.[ ČeskéHry.cz ].
Ako začať programovať hry
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 22:09:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud s vývojem her teprve začínáš a programování už trochu ovládáš, tak ti doporučuju si stáhnout nějakou již existující open-source hru, a upravovat si ji podle svého. Hodně se toho naučíš, (zatím) bez nutnosti zdlouhavého čtení všelijakých článků pro herní vývojaře, a třeba ti z toho vznikne i nějaký populární projekt. A k tomu se budeš učit od těch nejlepších... z nejlepších.

Doporučuju kouknou na hru Quake 3, a její deriváty, tj. Urban Terror, Tremulous, World of Padman, Alien Arena, etc.

Taky můžu doporučit Cube Engine, a hry Cube 2: Sauerbraten a AssaultCube.

Až si stáhneš zdrojové kódy, a zprovozníš si kompilaci, tak už můžeš začít s (zatím menšími) úpravami. Jednoduché... Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 22:18:40    Předmět: Odpovědět s citátem

podle me je celkem jedno v cem zacnes (doporucoval bych treba python/pygame nebo nejaky jiny prototypovaci jazyk), ale spis CO budes programovat. Napis nejdriv pong, asteroids, primitivni shmup/arena shooter nebo neco podobne jednoducheho. Behem vyvoje si ujasnis jestli jsi to schopen dokoncit, jaky styl psani ti vyhovuje a az teprve potom se rozhoduj (po prvnich zkusenostech) co dal. Ale hlavne neco MALEHO DOTAHNI DO KONCE...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 22:37:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie ti radi pristup uceni zdola nahoru. Ja radim opacny pristup: Shora dolu. Jakmile si zazijes postupy pouzivane napr. v Ogre nebo bulletu, budes vedet, jak si podobne knihovny napsat v OpenGL sam. Kdyz zacnes neco bastlit sam v OpenGL a nebudes vedet ani poradne, co, tak ti vznikne... no, bastl.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 23:07:04    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
podle me je celkem jedno v cem zacnes (doporucoval bych treba python/pygame nebo nejaky jiny prototypovaci jazyk), ale spis CO budes programovat. Napis nejdriv pong, asteroids, primitivni shmup/arena shooter nebo neco podobne jednoducheho. Behem vyvoje si ujasnis jestli jsi to schopen dokoncit, jaky styl psani ti vyhovuje a az teprve potom se rozhoduj (po prvnich zkusenostech) co dal. Ale hlavne neco MALEHO DOTAHNI DO KONCE...


Já naopak říkám... ser na pong, arkanoid a podobný ptákoviny, to je nuda. Smile Python je možná populární na scripty, ale psát v tom větší hru? LOL. Klidně bych začal dělat cokoliv, co tě bude bavit, tj. FPS, RPG, strategii... tedy to, co chceš dělat nejvíc. Smile
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 23:15:18    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Eosie ti radi pristup uceni zdola nahoru. Ja radim opacny pristup: Shora dolu. Jakmile si zazijes postupy pouzivane napr. v Ogre nebo bulletu, budes vedet, jak si podobne knihovny napsat v OpenGL sam. Kdyz zacnes neco bastlit sam v OpenGL a nebudes vedet ani poradne, co, tak ti vznikne... no, bastl.


Bastl z toho vznikne stejně, ať už na to půjdeš zepředu nebo zezadu. Wink Jak to správně psát je spíš otázka praxe a taky jak často projekt redesignuješ, refaktoruješ a děláš různý cleanups. Všiml jsem si, že platí, že čím větší bastl, tím těžší je pak výsledný refactoring (i pro někoho zkušenějšího). Méně zkušenější si pak myslí, že žádný refactoring není potřeba, ale už nedokážou vysvětlit, proč to mají tak zabugovaný/pomalý/atd.

Samozřejmě pochopením OGRE se akorát naučíš psát enginy, co vypadají jako OGRE, ale už ti nemusí dojít, že by to šlo úplně jinak.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 23:46:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Já naopak říkám... ser na pong, arkanoid a podobný ptákoviny, to je nuda. Smile Python je možná populární na scripty, ale psát v tom větší hru? LOL. Klidně bych začal dělat cokoliv, co tě bude bavit, tj. FPS, RPG, strategii... tedy to, co chceš dělat nejvíc. Smile


kde je prosim ta hranice ktera oddeluje malou hru od "vetsi hry" ve ktere se uz python neda nasadit (a pripadne soupnout kvuli rychlosti par kritickych algoritmu do c)? Samozrejme ze si musi vybrat zda chce neco skutecne dokoncit nebo jen studovat nejaky free engine. Take netvrdim ze to hned musi byt presna kopie pongu -- napr. Jazzuo mel par peknych napadu a nepotreboval k tomu travit desitky hodin nad hruzou typu Ogre.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2011, 00:17:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Jazzua bych do toho netahal. Smile To byl spíš designer, co potřeboval svoje nápady nějak ventilovat do okolí. Zakladatel vlákna spíš vypadá, že by to chtěl dělat víc profi (tj. něco se u toho i naučit).

Pro mě fakt, že člověk něco dokončil, je absolutně nepodstatný. To se možná hodí tak do životopisu na vyplnění kolonky "jaké free hry jsem udělal" a doufat, že to někdy někoho nadchne. Smile Mnohem důležitější je, co udělal (bez ohledu na dokončení).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2011, 01:01:51    Předmět: Odpovědět s citátem

neni pak z takoveho pohledu (neco se naucit) lepsi se smerovat treba na demoscenu nez psat hru kterou si nikdy nikdo nezahraje a nepobavi se (coz je snad jejich smysl)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2011, 22:33:44    Předmět: Odpovědět s citátem

To je otazka, me slo treba vzdy vic o to programovat zajimave veci, nez udelat neco co si nekdo zahraje Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. listopad 2011, 23:58:27    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4 napsal:
neni pak z takoveho pohledu (neco se naucit) lepsi se smerovat treba na demoscenu nez psat hru kterou si nikdy nikdo nezahraje a nepobavi se (coz je snad jejich smysl)?

Ono to je celkem jedno, co se kdo učí nebo co si kdo programuje, hlavně že z toho má nějaký osobní prospěch (zkušenosti). Jestli z toho ale někdy bude hra, to není tak jednoduchý. Ne každej je takovej magor, aby se snažil udělat pořádnou hru úplně sám. Smile (neříkám, že to nejde, jenom to chce hodně trpělivosti a hodně sebekontroly) Nejlepší motivací jsou vždycky prachy a ztráta motivace se dá vždycky vysvětlit finančními důvody. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 4. listopad 2011, 17:44:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Ako to programovať
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 5. listopad 2011, 19:29:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Franz> Pěkný GIF, jen bod 18 je trochu... real is green Smile

Jinak souhlasím, že je lepší udělat nedokončenou hru než dokončené demo (v případě, že OP chce nakonec dělat hry a ne dema)
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna