.[ ČeskéHry.cz ].
HTN implementace

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rattus



Založen: 30. 12. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2013, 14:24:43    Předmět: HTN implementace Odpovědět s citátem

Je to tu sice v AI sekci hodne puste, ale zkusim nadhodit..

Zkousel sem si delat planovac STRIPS systemem a narazel jsem hodne na problem ceny akci ( pro A* hledaci cast ).

Chtel jsem vyzkouset nejaky HTN ( insipirovan na aigamedev.com - http://aigamedev.com/open/coverage/htn-planning-discussion/ ) ale nic moc nemuzu pro Javu najit.
akademicky SHOP ma sice nejakou java implementaci ale interne to emuluje LISP...

Takze.. ma nekdo zkusenosti s tvorbou HTN?

neco jsem pocetl na aigamedevu a dokumentech od Killzone tymu, ale stejne moc nevim jak zacit.

Nasel jsem python implementaci https://bitbucket.org/dananau/pyhop ktera vypada natolik snadne ze bych zvladl port.

Hodil by se mi nejaky prakticky priklad, nebo nejake opensource reseni ktere bych mohl okoukat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2013, 17:37:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná bys měl trochu víc popsat, k čemu konkrétně chceš to AI použít.

Sám jsem ve své strategii(Expanze) použil Goal-driven architekturu popsanou v http://my.safaribooksonline.com/book/programming/game-programming/9781556220784/goal-driven-agent-behavior/goal-driven_agent_behavior, což mi přišlo celkem podobné HTN. Není to něco, co by se ti hodilo?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rattus



Založen: 30. 12. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2013, 20:03:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Nechtel sem to omezovat na svuj konkretni problem, protoze je to vicemene cviceni nez namyslena hra.

Potrebuju schopnej planovac, kterej umi i flexibilne menit plany kdyz se zmeni parametry sveta.

Tim Goal driven sem kdysi zacinal, ale je to v zakladu moc jednoduche, nebo si alespon od "plneho" HTN slibuju vic.

V te STRIPS jsem mel obecne akce ( nakup vybaveni, predani predmetu, domluveni schuzky s jinym agentem, vyroba.. ) ktere meni parametry sveta a planovac z pozadovaneho stavu, mnoziny akci a aktualniho stavu vyrobil posloupnost akci ktera vedla k cilovemu stavu. Jenze to hledani A* je zavisle na "cene" akce a mel sem problem to spravne ohodnotit. taky to nebehalo uplne nejrychleji i kdyz ja sem nepotreboval zas tolik agentu.

HTN by melo krome zefektivneni i pomoct tim ze aktivity jsou v hierarchii a lip se cloveku definuje chovani agentu aby nedelali hovadiny Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2013, 21:21:36    Předmět: Odpovědět s citátem

když to čtu teď podruhé.. není mi moc jasné, proč chceš mít i A* pomocí HTN. Proč nemůžeš řešit samotné hledání cesty jinak než zbylé plánování?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rattus



Založen: 30. 12. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 5. prosinec 2013, 09:11:06    Předmět: Odpovědět s citátem

extra pozdni odpoved Smile

A* je pouzit ve STRIPSu pro hledani vhodnych akci, s planovanim cesty problem nemam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna