.[ ČeskéHry.cz ].
Akční "adventura" s pohledem shora (deník)

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 5. duben 2013, 15:46:32    Předmět: Akční "adventura" s pohledem shora (deník) Odpovědět s citátem

Něco o mně:

Ahoj,

není to tak dávno, co jsem přisahal na školníkovu kouzelnickou hůl a nějaký starý pán mi dal desky s inženýrským diplomem. Od časů studia mám ovšem rozdělaných několik projektů různých zaměření, které ještě nechci potopit (protože na nich závisí další lidé), takže se nechci zatím nechat zaměstnat. Vzhledem k tomu, že teď po škole zbylo nějaké místo v mém týdenním rozvrhu, rozhodl jsem se udělat nějakou počítačovou hru... jako spousta dalších tady na fóru Smile.

Mám teď sice papír, že jsem vystudovaný ekonom, ale kromě analýzy trhu, tvorby rozpočtů a řešení cen v našem sdružení pracuju také se zvukem (mixování nahrávek ze stop, úpravy, syntezátory, práce s profi DAW softem), občas zvučím na koncertech (nebo řídím DMX osvětlení) a sem tam něco nakreslím nebo jednoduchého uplácám ve 3D. Bakaláře jsem studoval na kybernetice, takže jsem měl možnost vyzkoušet někollik programovacích jazyků a vytvořit v rámci zápočtů něco s Direct3D (managed verze, MS už to určitě od té doby 2x zabil) a OpenGL.

Hry mě vždycky lákaly, a tak by byla škoda trochu toho času nevyužít. Až budu mít vysoké životní náklady a řešit, kde koupit auto, do kterého se vejdou tři dětské sedačky, už nebude na podobné sny z mládí tolik času.

Způsob vývoje:

Problematiku herního vývoje sleduju delší dobu, takže +- tušim, co to obnáší z pozice grafiky, designu, gameplaye i programování, a rád si přečtu o nových trendech. Je mi jasné, že tohle samo o sobě nestačí, ale dává mi to dobrý přehled, co bude potřeba udělat a v jakém pořadí. Zbytek bude hlavně o učení a spoustě práce (jako ostatně všude).

Nejsem příznivcem velkých amatérských týmů, které většinu času řeší nábor nových členů (a vyhazování starých) a ve volných chvilkách prasí desítky stran dokumentace, podle které by nikdy hra udělat nešla. Jsem na to zatím sám a zvolil jsem odlišný postup. Nebudu teď půl roku tvořit dokumentaci (jak by se jistě slušelo a patřilo), hlavní myšlenku hry zatím držím v hlavě a nechávám ji uzrát. Sepsal jsem si pouze několik dokumentů týkající se herního světa, dějové linky a především gameplaye. Něco je neměnné, někde se naopak počítá s testováním a laděním.

To všechno mi stačí, abych tušil, co ve hře s jistotou bude, a na tom teď můžu s klidem začít pracovat. Princip je jednoduchý - vývoj jsem si "rozřezal" na etapy (tj. menší úkoly, s větší pravděpodobností dokončení), během realizace jedné části (etapy) si formuju další, na které po dokončení předchozí začnu pracovat.

Hra:

Záměrně se ještě nebudu rozepisovat konkrétně o ději a prostředí hry. Na to dojde později, až k tomu naplno dojde i vývoj. Mělo by jít o sci-fi akční adventuru ve 3D s pohledem šikmo shora. Bude se odehrávat spíše v pouštním a méně hostinném prostředí v nespecifikované budoucnosti. Nechtěl bych říkat, že jde přímo o post-apokalyptickou budoucnost, ale rozhodně nepůjde o utopii ala star trek.

Hra bude koncepčně jednodušší a nebude se snažit řešit problémy celého jejího světa. Hráč bude mít jeden svůj úkol, který bude řešit na určitém menším území poblíž vojenské základny. Dialogy budou, ale jen v omezené míře. Žádné kecací RPG. Pokud jde o RPG prvky - nebude zde žádný komplexní systém vylepšování postavy. Vylepšení bude v ději několik a budou se týkat spíše pár rozšířených schopností, nějakých předmětů, lepší zbraně a tak.

Grafika bude pseudo-tilová. Prostředí se bude z části skládat v mřížce po větších i menších kusech a z části bude na této mřížce nezávislé (menší prvky, generované části). V případě programování tedy povede nejdříve cesta od načítání modelů k editoru herního prostředí. Prostředí by šlo označit spíš za 2,5D, neboť herní logika bude pracovat na principu samostatných 2D pater.

Nebude zde ani žádná složitá fyzika. Vše končí u detekce kolizí a základních vzorců. Hra bude spíš o taktickém řešení situací/bojů a drobných logických úkolech.

Nemám přímou inspiraci jednou hrou, nicméně nebudu se tajit určitou inspirací (spíše na úrovni feelu) hrami jako Blackthorne, Fallout (1-2), Crusader: No Remorse, Little Big Adventure a Metal Gear Solid.

Proč to sem píšu:

Nejsem tak naivní, abych si myslel, že se svou hrou udělám díru do světa a budu si utírat zadek stodolarovýma bankovkama. Jen si chci vyzkoušet něco, co jsem chtěl jako mladší, něčemu se přiučit a hlavně taky dělat něco příjemně kreativního, protože hardcore ekonomická statistika je sice občas taky dobrá prča, ale jistě chápete...

Pokud jde o vývoj her, je tu spousta schopnějších lidí, a tak bude fajn, když občas dostanu dobrou radu k tomu, co zrovna dělám. Proto zde zákládám tento vývojářský deníček.

----

Brzy sem začnu házet výsledky svých drobných krůčků vývojem. Chtěl jsem něco hodit už teď, ale nejdřív si zajdu na oběd... Embarassed
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 5. duben 2013, 17:17:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jo, jsem zpět s dalšími myšlenkovými pochody Smile.

Sice se mi líbí hry jako Crysis 3 a Zaklínač 2, ale detailnost jejich grafiky je daleko za mými časovými a umovými schopnostmi. Nemám čas se s každým modelem týdny crcat, a tak jsem zvolil jako kompromis ~2,5 tisíce trianglů na postavu. To je úroveň, kterou jsem schopen v rozumném čase umodelovat, a síť ještě není tak detailní, aby mi to dělalo problémy při úpravách UV mapování textur.

Tvorby prostředí se tolik nebojím, a tak jsem začal rovnou u postav. Bez ohledu na další vývoj je jisté, že ve hře bude určitě voják místní organizace, ženská obdoba vojáka a pak vesnická chudina (chlap, žena, dítě). Těmito pěti postavami jsem se rozhodl začít.

Postav bude určitě víc, ale nebudu to zas přehánět. Pro každý ze zmíněných modelů vzniknou určitě nějaké alternace pomocí odlišných sestřihů (zatím modeluju všechny postavy plešaté) a jiného setu textur, čímž bych chtěl také dosáhnout rozmanitosti. Hlavní postava mezi zmíněnými zatím není. Tou bych nechtěl začínat - vrátím se k ní později (nejspíš v době, kdy už bude nějaké primitivní vykreslování herní plochy a na ní animující se postavy.

----

Už jsem pár večerů zabil skutečnou prací. Nakreslil jsem si první dvě postavy a ty jsem následně vymodeloval do 3D. První postava trvala šest večerů s naučením zapomenutých technik low-poly modelování, druhá tři. Poslední večer jsem obě postavy editoval, aby vypadaly uvěřitelnější.







Postavy jsou pro potřeby hry převáděny na triangly až ke konci. Modelované jsou pomocí trianglů i quadů. Pro ulehčení práce (modelování i textury) dělám jenom polovinu, kterou následně zrcadlím.



---

Původně jsem si myslel, že nejdřív odmodeluju všech pět postav a pak teprv začnu s UV mapováním pro textury. Ukázalo se to jako chyba. Některé prvky recykluju pro ušetření času (low-poly prsty na ruce nebudu dělat znovu, když stačí modifikovat ty udělané a z té dálky to nebude vidět), a tak je lepší, když už je budu recyklovat s hotovou UV mapou.

Další krok tedy bude vytvoření vhodných UV map pro stávající dvě postavy. Pak dodělám zbylé tři a alespoň u jedné z postav udělám základní animaci (stání na místě, chůze dopředu). Dále by mělo následovat texturování + pár "dlaždic" prostředí (nejspíš z vnitřních prostor), aby bylo s čím pracovat v programu.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 7. duben 2013, 22:02:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Posledně jsem psal, že jsem pozastavil tvorbu modelů, abych udělal UV mapy dvou hotových. Důvod jasný - některé komponenty se mapují všude podobně a nemá cenu to pokaždé dělat znovu, kvůli tomu, že jsem to kopíroval ještě bez UV map.

Našel jsem si nějaký čas o víkendu a všechno poctivě mapoval. Nepoužil jsem metodu atlas, někde bylo vhodné cylindrické mapování a následná úprava, někde jsem zvolil planární mapování a danou část modelu jsem si nejdříve přes metamorph trochu "rozložil", aby byla mapa co nejrovnoměrnější. Z těch dvou večerů nejvíc zabralo nastudovat, jak se UV mapování dělá. S výsledkem jsem nakonec docela spokojen. Kromě toho jsem rovnou vytvořil materiály, jak se ve hře budou načítat, a upravil smooth groups.

Výsledek s texturou šachovnice. Někde jsou artefakty nasvícení dané hrubostí meshe. Nemá cenu to řešit, už v minulosti (asi 7 let zpátky) jsem si vyzkoušel, že když budu mít ve hře mezi normálami interpolaci per-pixel, tyhle artefakty tam nebudou.





Teď se vrátím k modelování. Pustit se rovnou do texturování prvních dvou modelů by zas vyžadovalo spoustu studování, jak kreslit textury pořádně, takže to radši nechám na později, až bude jinak první várka modelů hotová.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 26. duben 2013, 17:01:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Dva víkendy jsem nic nepsal. Ještě jsem se na hru nevykašlal, pouze jsme dělali jednu taneční akci a s přípravou a montáží/demontáží stage to znamenalo hodně času a málo spánku.

Ve volném čase vedle placených činností jsem domodeloval pětici postav a připravil k nim UV mapy (různé sestřihy pro variace postav dodělám později):


- voják, vojanda, civilista, civilistka, civilistče -

Už bych se chtěl vrhnout na něco zábavnějšího, ale ještě než se opráší starý kód pro načítání postav z 3D modeleru, chtělo by to udělat textury alespoň u jedné postavy, protáhnout ji kostma a udělat základní animaci. Přesně to bude moje další aktivita.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 7. červen 2013, 16:00:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Měl jsem pocit, že jsem na hře nedělal už celou věčnost, ale zdá se, že od poslední zprávy jsou to jen dva týdny. Když vynechám týden, kdy jsem byl mimo domov, studoval jsem základy texturování a zkoušel jsem jeden program, kde se dá kreslit přímo na 3D model.

Nakonec jsem zjistil, že to sice má velké výhody, ale chce to schopnějšího kreslíře. Nemám velké nároky na grafický editor, ale potřebuju pracovat ve vrstvách, abych mohl dělat dodatečné změny bez nutnosti všechno překreslit.

Tady je výsledek první alternace civilistů v provedení žena/muž/díte:



Postavy jsou na obrázku trochu větší, než budou ve hře při rozlišení 1920x1200.

Během texturování jsem opravil opět spoustu detailů v modelech. Teď se vrhnu na zbylé dvě postavy ze základního setu a po té asi během nějakého dne sfouknu pár typů sestřihů/účesů. Texturování postav není moje silná stránka, tak to chci mít za sebou, dokud jsem na to správně naladěn.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 7. červen 2013, 16:36:00    Předmět: Odpovědět s citátem

swarm napsal:
Měl jsem pocit, že jsem na hře nedělal už celou věčnost, ale zdá se, že od poslední zprávy jsou to jen dva týdny.

Ehm. Mesic a dva (1,5) tydny spis ne? Pokud se teda bavime o zpravach v tomhle vlakne a ne nekde jinde, kde to nesleduju.

Jinak pochopil jsem to spravne, ze to cele chces delat jako one man show? Nebo planujes, ze postupem casu kdyz to bude uz nejak rozjete, tak na tom mozna zacne delat i nekdo dalsi? Ladis? Wink

Jinak se k tomu zatim neda moc vic napsat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 7. červen 2013, 16:46:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobrej postřeh. Přišlo mi to nějak málo Smile

Zatím je to one man show bez větších ambicí. Mám to pro večerní chvíle volna a nevadí mi, že to postupuje pomalu - jsem docela vytrvalej a realizuju se i v jiných oborech.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 7. červen 2013, 20:25:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak už se z toho pomalu ten Fallout rýsuje. Ještě stále nechceš nic napsat o samotné hře? Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna