.[ ČeskéHry.cz ].
User Interface v MMORPG

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 14:23:10    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu napsal:
Temer jako wowko, hlavne tedy interface je docela podobny.... a proto to bude takova pecka Smile Protoze to je proste fajn .

Delas si asi pr*el? Co je na tom totalne preplacanem interface dobreho a vtahujiciho do hry (vzdycky totalne roflim nad screenshoty high lvl borcu, kde jsou po celem displeji rady ikon a pomalu neni videt na samotny svet). Hezky to popsali na Doupeti v souvislosti s nejakou novou revolucni MMORPG, ktera ma prave simple interface. Ze to nebude vypadat jak ve WoW pilotni kabina raketoplanu, ale o to vic to vtahne do hry Wink (Az jim pojede server, tak hodim link i na to MMORPG, vypadalo to hodne zajimave)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 19:23:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
zapytchu napsal:
Temer jako wowko, hlavne tedy interface je docela podobny.... a proto to bude takova pecka Smile Protoze to je proste fajn .

Delas si asi pr*el? Co je na tom totalne preplacanem interface dobreho a vtahujiciho do hry

WoW je hodně komplexní hra, o tom není diskuse. A abys mohl tak komplexní hru dobře hrát, potřebuješ hodně pohodlný interface. Nota bene, když u něčeho hráči tráví takové časy, jako 50 dnů (ve smyslu 50x24 hodin), tak ať se to aspoň hraje pohodlně.

Blizzard to udělal nejlíp jak mohl, totiž navrhnul nějaké základní jakž takž použitelné rozhraní a pak napsal parádní systém na psaní addonů. Takže si interface dělají samotní hráči a podle toho to taky vypadá - výsledek je brilantní. Neumím si představit, jak by se ovládání hry komplexnosti WoWu mohlo vyřešit líp než takhle.

Jinak jestli hodláš pokračovat v diskusi, dej prosím vědět, na jaký level ses na ofíku dostal, ať víme, na čem jsme.


Naposledy upravil Chjoodge dne 6. říjen 2007, 19:33:55, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 19:33:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Chjoodge: Můžu se zeptat, jakou to má proboha souvislost? Wink

Jak píšu, ztotožňuji se s výroky redaktora Doupěte v souvislosti s MMORPG Tabula Rasa: "Tabula Rasa nechápe souboj jako klidovou seanci nutící hráče tisknout neměnné sady speciálních schopností překrývajících celý výhled na pestrý svět jako kokpit americké stíhačky. Herní interface je minimalistický, aby mohl hráč sledovat dění, což je prioritou k úspěchu."

Jinak na neofiku jsem byl myslím lvl 40 (kolem 35 jsem hrával s Flashem, Scarlet a spol.), a pravidelně každý týden mi bývalý kolega z práce posílá screeny svých postav (lvl 70 a lvl 60), takže to přeplácané GUI jaksi pořád vidím Wink (Na netu je dost pěkných příkladů, tohle fakt není normální Cool A to ani nevím, jestli tam teď má zobrazené buffy apod. Taky jsem používal různé pluginy, aby byla hra efektivnější, ale je to prostě humus, raketoplán hadra, to přiznej)
_________________


Naposledy upravil Mem dne 6. říjen 2007, 19:39:54, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 19:39:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Zrovna jsem zeditoval ten svůj předchozí příspěvek. Bylo to docela o vteřiny Smile

Otázka na level má tu souvislost, že to komplexní rozhraní člověku třeba kolem levelu 40 přijde zbytečné, takže takhle chápu, proč mluvíš, jak mluvíš. Na vyšších levelch, kdy chodíš raidy, případně když se hodláš vážnějc věnovat PvP nebo vlastně čemukoliv, tak už potřebuješ reagovat rychle, mít všechno po ruce a tak dále - a to bys viděl, jak by ses na šedesátce začal po těch addonech shánět a to rozhraní si přestavěl na podobnej raketoplán jako ostatní Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 19:41:37    Předmět: Odpovědět s citátem

OK, taky tě chápu, nicméně trvám na tom, že zapytchovo chvalořečení WoW UI jako ideál všech MMORPG je prostě bullshit Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 19:47:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Hh - a není - třeba já s ním naprosto souhlasím.

Obávám se, že se pořád nechápeme. Nemůžeš vytrhnout věci z kontextu a říct jenom: WoW má nejlepší ovládání na světě. Ale může se říct, že na to, jak je WoW komplexní a co všechno potřebuje ovládáním zpřístupnit, tak má to ovládání vyřešeno suprózně. Jasně, že Tetris online bude mít ovládání snazší Smile

A ono koneckonců i můžeš říct, že má WoW nejlepší ovládání na světě Smile Protože už ta architektura na bázi addonů je sama o sobě prostě skvěle navržená i zpracovaná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2007, 20:54:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasně, ty addony to posouvají dál a když si to člověk nacustomizuje, tak může dělat super věci, ale mně přijde už ten princip hry zvrhlý. Že jde fungovat i s jednodušším ovládáním dokazují jiné hry.

Jinak defaultní WoW UI je skutečně kokotsky udělané, když mám řadu ikon s kouzly, které se refreshují všechny stejnou dobu, tak skutečně nepotřebuju vidět 50 ikon kulatých progressbarů jen proto, abych u hraní dostal ještě epileptický záchvat (to jen tak namátkou co mi osobně nesedlo)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 351
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 10:27:40    Předmět: Odpovědět s citátem

mnoooo.... treba to chvaloreceni wow interface vychazi ze zkuseností, kdy interface vypada zmatene, ale jen pro nekoho, ci to interface neni.

Podivej se, kdy jsi uvrzen do hry - mas tam dve tlacitka na utok a dve na doplneni (jidlo a piti). Ani talenty nejsou zobrazeny, abys se ke vsemu dobral sam a tak Smile

A pomalu, jak levelujes, si na tlacitka zvykas, pridavas si cudliky a porad to pouzivas, a zvykas si na to, a pridas dalsi a zvyknes si na rozlozeni, a vsechno je pro tebe jasne, podle barvicky ikonky podvedome rozeznas, co to vlastne je..a cim dele to hrajes, tim vic si ikonek pridavas, tim lepe se mezi nimi orientujes a tim hure se v tom orientuje kdokoliv jiny Razz

A nehovorim o klavesovych blindech, kdy si muzes namapovat temer cokoliv.. to se pak panecku hraje.

zdroje : paladin Paladyn lvl 56 (RIP ofi Drak Thul), paladin Paladyn lvl 60 judgement set (RIP neofi mystiq), paladin Buctaa lvl 70 (Drak thul, dead and gone), warrior zapinek lvl 59 (RIP neofik)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 11:35:25    Předmět: Odpovědět s citátem

ja bych rekl, ze s tim interface je to subjektivni nazor kazdeho jedince. Proste kazdy ma rad neco.
O cemz vypovida i ta stranka WoW UI co posilal Mem
_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 17:23:46    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu napsal:
paladin Buctaa lvl 70 (Drak thul, dead and gone)
Dead and gone? To je jako co?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 351
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2007, 18:18:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Flash napsal:
zapytchu napsal:
paladin Buctaa lvl 70 (Drak thul, dead and gone)
Dead and gone? To je jako co?

Smile Chjo, proste jsem na tom chvilku hral - s kamosem jsme lvlovali spolu, jenze on to proste.. co ti to povidam, kua, vzdyt mas na DT taky 70ku!!! Lol, na to jsemm malem zapomnel Very Happy Very Happy Jak jsme spolu chodili... heh... Very Happy

Mno proste za buctu jsem parkrat taky hral.

Jenze pak si zmenil heslo, no Sad Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna