.[ ČeskéHry.cz ].
Elector Fighter - hra z Global Game Jam 2011

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 3. únor 2011, 18:27:31    Předmět: Elector Fighter - hra z Global Game Jam 2011 Odpovědět s citátem

Electro Fighter

http://www.globalgamejam.org/2011/electro-fighter

Hra vytvořená během víkendu ve dvou lidech. Cílem postu by mělo být získat nějakou zpětnou vazbu co je ve hře špatně popř. co byste na ni chtěli rozšířit. Prosím tedy o konstruktivní kritiku.


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aimia



Založen: 20. 12. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 18. březen 2011, 10:14:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj, pěkná práce. Je fajn že se dá za dva dny stihnout pěkná hra Smile Jak probíhal vývoj - byli jste dva tak jeden programoval a druhý kreslil? Jaké jste používali nástroje? A jaké jsou celkové dojmy z akce?

Ke hře:
- přijde mi zrychlení moc velké, po chvilce drženi šipky raketa letěla moc rychle a hned narazila
- trošku mi ušlo proč jsou tam dvě planety(jedna moje a druhá protivníka). Principem je nevrazirt do ní?
- herní čas je příliš krátký(za pár sekund jsem většinou bouchnul do planety Smile )

+ pěkný efekt odstředivosti u planet
+ vzhledově pěkné a jednoduché

Vylepšení:
* přidal bych pro každého hráče životy než při zásahu zbraní, hra by se prodloužila. Při bouchnutí do planety by to ubralo víc životů, loď by se odrazila apod.
* mohly by přibýt bonusy(léčení, dočasná nesmrtelnost, trojstřela apod.)
* rpg prvky - hráč by vylepšoval akceleraci, max. rychlost, střely, spec. zbraně apod...
* ...vymyslet se toho dá spoustu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 18. březen 2011, 10:25:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Chtělo by to AI. Hru jednoho hráče.

Asi bych to zjednošil. Když jsem to zkoušel sám, tak většinou vyhrál soupeř(stojící na místě), protože jsem narazil.

Bral bych docela jako bug, že při vysoké rychlosti se nemůže vystřelit. Střela by měla mít rychlost nějakou konstatntní plus rychlost lodi, takhle se vždy zastřelím, což mi přijde jako hloupost.

Snížil bych maximální rychlost raket. Takhle to není při vysokých rychlostech hratelné.

Případně bych udělal odrážení se i od soupeřovi planety.

Prostě takhle mi to přijde, že úkolem není sestřelit soupeře, ale náhodně vydržet nebýt zasažen svojí, či soupeřovou kulkou a nenarazit do planet.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. březen 2011, 21:47:37    Předmět: Odpovědět s citátem

aimia napsal:
Ahoj, pěkná práce. Je fajn že se dá za dva dny stihnout pěkná hra Smile Jak probíhal vývoj - byli jste dva tak jeden programoval a druhý kreslil? Jaké jste používali nástroje? A jaké jsou celkové dojmy z akce?

Ke hře:
- přijde mi zrychlení moc velké, po chvilce drženi šipky raketa letěla moc rychle a hned narazila
- trošku mi ušlo proč jsou tam dvě planety(jedna moje a druhá protivníka). Principem je nevrazirt do ní?
- herní čas je příliš krátký(za pár sekund jsem většinou bouchnul do planety Smile )

+ pěkný efekt odstředivosti u planet
+ vzhledově pěkné a jednoduché

Vylepšení:
* přidal bych pro každého hráče životy než při zásahu zbraní, hra by se prodloužila. Při bouchnutí do planety by to ubralo víc životů, loď by se odrazila apod.
* mohly by přibýt bonusy(léčení, dočasná nesmrtelnost, trojstřela apod.)
* rpg prvky - hráč by vylepšoval akceleraci, max. rychlost, střely, spec. zbraně apod...
* ...vymyslet se toho dá spoustu Smile


Ahoj díky za názor, na takové akci jsem byl poprvé. Bylo to hodně náročné kolega dělal grafiku i zvuky a remixoval hudbu. Já se celou dobu potýkal s programováním. Asi nejvíc je znát nezkušenost s gamedesignem, teď bych možná vymyslel i něco lepšího. Ale po práci jsem prostě moc nápadů neměl a bylo dost těžké se na něčem shodnout. Co nás nejvíce brzdilo bylo přání, aby hra byla originální i hratelná. Teď bych asi víc experimentoval a hratelnost bych řešil až později. (ono se stejně dost těžko odhaduje co je hratelné a co ne a omezuje to v rozletu)

Co se týče akce, tak jsem rád že jsem se ji zúčastnil, kdybych seděl doma, tak bych neudělal ani desetinu. Na této akci je také důležité odhadnout kolik času spát a jak dlouho vyvíjet, po jedné noci bez pořádného spánku, jde elán dost dolu.

Držení šipky se moc nevyplatí, jde spíš o malé rychlé reakce a korekce. Větší mapa by neškodila, ale nechtěli jsme posouvání obrazovky. Navíc se tam musí vejít 2 hráči. Životy by asi nebyly špatné, možná by to zvyšovalo napětí. Náboj planety byl spíš dán motivem uhašení náboje, což je takové trochu umělé. Hra nemá uplně přesný cíl, po obebrání náboje hra končí a vypíše kdo míňkrát zahynul. Portivník může náboj planetě trochu pomaleji dodávat.

RPG prvky - určitě bych byl pro, stejně jako zbraňové bonusy, bohužel jsme v krátkém čase nestihli.

Trošku omezující je, že level je otevřený a tak je tam omezená strategie v rámci prostoru - není se kde krýt a smrt může přijít odkudkoliv. Myslim si, že je to nevýhoda, ale nenapadlo mě jak to řešit. Tedy mít zároveň přitahování, setrvačnost, procházení přes okraje a nějaký způsob jak se krýt.

Nástroje
pygame, gimp, photoshop, adobe after effects. - python mám rád, ale asi to není uplně nejlepší volba, kdyby hra byla v browseru, tak ji určitě vyzkouší 20x víc lidí. Navíc jsme v uplném závěru soutěže měli velké problémy vytvořit binárku bez nutnosti mít nainstalovaný python.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 23. březen 2011, 22:12:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
Chtělo by to AI. Hru jednoho hráče.

Asi bych to zjednošil. Když jsem to zkoušel sám, tak většinou vyhrál soupeř(stojící na místě), protože jsem narazil.

Bral bych docela jako bug, že při vysoké rychlosti se nemůže vystřelit. Střela by měla mít rychlost nějakou konstatntní plus rychlost lodi, takhle se vždy zastřelím, což mi přijde jako hloupost.

Snížil bych maximální rychlost raket. Takhle to není při vysokých rychlostech hratelné.

Případně bych udělal odrážení se i od soupeřovi planety.

Prostě takhle mi to přijde, že úkolem není sestřelit soupeře, ale náhodně vydržet nebýt zasažen svojí, či soupeřovou kulkou a nenarazit do planet.


Po chvíli se naučíš loď ovládat, tak že sám nenarazíš, spíš tě dostane zbloudilá střela.
S tou střelbou za letu je to určitě bug. Omezená rychlost raket by určitě šla, jen se obávám, aby to neomezovalo přitažlivost a lodě neměli tendenci padat na planetu. Loď která má stejný náboj jako planeta se odráží (zároveň je i odpuzovaná). Pro loď s opačným nábojem to lze také, ale není to moc logické. A myslel jsem, že asymetrie v možnostech není zas tak špatná. Teď mě napadlo, že by nemuselo být špatné hráči nabídnout, aby si pravidla měnil podle sebe. AI by bylo super, ostatně je těžké sehnat druhého hráče. Hraní přes síť by možná bylo ještě lepší. Nemám moc představu jakým způsobem by AI mělo fungovat. Ve většině her je neschopnost počítače vyvážena poměrem sil, něco podobného by jistě muselo fungovat i tady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aimia



Založen: 20. 12. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 25. březen 2011, 12:27:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Akce to musela být super. Možná se příští rok taky zůčastním.

Hra by šla zlepšovat donekonečna, ale čas byl dost omezený. Myslím že na dvoudenní práci je výsledek skvělý. Jen jsem myslel že budete předem připraveni(co se týče námětu) a ne se dohadovat v průběhu co vlastně uděláte Smile

A jak říkáš, doma bys neudělal ani desetinu. Tímhle taky trpím Smile

Místo pythonu bych doporučil Flash. Dělám v něm hry (mrkni na www.aimia.cz) a líbí se jednoduchost s jakou se tam dají hry dělat , podpora různých efektů, kdokoli si to zahraje v prohlížeči... AS3 je podobný Javě, naštěstí se to už dá programovat i bez strašného AdobeCS5. A exe z toho uděláš dvěma kliky v projektoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 26. březen 2011, 14:42:30    Předmět: Odpovědět s citátem

aimia napsal:
Akce to musela být super. Možná se příští rok taky zůčastním.

Hra by šla zlepšovat donekonečna, ale čas byl dost omezený. Myslím že na dvoudenní práci je výsledek skvělý. Jen jsem myslel že budete předem připraveni(co se týče námětu) a ne se dohadovat v průběhu co vlastně uděláte Smile

A jak říkáš, doma bys neudělal ani desetinu. Tímhle taky trpím Smile

Místo pythonu bych doporučil Flash. Dělám v něm hry (mrkni na www.aimia.cz) a líbí se jednoduchost s jakou se tam dají hry dělat , podpora různých efektů, kdokoli si to zahraje v prohlížeči... AS3 je podobný Javě, naštěstí se to už dá programovat i bez strašného AdobeCS5. A exe z toho uděláš dvěma kliky v projektoru.


Díky, také jsem rád, že jsem to zmáknul za 2 dny. Připraveni jsme nebyli, protože téma se říkalo až na akci. V podstatě snad všechny týmy přemýšleli tam. Večer po práci se ale už nepřemýšlí úplně skvěle a navíc, přemýšlení bolí, a náměty her, člověk nevymýšlí denně.

O Flashi jsem uvažoval a pak ještě o JS hře v nějakém enginu, ale obojí jsme zavrhli v obavě z nějakého nepředvídaného problému - nikdy jsem v tom nepsal. Teď si myslím, že jsme python nějak zvlášť nevyužili. A příště určitě půjdu do flashe nebo js.

Mimochodem jsem hrál tvé hry, a zabralo mě to celý večer - hlavně dohrání bubble domination. Moc pěkná práce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
aimia



Založen: 20. 12. 2009
Příspěvky: 55

PříspěvekZaslal: 30. březen 2011, 06:29:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to jsem nechtěl, abys kvůli mým hrám nespal Smile Jsem rád že se ti líbí, ale musím ještě zapracovat na grafice(u většiny her je moje), designu, testování... zkrátka na spoustě věcí.

Chápu že po práci to bolí Smile To je bohužel důvod proč nedělam tolik her kolik bych chtěl.

V JS jde exportovat hru do exe? Jsi psal že to bylo požadavkem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 31. březen 2011, 19:24:25    Předmět: Odpovědět s citátem

aimia napsal:
Tak to jsem nechtěl, abys kvůli mým hrám nespal Smile Jsem rád že se ti líbí, ale musím ještě zapracovat na grafice(u většiny her je moje), designu, testování... zkrátka na spoustě věcí.

Chápu že po práci to bolí Smile To je bohužel důvod proč nedělam tolik her kolik bych chtěl.

V JS jde exportovat hru do exe? Jsi psal že to bylo požadavkem.


Hry nejsou jen o grafice a zvucích. Ano pro vyšperkování je to potřeba, ale hratelné to může být i očesané. Navíc z toho, že se nemusíš zabývat grafikou lze udělat i výhodu.

Asi by šlo udělat i EXE, ale požadavkem to nebylo. Jde spíš o to, jak hru dostat k užvateli a intepreter javascriptu je na každém počítači, takže to není problém.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Danoss



Založen: 17. 11. 2011
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2011, 10:02:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavá hra dá se hrát chvíli.
_________________
Nějaké půjčky
Levné a kavalitní Parfémy.
Nejlepší Cestovní pojištění
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna