Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Crypton

Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 22:09:58 Předmět: |
|
|
Pokud s vývojem her teprve začínáš a programování už trochu ovládáš, tak ti doporučuju si stáhnout nějakou již existující open-source hru, a upravovat si ji podle svého. Hodně se toho naučíš, (zatím) bez nutnosti zdlouhavého čtení všelijakých článků pro herní vývojaře, a třeba ti z toho vznikne i nějaký populární projekt. A k tomu se budeš učit od těch nejlepších... z nejlepších.
Doporučuju kouknou na hru Quake 3, a její deriváty, tj. Urban Terror, Tremulous, World of Padman, Alien Arena, etc.
Taky můžu doporučit Cube Engine, a hry Cube 2: Sauerbraten a AssaultCube.
Až si stáhneš zdrojové kódy, a zprovozníš si kompilaci, tak už můžeš začít s (zatím menšími) úpravami. Jednoduché...  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 22:18:40 Předmět: |
|
|
podle me je celkem jedno v cem zacnes (doporucoval bych treba python/pygame nebo nejaky jiny prototypovaci jazyk), ale spis CO budes programovat. Napis nejdriv pong, asteroids, primitivni shmup/arena shooter nebo neco podobne jednoducheho. Behem vyvoje si ujasnis jestli jsi to schopen dokoncit, jaky styl psani ti vyhovuje a az teprve potom se rozhoduj (po prvnich zkusenostech) co dal. Ale hlavne neco MALEHO DOTAHNI DO KONCE... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 22:37:38 Předmět: |
|
|
Eosie ti radi pristup uceni zdola nahoru. Ja radim opacny pristup: Shora dolu. Jakmile si zazijes postupy pouzivane napr. v Ogre nebo bulletu, budes vedet, jak si podobne knihovny napsat v OpenGL sam. Kdyz zacnes neco bastlit sam v OpenGL a nebudes vedet ani poradne, co, tak ti vznikne... no, bastl. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 23:07:04 Předmět: |
|
|
quas4 napsal: |
podle me je celkem jedno v cem zacnes (doporucoval bych treba python/pygame nebo nejaky jiny prototypovaci jazyk), ale spis CO budes programovat. Napis nejdriv pong, asteroids, primitivni shmup/arena shooter nebo neco podobne jednoducheho. Behem vyvoje si ujasnis jestli jsi to schopen dokoncit, jaky styl psani ti vyhovuje a az teprve potom se rozhoduj (po prvnich zkusenostech) co dal. Ale hlavne neco MALEHO DOTAHNI DO KONCE... |
Já naopak říkám... ser na pong, arkanoid a podobný ptákoviny, to je nuda. Python je možná populární na scripty, ale psát v tom větší hru? LOL. Klidně bych začal dělat cokoliv, co tě bude bavit, tj. FPS, RPG, strategii... tedy to, co chceš dělat nejvíc.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 23:15:18 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Eosie ti radi pristup uceni zdola nahoru. Ja radim opacny pristup: Shora dolu. Jakmile si zazijes postupy pouzivane napr. v Ogre nebo bulletu, budes vedet, jak si podobne knihovny napsat v OpenGL sam. Kdyz zacnes neco bastlit sam v OpenGL a nebudes vedet ani poradne, co, tak ti vznikne... no, bastl. |
Bastl z toho vznikne stejně, ať už na to půjdeš zepředu nebo zezadu. Jak to správně psát je spíš otázka praxe a taky jak často projekt redesignuješ, refaktoruješ a děláš různý cleanups. Všiml jsem si, že platí, že čím větší bastl, tím těžší je pak výsledný refactoring (i pro někoho zkušenějšího). Méně zkušenější si pak myslí, že žádný refactoring není potřeba, ale už nedokážou vysvětlit, proč to mají tak zabugovaný/pomalý/atd.
Samozřejmě pochopením OGRE se akorát naučíš psát enginy, co vypadají jako OGRE, ale už ti nemusí dojít, že by to šlo úplně jinak. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 31. říjen 2011, 23:46:25 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Já naopak říkám... ser na pong, arkanoid a podobný ptákoviny, to je nuda. Python je možná populární na scripty, ale psát v tom větší hru? LOL. Klidně bych začal dělat cokoliv, co tě bude bavit, tj. FPS, RPG, strategii... tedy to, co chceš dělat nejvíc.  |
kde je prosim ta hranice ktera oddeluje malou hru od "vetsi hry" ve ktere se uz python neda nasadit (a pripadne soupnout kvuli rychlosti par kritickych algoritmu do c)? Samozrejme ze si musi vybrat zda chce neco skutecne dokoncit nebo jen studovat nejaky free engine. Take netvrdim ze to hned musi byt presna kopie pongu -- napr. Jazzuo mel par peknych napadu a nepotreboval k tomu travit desitky hodin nad hruzou typu Ogre. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. listopad 2011, 00:17:06 Předmět: |
|
|
Jazzua bych do toho netahal. To byl spíš designer, co potřeboval svoje nápady nějak ventilovat do okolí. Zakladatel vlákna spíš vypadá, že by to chtěl dělat víc profi (tj. něco se u toho i naučit).
Pro mě fakt, že člověk něco dokončil, je absolutně nepodstatný. To se možná hodí tak do životopisu na vyplnění kolonky "jaké free hry jsem udělal" a doufat, že to někdy někoho nadchne. Mnohem důležitější je, co udělal (bez ohledu na dokončení). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 1. listopad 2011, 01:01:51 Předmět: |
|
|
neni pak z takoveho pohledu (neco se naucit) lepsi se smerovat treba na demoscenu nez psat hru kterou si nikdy nikdo nezahraje a nepobavi se (coz je snad jejich smysl)? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 1. listopad 2011, 22:33:44 Předmět: |
|
|
To je otazka, me slo treba vzdy vic o to programovat zajimave veci, nez udelat neco co si nekdo zahraje . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 1. listopad 2011, 23:58:27 Předmět: |
|
|
quas4 napsal: |
neni pak z takoveho pohledu (neco se naucit) lepsi se smerovat treba na demoscenu nez psat hru kterou si nikdy nikdo nezahraje a nepobavi se (coz je snad jejich smysl)? |
Ono to je celkem jedno, co se kdo učí nebo co si kdo programuje, hlavně že z toho má nějaký osobní prospěch (zkušenosti). Jestli z toho ale někdy bude hra, to není tak jednoduchý. Ne každej je takovej magor, aby se snažil udělat pořádnou hru úplně sám. (neříkám, že to nejde, jenom to chce hodně trpělivosti a hodně sebekontroly) Nejlepší motivací jsou vždycky prachy a ztráta motivace se dá vždycky vysvětlit finančními důvody.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 4. listopad 2011, 17:44:23 Předmět: |
|
|
Ako to programovať
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 5. listopad 2011, 19:29:35 Předmět: |
|
|
Franz> Pěkný GIF, jen bod 18 je trochu... real is green
Jinak souhlasím, že je lepší udělat nedokončenou hru než dokončené demo (v případě, že OP chce nakonec dělat hry a ne dema) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|