.[ ČeskéHry.cz ].
Bullet KinematicCharacterController

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zgerbiak



Založen: 22. 09. 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: 24. únor 2011, 10:58:44    Předmět: Bullet KinematicCharacterController Odpovědět s citátem

Zdravím,

Využívam Bullet(jBullet) fyziku.
Na pohyb hráča používam KinematicCharacterController.
Problém je v tom že mi hráč neovplyvňuje ostatné objekty.
Napríklad má pred sebou cube a nepotlačí ju pred sebou ani o milimeter bez ohľadu na to akú má váhu, trenie...

KinematicCharacterController môže ovládať iba GhostObject, zrejme tam bude problém.

Chcem sa spýtať ako sa to dá riešiť.

Zrejme by sa to dalo riešiť impulzami, ale myslím že je snáď aj efektívnejšie riešenie.

Vďaka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 24. únor 2011, 14:09:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Bullet konkretne neznam, ale obecne je dobre davat si bacha na pouziti kinematickych objektu -- docela bych veril, ze se zde musi interakce s okolim zapinat explicitne, protoze dokaze nadelat dost neplechy. Predstav si, ze hracem natlacis pohyblive teleso na nejakou pevnou prekazku a porad pokracujes v pohybu, takze jej nerealisticky "stlacis" a fyzikalni simulace se s tim nedokaze vyrovnat repulzi toho kinematickeho stlacujiciho telesa.

Pokud to je mozne, udelej hrace jako rigidni teleso a ovladej ho tim, ze na nej budes "externe" pusobit silou, ne ze mu budes natvrdo urcovat polohu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1822

PříspěvekZaslal: 24. únor 2011, 14:11:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Kinematicke objekty su vacsinou tie, ktore sa hybu naskriptovane a fyzika ich nijako neovplyvnuje. Dynamicke objekty su take, ktore su dynamicke, takze ich fyzika ovplyvnuje, narazaju napriklad do statickych. Samozrejme, mozu byt aj kinematicke objekty, ktore narazaju o staticke aj o dynamicke objekty. No ale aby ti panak odkopol krabicu, bude podla mna musiet byt dynamicky. To hovorim z beznej skusenosti, s Bullet som sa hral len velmi davno a tento kontroler som neskusal. Mozno tam ma nejaky flag Very Happy
No a kam by si tie impulzy aplikoval? Akoze nech ti nahlasi koliziu medzi panakom a vsetkymi dynamickymi objektami a aplikoval si v tom mieste impulz? To by mohlo ist.

Edit: Fila ma predbehol. Ake vyhody ma ten kontroler proti tomu, aby si to spravil ako Fila navrhuje?
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 24. únor 2011, 14:17:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkus CollisionDemo z bulletu, btKinematicCharacterController jenom testuje pomocí ghost objektů, kdežto btDynamicCharacterController z výše zmíněného dema je implementován pomocí rigid body s nastavenou angular velocity na 0.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zgerbiak



Založen: 22. 09. 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: 24. únor 2011, 15:41:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Fila napsal:
Pokud to je mozne, udelej hrace jako rigidni teleso a ovladej ho tim, ze na nej budes "externe" pusobit silou, ne ze mu budes natvrdo urcovat polohu.


To ma tiež napadlo, len som myslel že bullet má na to nejaké elegantné riešenie.

pcmaster napsal:

No a kam by si tie impulzy aplikoval? Akoze nech ti nahlasi koliziu medzi panakom a vsetkymi dynamickymi objektami a aplikoval si v tom mieste impulz? To by mohlo ist.

Tak som to myslel.
pcmaster napsal:
Ake vyhody ma ten kontroler proti tomu, aby si to spravil ako Fila navrhuje?

Moc ich nieje, sú tam skoky, chodenie do schodou...to je asi všetko Very Happy

if.then napsal:
Zkus CollisionDemo

To vyzerá ako písal Fila. Normálny rigid body na ktorý pôsobím silou.


Vďaka za rady.
Spravím to asi cez rigid body. Predsa len je to jednoduhšie ako vypočítavať impulzy kolidujúcim objektom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna