.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 07:26:48    Předmět: OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3 Odpovědět s citátem

http://www.khronos.org/news/press/releases/khronos-releases-opengl-4.3-specification-with-major-enhancements

novinky v OpenGL 4.3

  • compute shaders that harness GPU parallelism for advanced computation such as image, volume, and geometry processing within the context of the graphics pipeline;
  • shader storage buffer objects that enable vertex, tessellation, geometry, fragment and compute shaders to read and write large amounts of data and pass significant data between shader stages;
  • texture parameter queries to discover actual supported texture parameter limits on the current platform;
  • high quality ETC2 / EAC texture compression as a standard feature, eliminating the need for a different set of textures for each platform;
  • debug capability to receive debugging messages during application development;
  • texture views for interpreting textures in many different ways without duplicating the texture data itself;
  • indirect multi-draw that enables the GPU to compute and store parameters for multiple draw commands in a buffer object and re-use those parameters with one draw command, particularly efficient for rendering many objects with low triangle counts;
  • increased memory security that guarantees that an application cannot read or write outside its own buffers into another application?s data;
  • a multi-application robustness extension that ensures that an application that causes a GPU reset will not affect any other running applications.

novinky v OpenGL ES 3

  • multiple enhancements to the rendering pipeline to enable acceleration of advanced visual effects including: occlusion queries, transform feedback, instanced rendering and support for four or more rendering targets;
  • high quality ETC2 / EAC texture compression as a standard feature, eliminating the need for a different set of textures for each platform;
  • a new version of the GLSL ES shading language with full support for integer and 32-bit floating point operations;
  • greatly enhanced texturing functionality including guaranteed support for floating point textures, 3D textures, depth textures, vertex textures, NPOT textures, R/RG textures, immutable textures, 2D array textures, swizzles, LOD and mip level clamps, seamless cube maps and sampler objects;
  • an extensive set of required, explicitly sized texture and render-buffer formats, reducing implementation variability and making it much ea sier to write portable applications.

_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 19:21:46    Předmět: Re: OpenGL 4.3 a OpenGL ES 3 Odpovědět s citátem

No doufám, že to brzy bude standard nejen na papíře.
Něco ke kompresím: ETC2 mi přijde relativně složité, ale výsledky nevypadají vůbec špatně. Snad nejhorší komprese z hlediska poměru kvalita/složitost je naprosto nepoužitelné PVRTC, které se hodí tak maximálně na rozmázlé fotky... S3TC je oproti tomu naprosto luxusní (a asi o 4 řády jednodušší). Dodnes nechápu, že to někomu vůbec stálo za tu námahu to hardwarově implementovat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 20:02:59    Předmět: Odpovědět s citátem

nVidia ako zvycajne uz ma aj beta OpenGL 4.3 ovladace.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 20:36:35    Předmět: Odpovědět s citátem

To je pekne. To s tymi compute shadermi mame chapat ako krok k "zacleneniu" OpenCL do OpenGL, alebo priblizenie OpenGL/GLSL k DirectX11/HLSL5?
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 21:18:02    Předmět: Odpovědět s citátem

G-truc uz ma napisany rychli prehlad co je nove http://www.g-truc.net/doc/OpenGL4.3review.pdf rozobera tam aj compute shader. vyzera to ze je mozne spustit iba pred vertex alebo po fragment shadery. popripade na vystupe z transform feedback
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2012, 22:34:55    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
To je pekne. To s tymi compute shadermi mame chapat ako krok k "zacleneniu" OpenCL do OpenGL, alebo priblizenie OpenGL/GLSL k DirectX11/HLSL5?

Spíš přiblížení k DX11. Vypadá to, že to umožňuje použití grafiky a compute v rámci jednoho kontextu, takže není potřeba výpočty nějak synchronizovat jako mezi CL a GL.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1554

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2012, 11:08:40    Předmět: Odpovědět s citátem

A co direct state access a bindless graphics? Bude to někdy?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2012, 15:24:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Bindless graphics ne (to je spíš hack, který obchází OpenGL). Direct state access asi taky spíš ne. Nicméně některé API funkce byly překopány. Vypadá to, že ARB_vertex_attrib_binding kompletně nahrazuje vertex arrays.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna