.[ ČeskéHry.cz ].
Rytmik Studio

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 3. říjen 2017, 08:47:46    Předmět: Rytmik Studio Odpovědět s citátem

Ahoj, vyvijim uz nekolik let takovy mensi, ale zabavny hudebni software. Zacinali jsme s Rytmikem na Nintendo DSi, nasledovala verze Rytmik Ultimate, ktera je na Nintendo 3DS, PC, Mac a iOs. Vsechny platformy jsou propojene Cloudem. Nova verze se posouva predevsim zvukovymi moznostmi. Stale plati, ze je to perfektni nastroj pro Chiptuny a oldschool herni hudbu, ale ted uz i pro dalsi veci. Verzi pro Steam planujeme vydat do konce roku, nasledovat bude verze pro Nintendo Switch na zacatku 2018.

Momentalne spoustime crowdfunding na podporu nove verze a v Cechach jeji lokalizace.

Budu rad kdyz se na to aspon podivate a za kazdy komentar:) Dotazy rad zodpovim.



Startovac:
https://www.startovac.cz/projekty/rytmik-studio/

indiegogo
https://www.indiegogo.com/projects/rytmik-studio-app-music/x/17406601#/

První demosong - ciste jen primy export z Rytmiku
https://soundcloud.com/rytmikultimate/space-collision

Tady je ukazka par presetu, ktere zatim vznikly
https://www.youtube.com/watch?v=0aVdJrhqsqc

A video Startovac kampane
https://www.youtube.com/watch?v=2yRE1Bk3n7A[/img]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 4. říjen 2017, 07:46:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Paráda :).

Jak to vlastně funguje? Tam je nějaká zvuková banka dodávaná už spolu s programem, nebo lze zvuky i dodávat svoje či dokonce i vytvářet? Chápu, že to bude asi jednodušší, než nějaký "opravdový" zvukový SW.

Je to použitelné jen pro chiptune, nebo by šlo třeba vytvářet elektro alá Kraftwerk, popřípadě třeba funk? Nebo dokonce Disco Science? ;-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 4. říjen 2017, 09:28:22    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Paráda Smile.

Jak to vlastně funguje? Tam je nějaká zvuková banka dodávaná už spolu s programem, nebo lze zvuky i dodávat svoje či dokonce i vytvářet? Chápu, že to bude asi jednodušší, než nějaký "opravdový" zvukový SW.

Je to použitelné jen pro chiptune, nebo by šlo třeba vytvářet elektro alá Kraftwerk, popřípadě třeba funk? Nebo dokonce Disco Science? Wink


V předchozí verzi jsem předělal například jedny Daft punk:) https://www.youtube.com/watch?v=zmhQf7uq_Gw


Zvuková banka tam je - přes tisíc samplů všeho možného a k tomu ještě nasamplovaný robotický hlas. K tomu je tam Drawsynth, kde si člověk může nakreslit základní zvukovou vlnu. V nové verzi k tomu půjde i importovat vlastní samply. A ta nová verze je zvukově dál a jde v tom celkem dobře v podstatě cokoliv elektronického. Uvnitř je slušně vybavený 16tihlasý syntetizér, kde si člověk může ze základních vln vytvořit skoro cokoliv a dál to modulovat a upravovat a popřípadě si to pak uložit jako preset. A samozřejmě tam bude k dispozici hafo uz hotových presetů. Kdyz si projedes to video s presetama, tak tam jsou slyset i jine zvuky nez pro chiptuny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 4. říjen 2017, 09:37:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě taková celkem zajímavá featura Rytmiku je, že to má sdílený Cloud (i skrz platformy), kam lidi můžou dávat svoje skladby - buď zamčené jen k poslechu, nebo otevřené pro remix, nebo na nich dělat v týmu atd. Na Steamu máme ke stažení free player, kde člověk může poslouchat, co v tom kdo vytvořil. Zatim tedy jen přechozí verzi. Na cloudu je teď myslim nějakých 7000 skladeb. http://store.steampowered.com/app/430890/Rytmik_Player/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 4. říjen 2017, 10:58:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Daft Punk povedený :)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2017, 09:41:34    Předmět: Re: Rytmik Studio Odpovědět s citátem

Moc pěkný zvuk!

Nebyly by nějaké technické detaily? V čem to píšete?

A něco víc o syntezátoru? Kolik oscilátorů/filtrů/efektů atd.

Jak zvládáte na mobilech 16 hlasů s plnými efekty?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2017, 10:10:18    Předmět: Odpovědět s citátem

mar: dik:)

Tady je schema zvukoveho enginu

https://drive.google.com/file/d/0B4PaG7z1Zwq7MVdXWmo3ZThTQmc/view

Syntetizer je 16 stejnych kanalu, kde kazdy je cesta:
Wave scanner (sample oscilator) - rizeny pomoci pitch, oct, fine, noise, glide, bright (pridava vyssi oktavu)
-> 3band EQ nebo 24dB LPF moogovskeho typu s ruznymy druhy overdrivu -> amp -> Modulacni delay (flanger/chorus) -> jednoduchy digitani delay -> post amp ->panorama -> mix

kazdy kanal ma navic modulacni matici 2x ADSR a 2x LFO, kde kazdy modulator ma dva volitelne cile (napr. amp, filter cutoff, pitch, pan, nebo treba jednim ADSR se da modulovat cas LFO, atd.)

K tomu jsou k dispozici ctyri globalni efekty - 2x Stereo Reverb a 2x Stero delay a kazdy kanal ma 4x send (volitelne pre/post). Jeste je k dispozici jeden sidechain kompresor a pro kazdy kanal lze nastavit jak moc bude ridit sidechain a naopak jak moc bude rizen sidechainem.

Na masteru je 3band EQ a Limiter (bud zvlast, nebo je lze spojit a limiter pak funguje jako multiband).

V songu je pak mozne kreslit automatizace (je jich k dispozici 12) a u kazde se zvoli jake kanaly ma ovlivnovat a jaky parametr na nich ridit.


Co se tyce vykonu, tak momentalne je pouze verze pro PC a cely engine utahne jedno jadro Intelu Q6600, takze Nintendo Switch by s tim nemelo mit snad vetsi problem. iOs zatim jeste neresime, ale minimalne posledni dve tri generace iPadu jsou na tom vykonove taky celkem dobre.

A psane je to v Unity, potazmo v C#. Minula verze Rytmik Ultimate vznikla nejdriv na Nintendo 3DS v C++ a potom jsem to cele preklopil do C#. Ted uz to bude cele jen v Unity, ktere to vysypou i na Switch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2017, 11:44:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za vyčerpávající odpověď, tak to je mnohem sofistikovanější, než jsem předpokládal, dal bych palec nahoru ale nemůžu tady najít smajlík Smile

24dB/oct musí krásně ostře řezat, to mám rád (používáte víc 2-tap IIR filtrů v sérii?)

Glide a bright nevím přesně co by mělo být, hádám že glide bude něco jako tone portamento? A bright bude tedy asi octave offset?

Sidechain compressor je pro mě nový pojem, takže budu muset trochu pohledat.

Držím palce a PC verzi až vyjde určitě zkusím, jsem zvědavý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 5. říjen 2017, 12:28:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo ten filtr umi znit hezky stavnate:) Jsou to ctyri 1-pole filtry v serii a feedback (a k tomu jeste pridana overdrive funkce, na vyber je atan, atan castecne v resonancni smycce a foldback distorze s nekolikanasobnym modulem). Casem snad budu pridavat na vyber i jine typy filtru.

Ano, Glide = portamento. Bright je takova moje vychytavka - jednoduse ke kazde ctene hodnote samplu pridava i hodnotu na dvojnasobnem offsetu - prehava tedy zvuk dvakrat rychleji - o oktavu vyse. Funguje to hezky a skoro nic to nestoji Smile

Sidechain je obecne princip kdy jednim nastrojem ztlumuju druhy - typicky kopakem basu. Vytvari to treba takove to klasicke pumpovani v tanecni hudbe, kdy basa je ztlumena kopakem a postupne plynule najizdi. Muze to ridit ale i treba reverb, takze pak pulsuje cely dozvuk (casto se to pouziva v EDM nebo treba v Dubstepu).

Diky, jestli te to zaujalo, tak nas muzes i podporit na Startovaci nebo Indiegogo. I za kazde sdileni budem radi:)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 6. říjen 2017, 12:41:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady je třetí demosong, kde je docela hezky slyšet filtr a jeho modulace
https://soundcloud.com/rytmikultimate/2049a
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Pinsirus



Založen: 13. 01. 2016
Příspěvky: 37
Bydliště: Slovensko

PříspěvekZaslal: 7. říjen 2017, 18:15:56    Předmět: Odpovědět s citátem

pecka Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna