.[ ČeskéHry.cz ].
SightLine: The Chair - Will you take a seat? [Oculus Rift]

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Frooxius



Založen: 27. 04. 2011
Příspěvky: 73
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2014, 00:52:26    Předmět: SightLine: The Chair - Will you take a seat? [Oculus Rift] Odpovědět s citátem

Zdravím,
rád bych Vám představil nové herní demo/zážitek, který jsem připravil (s Louisem Arrigoni který se postaral o audio) pro nový Oculus Rift DK2, ideální pro prezentace virtuální reality a jejích možností.

Arrow Trailer zde
Arrow Stažení zde (333 MB, Oculus SDK 0.4.1, Windows, non-VR mód na obrazovce zahrnut)
Arrow Webové stránky

Screeny:


Zážitek byl navržen tak, aby ukázal široké možnosti VR - od řady scén, které ukazují pocit přítomnosti, využívají nového pozičního trackování, či vysokého kontrastu (u RGB 0,0,0 se zcela vypnou pixely OLED displeje, takže je to pravá černá) a zároveň možnosti pohrávat si s podvědomými očekáváními člověka, konkrétně konceptem permanence objektů.

Uvítám vaše komentáře Smile


Naposledy upravil Frooxius dne 13. srpen 2014, 00:52:40, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky MSN Messenger
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2014, 10:09:53    Předmět: Odpovědět s citátem

(Správný link na trailer)
Vypadá to parádně. Jak jsi jinak s DK2 spokojen, mohl bys napsat stručně své dojmy v porovnání s DK1? Zejména jaké je subjektivní vnímání toho menšího FOV a větší aberace kvůli jinému poměru velikosti čoček a Galaxy Note 3 Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Frooxius



Založen: 27. 04. 2011
Příspěvky: 73
Bydliště: Kopřivnice

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2014, 11:46:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Eeek, díky za upozornění, cosi mi požralo znak Smile

DK1 je ve srovnání s DK2 nepoužitelný zmetek Very Happy Sice s DK2 jsou zatím trochu problémy (SDK je pořád beta a dost věcí ladí na základě odezvy vývojářů, byl jsem v první dávce, tak jej mám jako jeden z prvních), např. viditelná aberace, juddering (headtracking někdy náhodně skáče tam a zpět i při stabilních 75 Hz), low-persistence náhodně nefunguje, přímý/rozšířený mód náhodně nefunguje a podobné nesmysly.

V první řadě, displej je až nesrovnatelný. DK1 je vybledlý a pixelovaný. DK2 má větší rozlišení, takže vše vypadá o dost větší, protože lze vidět více detailů v dálce a screen door tak výrazně neruší.

Barvy jsou výrazně sytější a virtuální světy tak vytvářejí živější pocit a díky většímu kontrastu lze vidět detaily ve stínech i jasných oblastech (v DK1 se slévaly do divné šedé), nemluvě o pravé černé, kdy při RGB 0,0,0 se pixel prostě vypne, takže pokud je ve scéně tma, tak má člověk pocit, že je skutečně ve tmě.

Je to jako by s DK1 se díval na svět se špatnými a nechutně zapatlanými a ušpiněnými brýlemi a vymněnil je za křišťálově čisté a se správným zakřivením.

A díky low-persistence je jakýkoliv pohyb velice plynulý, obraz se nerozmázává ani při pohybu hlavy, ani při pohybu prostředím, takže pocit že se člověk pohybuje prostředím je o dost silnější (a z rychlých pohybů dělá lidem více špatně než předtím, pokud nemají nějaký frame of reference).

Trochu jsou i problémy samozřejmě, je pořád prostor pro zvyšování rozlišení a momentálně dochází k rozmázávání pravé černé u kontrastních přechodů.


Dalším aspektem je poziční trackování, které má obrovský učinek hned na několik věcí. Jednak výrazně zesiluje pocit, že je člověk skutečně ve virtuálním světě - mírné i větší pohyby hlavy vedou k přirozené paralaxe u objektů a člověk se může kolem scény dívat. Pokud má malou scénu např. před sebou na stolem, tak se může nahnout a prohlížet si objekty ze všech stran, z blízka i z dálky.

Také to pomáhá s nevolností, protože při pohybu hlavy (ne otáčení) se nehýbe s člověkem celý svět.

Trochu je problém ale uchytit kameru na dobré místo, aby člověk od ní byl dále, jinak se snadno dostane mimo její zorné pole.

Kvůli kameře přibyly další dva kabely (další USB a sync cabel) ale zase není třeba tahat napájecí adaptér.

FOV je o trošku menší, ale ten rozdíl není tak výrazný aby to nějak zvlášť vadilo. Jak jsem říkal, aberace je teď viditelná ale na tom se pracuje v SDK.

Stručně řečeno, DK2 posunul ten zážitek někde úplně jinde a pocit, že je člověk uvnitř toho virtuálního světa je o dost silnější.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky MSN Messenger
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna