, ale v 2d bych na to kašlal. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1525 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 28. leden 2011, 08:53:24 Předmět: |
|
|
frca: ty myslíš, že LCD monitor má lepší barvy, než CRT??? :-) Mám na stole pěknej kvalitní CRT monitor s velkou uhlopříčkou, trinitron mřížkou, atd...podává barvy krásně. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 28. leden 2011, 09:27:16 Předmět: |
|
|
semo: Proč by si to měl myslet, když to píše přesně naopak a stejně jako ty? (Aspoň pokud pod pojmem "lepší barvy" myslíš taky zářivější, saturovanější)
frca napsal: |
Hunter napsal: |
...jakoby jejich tvůrce měl extrémně přesaturovaný monitor... |
Třeba ještě používá CRT |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Kuny
Založen: 01. 07. 2009 Příspěvky: 149
|
Zaslal: 28. leden 2011, 21:53:51 Předmět: |
|
|
Ladis: Uvidíme. Stíny jsou věc, která se právě dostala na našem zdánlivě nekonečném seznamu věcí na řadu (ano, je to díky protekci ). Záleží jak to bude fungovat.
Mě u CRT vždy vadilo "jen blikání" a monstrózní velikost (na druhou stranu vydrží i ve velice existenci nepřejících podmínkách - ověřeno 3 roky starým testerem jménem malá sestřička). Světlosti u starých her jsem si nikdy nevšiml, zajímavá věc. Dobrý postřeh.
Hunter: Aha. Díky bude se určitě hodit. Vlastně mě to přivedlo na nápad jak upravit grafiku v jedné celkem velké lokaci (tedy bude to asi s větším blurem a možná i nějakou barvou), ale ta je až v pozdější části hry a tam ještě ani zdaleka s vývojem nejsme. Každopádně jestli se mají měnit stíny realtime nepůjde tenhle efekt rozhodně použít v normálním prostředí. Kdyby stíny byly pořád stejné půjde to, ale nepohyblivých stínů bych se rád vyvaroval. Snad se to povede.
Jo a 2D grafiku děláme ve Flashi a 3D v Blenderu.
Jinak jsme konečně dokončili systém úkolů a máme i vzhled deníku (předpokládám ale že se ještě bude měnit). Momentálně se budeme věnovat hlavně těm stínům a opravení grafiky prostředí.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 28. leden 2011, 22:06:57 Předmět: |
|
|
Helium> Na CRT mám podobný názor, praxe prověřila, že ty staré bílé klávesnice a CRT monitory vydrží všechno. Ale ty nevýhody jsou zmiňované "blikání" a také mám dojem, že někdy z CRT (a lednic) slyším slabý zvuk.
Jinak ten deník je IMHO moc pěkná práce, jen tak dál _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 29. leden 2011, 12:59:00 Předmět: |
|
|
No já to myslel tak, že když se vám mají otáčet stíny, tak by se měly správně otáčet i odlesky, ale pokud je budete mít výrazné už přímo v grafice, tak se pochopitelně otáčet nebudou.
Ale obecně si nemyslím, že by si třeba někdo o Falloutu nebo Baldur's Gate myslel, že to nejsou dobré RPG, protože se v nich neotáčejí stíny.
Prostě je to takové drobnost, že zbytek hry by měl být tak dobrý, aby si toho hráč vůbec nevšiml. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondy1985
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 29. leden 2011, 13:08:38 Předmět: |
|
|
Suhlasim s Hunterom, na otacajuce tiene zabudnite, to nikoho nezaujima a akurat bude hrozit, ze sa na tiene bud vykaslete uplne, alebo v horsom pripade tu hru nikdy nedokoncite.
Ja si popravde vobec neviem spomenut na 2D hru, ktora by mala otacajuce sa tiene. To bud znamena, ze som ziadnu nehral, alebo ze to bolo tak nepodstatne, ze si nepamatam. _________________ Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 29. leden 2011, 13:37:25 Předmět: |
|
|
ondy1985 napsal: |
Ja si popravde vobec neviem spomenut na 2D hru, ktora by mala otacajuce sa tiene |
Dávno jsem to chtěl napsat |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 29. leden 2011, 14:18:25 Předmět: |
|
|
Já bych se třeba spíš zaměřil na to, jestli to opravdu chcete dělat z takové vzdálenosti pohledu, jako to máte teď.
V současné době, pokud budu mít postavičku uprostřed, tak mám hrubým odhadem rozhled 10 x 20 metrů, což je hrozně málo.
Samozřejmě můžete do hry dát zoom, ale bude vás to nutit dělat všechno v kvalitě pro nejbližší přiblížení, což znamená mnoho zbytečných detailů a spoustu práce navíc, protože to vlastně nikdo v tomto přiblížení hrát nebude.
Navíc když se třeba podíváte na ty vaše stromy, tak jsou vlastně všechny směšně malý ... až tam budete chtít dát stoletý dub, tak bude přes celou obrazovku _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|