.[ ČeskéHry.cz ].
Mapy modelu

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
popelar



Založen: 24. 01. 2014
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 24. leden 2014, 14:29:07    Předmět: Mapy modelu Odpovědět s citátem

Dobrý den,
jsem na tomto fóru nový, takže mě prosím omluvte pokud se to tu řešilo...
mám jeden problém s mapováním uvw map pomocí funkce Unwrap UVW - neumím to, nejde mi to a nesnáším to Very Happy

Momentálně si trochu hraji s Unity 3D enginem a můj cíl byl, že si vymodeluju LP postavu (jako hl. hrdinu), texturu udělám v Mudboxu. Mapy extrahuji, použiji ji na LP model co sem měl vymodelovaný v 3ds Max (pokud je tento postup špatný,nebo znáte pro herní postavu jiný - tzn. lepší způsob klidně se o něm zmiňte prosím Smile)) ) a takto upravenou postavičku si rozpohybuji a importuji do enginu.
Samozřejmě se to snažím vytvořit pro svoje potěšení, ale i tak bych byl rád kdyby to mělo nějakou, aspon ucházející vizuální stránku.

Takže jsem udělal mapy v 3d maxu, exportoval jsem takhle připraveného "hrdinu" do Mudboxu, vypracoval jsem si hp model a odtud jsem extrahoval displacement (zkoušel jsem i normal) mapu, kterou jsem aplikoval na model ... výsledek mě ohromil. Zanechal ve mě spousty různorodých pocitů, z nichž byl převážně vztek a lítost nad ztraceným časem...

Dal bych sem ukazku, ale stydim se to vubec zveřejňovat Very Happy

Takže, tím se dostávám k sérii otázek co mě zajímají:
1) jak by měl vypadat model, který chci mapovat? (jestli vadí 3/5 bodový polygon (samozřejmě občasně ne že je všude))

2) jak má vypadat UV mapa? Tuto otázku myslím všeobecně. Podle mého modelu si myslím, že tam musí být co nejméně švů.... (takže asi chápete jak vysledný "produkt" mohl vypadat) Byl bych rád, za nějaké rady a tipy, aby výsledek vypadal co možná nejlépe a nemusel se za něj stydět.

3) jak v 3ds maxu upravím model, aby byl tvořen jen z 3-bodových polygonů, popř kdy se to má dělat - jestli až před importem do enginu nebo ještě dříve (chápu, že jako herní objekt musí být tvořen ze 3-bodových polgonů, kvůli vykreslování a definování roviny)

Dopředu Vám děkuji za odpovědi, rady a tipy.
Byl bych také moc vděčný, kdyby byl někdo ochoten se mi věnovat delší dobu (přez skype/fb nebo něco), aby mi mohl objasňovat případné dotazy a trochu se zdokonalit ve tvorbě 3D světa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
street



Založen: 09. 10. 2010
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 3. březen 2014, 16:12:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravím,
na netu najdeš na všechno co potřebuješ odpovědí spousta.

1) měly by se dodržovat čtyřúhelníky, v LP nevadí ani trojúhelníky, engine si stejně převede vše na trojúhelníky sám.

2) švy dělej tam, kde jsou nejméně vidět a tak, aby se ti moc nedeformovala textura, a jak píšeš, čím méně, tím lépe.

3) nedělej to, viz bod 1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna