.[ ČeskéHry.cz ].
Playberries - Burger Jack
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 4. leden 2012, 13:01:32    Předmět: Odpovědět s citátem

jaz napsal:
může si stáhnout


nefunguje to - Page Not Found
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
falcon



Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 97

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 11:07:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Z našich zkušeností se potvrzuje, že jediný možný způsob jak vydělat na těhlech causal hrach je najít si pořádného distributora který to prodá. Pokud to chápu tak ten XBox market je takovy ekvivalent třeba Apple Store nebo Mac Apple Store. Vývojář si tam hodí hru, oni ji tam publikujou a pak jen doufá, že se dostane nějakým zázrakem dost vysoko, aby to alepsoň něco vydělalo. Podle mě tyhle markety jsou sice hezké v tom že si tam prakticky každý může dát svoji hru, ale taky tam platí, že 90% zisku celého marketu dělá 5% TOP her. Tudíž opět platí , že důležitější než hra je marketing. My sme naší causal hru Dragon Keeper publikovali na Mac App Store a i přes to, že byla v sekci "New&Noteworthy" což je velké zviditelnění hry, vydělala zlomek toho co na causal portálech, kde vám distributor udělá neuvěřitelnou reklamu už tím, že jste na titulní stránce třeba 2 dny. Proto radím, zvětšete množství prodejních kanálů jinak se tím nikdy neuživíte. Podle mě vám prodeje chvili ještě zůstanou, ale časem se ustálí na cca 1 prodej denně, něco jako nám na Mac Appstore, přestože během prvního měsíce se prodalo cca 700 kusů( po 5ti dolarech jeden).
_________________
Running Pillow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 17:01:03    Předmět: Odpovědět s citátem

falcon napsal:
Z našich zkušeností se potvrzuje, že jediný možný způsob jak vydělat na těhlech causal hrach je najít si pořádného distributora který to prodá. Pokud to chápu tak ten XBox market je takovy ekvivalent třeba Apple Store nebo Mac Apple Store. Vývojář si tam hodí hru, oni ji tam publikujou a pak jen doufá, že se dostane nějakým zázrakem dost vysoko, aby to alepsoň něco vydělalo. Podle mě tyhle markety jsou sice hezké v tom že si tam prakticky každý může dát svoji hru, ale taky tam platí, že 90% zisku celého marketu dělá 5% TOP her. Tudíž opět platí , že důležitější než hra je marketing. My sme naší causal hru Dragon Keeper publikovali na Mac App Store a i přes to, že byla v sekci "New&Noteworthy" což je velké zviditelnění hry, vydělala zlomek toho co na causal portálech, kde vám distributor udělá neuvěřitelnou reklamu už tím, že jste na titulní stránce třeba 2 dny. Proto radím, zvětšete množství prodejních kanálů jinak se tím nikdy neuživíte. Podle mě vám prodeje chvili ještě zůstanou, ale časem se ustálí na cca 1 prodej denně, něco jako nám na Mac Appstore, přestože během prvního měsíce se prodalo cca 700 kusů( po 5ti dolarech jeden).


Jojo, svatá pravda. Ovšem to, že se budou prodeje pohybovat cca v těchto relacích, jsme zhruba očekávali. Ale účel tohoto threadu je trochu jiný. Možná... edukativní, hlavně pro začínající herní vývojáře, pro to, aby jim to otevřelo oči z omámení velkých očekávání a pomohlo s nějakými věcmi, třeba právě s press release, oslovením portálů atd. (to dám potom bohdá ještě dohromady).

Já nečekám, že mě herní vývoj uživí, opravdu ne. Živil jsem se hrami cca 4 roky a nemám více potřebu to mít jako zaměstnání. A vím, jak to s prodejními kanály je a jak by bylo spoléhání se na jeden naivní. Zaplaťpánbů se uživím jinde jinak. Hry dělám pro zábavu ve volném čase a baví mě/nás dělat hry, nové hry, než portovat a přizpůsobovat staré. To je asi cena za to, že hry jsou koníček a ne obživa a taky důvod, proč je primární platformou XBLIG - kvůli tomu, jak je to snadné.

Nicméně je pravda, že mě kontaktovali z portálu IndieCity (nebo spíš z končícího Blitz1up), že by to chtěli distribuovat, takže PC verzi asi uděláme a pokud to tam vyjde, budu reportovat. A samozřejmě oslovíme i další distributory - z Desury se ozvali, že by uvažovali o distribuci, pokud by byl podporovaný i Mac a Linux (do čehož se nám tedy nechce) a jsou tu i další - nakonec by bylo užitečné napsat sem třeba z vaší zkušenosti, na koho je dobré se obrátit a jak.

Pak by byla možná Windows Phone verze - tam uvidíme. Dělám ještě s někým jiným na WP7 hře a tuhle platformu tedy budu nejdřív prezentovat na jiné hře. To samé iOS a Appstore. Ať je sranda Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 17:09:39    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
jaz napsal:
může si stáhnout


nefunguje to - Page Not Found


Hmmm.. nefunguje? Furt? Mě to jede všude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 21:31:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Grip Games napsal:
Zdar Honzo.

Pěkný, pěkný Smile Mrknu na XBLIG a také přispěju na Audinu Smile A Burger Jacka zahraju, ať vidím, co mohlo být.

Když vám koukám na stránky, tak je to dost solidní déja vu Smile Kdyžtak se ozvi a můžeme zajít na pivko a pokecat Wink


Uvidíme, jak bude čas, možná někdy příští nebo přespříští týden.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 22:37:48    Předmět: Odpovědět s citátem

jaz napsal:
franz napsal:
jaz napsal:
může si stáhnout


nefunguje to - Page Not Found


Hmmm.. nefunguje? Furt? Mě to jede všude.


link funguje, ale stáhnout ten press dokument nejde
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 5. leden 2012, 23:42:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Přehodil jsem to na ge.tt a je to tam. Godaddy hosting je noční můra.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 00:00:16    Předmět: Odpovědět s citátem

jaz napsal:
pokud má instalačka hry víc než 50MB, je automaticky nejnižší možná cena 240MS Points


včera to bylo navýšeno na 150 MB Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 08:32:19    Předmět: Odpovědět s citátem

To jsou ty paradoxy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 08:39:03    Předmět: Odpovědět s citátem

jaz napsal:
Přehodil jsem to na ge.tt a je to tam. Godaddy hosting je noční můra.


GoDaddy nepouzivat neb podporuji SOPA;)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 09:11:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak k dnešnímu dni prodáno celkem 101ks
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
falcon



Založen: 26. 07. 2008
Příspěvky: 97

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 09:38:06    Předmět: Odpovědět s citátem

jaz napsal:
falcon napsal:
Z našich zkušeností se potvrzuje, že jediný možný způsob jak vydělat na těhlech causal hrach je najít si pořádného distributora který to prodá. Pokud to chápu tak ten XBox market je takovy ekvivalent třeba Apple Store nebo Mac Apple Store. Vývojář si tam hodí hru, oni ji tam publikujou a pak jen doufá, že se dostane nějakým zázrakem dost vysoko, aby to alepsoň něco vydělalo. Podle mě tyhle markety jsou sice hezké v tom že si tam prakticky každý může dát svoji hru, ale taky tam platí, že 90% zisku celého marketu dělá 5% TOP her. Tudíž opět platí , že důležitější než hra je marketing. My sme naší causal hru Dragon Keeper publikovali na Mac App Store a i přes to, že byla v sekci "New&Noteworthy" což je velké zviditelnění hry, vydělala zlomek toho co na causal portálech, kde vám distributor udělá neuvěřitelnou reklamu už tím, že jste na titulní stránce třeba 2 dny. Proto radím, zvětšete množství prodejních kanálů jinak se tím nikdy neuživíte. Podle mě vám prodeje chvili ještě zůstanou, ale časem se ustálí na cca 1 prodej denně, něco jako nám na Mac Appstore, přestože během prvního měsíce se prodalo cca 700 kusů( po 5ti dolarech jeden).


Jojo, svatá pravda. Ovšem to, že se budou prodeje pohybovat cca v těchto relacích, jsme zhruba očekávali. Ale účel tohoto threadu je trochu jiný. Možná... edukativní, hlavně pro začínající herní vývojáře, pro to, aby jim to otevřelo oči z omámení velkých očekávání a pomohlo s nějakými věcmi, třeba právě s press release, oslovením portálů atd. (to dám potom bohdá ještě dohromady).

Já nečekám, že mě herní vývoj uživí, opravdu ne. Živil jsem se hrami cca 4 roky a nemám více potřebu to mít jako zaměstnání. A vím, jak to s prodejními kanály je a jak by bylo spoléhání se na jeden naivní. Zaplaťpánbů se uživím jinde jinak. Hry dělám pro zábavu ve volném čase a baví mě/nás dělat hry, nové hry, než portovat a přizpůsobovat staré. To je asi cena za to, že hry jsou koníček a ne obživa a taky důvod, proč je primární platformou XBLIG - kvůli tomu, jak je to snadné.

Nicméně je pravda, že mě kontaktovali z portálu IndieCity (nebo spíš z končícího Blitz1up), že by to chtěli distribuovat, takže PC verzi asi uděláme a pokud to tam vyjde, budu reportovat. A samozřejmě oslovíme i další distributory - z Desury se ozvali, že by uvažovali o distribuci, pokud by byl podporovaný i Mac a Linux (do čehož se nám tedy nechce) a jsou tu i další - nakonec by bylo užitečné napsat sem třeba z vaší zkušenosti, na koho je dobré se obrátit a jak.

Pak by byla možná Windows Phone verze - tam uvidíme. Dělám ještě s někým jiným na WP7 hře a tuhle platformu tedy budu nejdřív prezentovat na jiné hře. To samé iOS a Appstore. Ať je sranda Smile


S portováním nemusí být až takové problémy pokud si člověk vybere vhodný engine a dělá hru s tímto úmyslem již od začátku. My konkrétně děláme v Unity 3D enginu a portování je vlastně otázka zmáčknutí 2 tlačítek.
Co se týče dělání her jako koníček/práce , tak to má samozřejmě každý jinak. Pro nás je dělání her jak koníček tak zábava tak obživa, opravdu v tom nevidím rozdíl, což je podle mého názoru ultimátní cíl každého člověka. Takže za mě spokojenost.
Jinak sem moc rád, že si tady rozjel diskuzi s reálnými zkušenostmi a faktickými údaji, určitě velká motivace a zdroj informací pro začínající vývojáře. Už sem něco psal v jiných vláknech, ale uvedu zde pouze naše vlastní zkušenosti s jedntlivými prodejními kanály a co se nám osvedčilo a co ne. Neznamená to, že to jinak nejde, jsou to jen naše momentální poznatky. Jinak chci jen uvést, že se zabýváme tvorbou causal her, ne nepodoných vaší hře.

Vlastní stránky- Prodeje prakticky 0. Zprvu sme si naivně mysleli, že budeme hry prodávat pouze z našich stránek, blbost. Posílali sme Press kity, a obesílali herní magazíny, atd. K prodeji na vlatních stránkách vam stačí si zřídit účet např na FastSpring nebo RegNow apod. Oni za vás vyřídí prodeje pře kreditní kartu nechají si cca 10 procent , zbytek je váš. Ale celkově nám teď stránky slouží jako jakési portfolio a nikoliv jako zdroj přijmu (prodají se tak 2 kusy za měsíc cca)

Mac App Store - Applovský prodejní kanál aplikací a her. Je třeba si zřídit developeský učet, který stojí 100 dolarů. K prodejům sem se vyjadřoval výše, tak se nebudu opakovat.

Causal portály: (všichni si berou cca 60%-70% ze zisku, pokud se někde vyjadřuju o výdělcích tak je to bráno jako čistý zisk pro developera)

Big Fish Games - Největší distributor Causal her - Dělá nám cca 75% zisku. Stačí jim napsat mail, oni se podívají na vaši hru, řeknou vám esli je ve vhodné kvalitě na prodej na jejich stránkách, připadně pošlou návrhy na úpravy. Top 10 - výdělky v milionech. Top 20- výdělky ve statisících. Top 100 - stále rozumné výdělky v desetitisících.

iWin - menší portál, nemají takové požadavky na kvalitu her. Dobrá komunikace, nabídnou Vám , že vaši hru pod svou značkou zkusí poslat ostatním distributorům o kterých třeba ani neutšíte, že existujou (někdy to udělají i bez vašeho vědomí Smile). Zisky z portálu nejsou zdaleka tak velké jako u BFG, ale díky tomu, že hru rozesílají po všech čertech se to nasčítá. Do Top 10 není problém se dostat , ale i tak výdělky v desetitisících.

Gamehouse- podobné výdělky jako iWin. Hru nerozesílají moc jinam (max tak Zylom), ale na druhou stranu zase rádi udělají lokalizace a celkové jsou příjemní a je s nima dobrá spolupráce. Kvalita hry ale musí být vyšší(nám vzali až naši 3. hru).

Alawar - Soustředí se na distribuci ve východním bloku. Rádí udělají lokalizcace do jazyků jako Ruština, Bulharština, Rumunština atd.. Zisky zatím nevíme přesně , jelikož s nimi dak dlouho nespolupracujem ale bude to něco jako iWin, GH...

Milion dalšich - Pak je spousta dalších distributorů u kterých prodáváme buď přímo nebo nepřímo , zisky z nich sou bud velice malé nebo nejsou jasně definovatelné. A určitě je i spousta dalších distributrů které ani neznáme.

Rozhodně doporučuji se nebát a zkusit si nejakou hru udělat a hlavně DODĚLAT a prodat, ať sou výdelky jakékoliv. Naše první hra vydělala velké hovno a to sme ji dělali 1.5 roku. Ale člověk se alespon poučí a pak je to jen lepší a lepší.

Pokud je tu více lidí s nějakými zkušenostmi s tvorbou a prodejem her, neváhejte a napšte svoje názory a zkušenosti.
_________________
Running Pillow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 12:55:25    Předmět: Odpovědět s citátem

falcon napsal:
Top 10 - výdělky v milionech


Toto mne vždycky fascinovalo, ty hry tam totiž nejsou nijak technicky náročné na výrobu. Vesměs hidden object adventury o pár lokacích s hrací dobou kolem 2-3 hodin se stále stejnými puzzly. Mít jen šikovné kreslíře a je to práce tak na měsíc dva Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 14:33:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Nedávno (dva-tři měsíce zpátky) jsem vydal svou první hru pro wp7 a přesně jak řekl falcon myslel jsem si že když ji dám na market za 21kč, že my vydělá tisíce, chyba lávky, po prvním prodaném kusu jsem okamžitě dostal špatné hodnocení za bug, potom jsem ho okamžitě opravil a udělal update, hodnocení se ale nezměnilo a furt mám jen jednu hvězdičku, z česka už se neprodal ani jeden kus (Very Happy) ale z jiných zemí (amerika atd.) jsem prodal ještě 6 kusů, takže jsem si vydělal 147kč které si nikdy nevyberu protože potřebujete výdělek nad 4 00kč a vlastně ještě 50% mi vezme microsoft takže jsem vydělal 73,5kč. Je mi sice líto že se hra neprodala ale na druhou stranu mě ta hra samotného ani moc nebavila a byla dost šílená. Prostě vydělala mi "Hovno". Teďkon už se snažím dělat záživnější projekty a rozhodně je chci také víc distribuovat. Ale aspoň jsem na dostal pořádnou lekci a vím že chtít za každou blbost peníze je kravina ale taky vím že nejsem Santa (Hláška by Tomáš Slavíček) a že nebudu vše dávat zadarmo takže rada pro ostatní nováčky udělejte stejnou blbost jako já protože jen takhle uvidíte jak to opravdu na indie scéně chodí Smile.
Edit: Kdo by se chtěl zasmát http://www.windowsphone.com/cs-CZ/apps/0b30ea20-895f-4c50-892f-0fe750961518
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 6. leden 2012, 15:51:13    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
falcon napsal:
Top 10 - výdělky v milionech


Toto mne vždycky fascinovalo, ty hry tam totiž nejsou nijak technicky náročné na výrobu. Vesměs hidden object adventury o pár lokacích s hrací dobou kolem 2-3 hodin se stále stejnými puzzly. Mít jen šikovné kreslíře a je to práce tak na měsíc dva Cool


Kdyby to fungovalo takhle, bylo by na světě o poznání více milonářů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna