.[ ČeskéHry.cz ].
Generování lightmap - AO
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 16. únor 2017, 19:20:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak a konečně to mám v enginu. Tady ukázka na reálnější scéně:
(Je to paráda mare!)


_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 16. únor 2017, 21:36:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Shocked Je to opravdu z výstupu toho mého toolu? To vypadá až moc dobře, aby to byla pravda Smile
Pár chyb tam samozřejmě vidím, ale když pod tím budou textury, tak to možná nebude tolik vidět (i když zas tak hrozné to není).
Jsi opravdu všestranný talent. Skvělá práce Smile

Ta lightmapa je jedna dvoutisícovka? Mimochodem kolik práce s ruční tesselací to ušetřilo? A musel jsi nějak upravovat geometrii, aby to zakrylo chyby generátoru?
EDIT: mohl bys postnout i tu lightmapu(y)? klidně downsamplované
navíc to vypadá, že některé objekty mají vyšší detail, nebo se mi to zdá?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 541
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 17. únor 2017, 03:14:49    Předmět: Odpovědět s citátem

to si pamatuju, to je Zoji pokojíček
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 17. únor 2017, 16:39:42    Předmět: Odpovědět s citátem

mar napsal:
Shocked Je to opravdu z výstupu toho mého toolu? To vypadá až moc dobře, aby to byla pravda Smile
Pár chyb tam samozřejmě vidím, ale když pod tím budou textury, tak to možná nebude tolik vidět (i když zas tak hrozné to není).
Jsi opravdu všestranný talent. Skvělá práce Smile

Ta lightmapa je jedna dvoutisícovka? Mimochodem kolik práce s ruční tesselací to ušetřilo? A musel jsi nějak upravovat geometrii, aby to zakrylo chyby generátoru?
EDIT: mohl bys postnout i tu lightmapu(y)? klidně downsamplované
navíc to vypadá, že některé objekty mají vyšší detail, nebo se mi to zdá?

- Ano, je to opravdu z Tvého toolu. Dobře to nevypadá. Vypadá to úžasně.
- Já chyby žádné nevidím. Jo, jsou tam asi tři podivné artefakty, ale ty nejsou způsobené toolem, ale geometrií (takže moje chyba).
- Talent? Ale kdeže. Bez Tebe bych to nedokázal.

- Lightmapa je 2048x2048. Ušetřilo to cca den práce. Tahle scéna se spočetla za 5 minut. Nic jsem se scénou dělat nemusel, ten generátor produkuje perfektní výsledky. Scénu mám v centimetrech a nastavené to mám 2,5 cm na texel, délku paprsků na 90 cm a 64 samplů na texel.
- Lightmapa:

_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...


Naposledy upravil VODA dne 17. únor 2017, 16:42:40, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 17. únor 2017, 16:41:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
to si pamatuju, to je Zoji pokojíček

+1 bod pro Tebe. Je to scéna, podle které jsem kdysi kreslil koncept (kvůli perspektivě). Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 17. únor 2017, 17:26:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to jsem rád, že to tak dobře funguje pro tvé účely a out of the box Smile

Jenom ta lightmapa se mi nelíbí. Opravdu jsi to buildoval poslední verzí AOgenu?
Vím, že jsem v některé verzi přidával vyrovnávaní rotace podle principal componenty clusterů po 2d projekci kvůli lepšímu packování a tady vidím ten nehorší případ (šikmá stěna stolu, šikmé trámy).
Že by zase nějaký bug?! Asi se na to budu muset ještě podívat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 17. únor 2017, 18:04:01    Předmět: Odpovědět s citátem

mar napsal:
Tak to jsem rád, že to tak dobře funguje pro tvé účely a out of the box Smile

Jenom ta lightmapa se mi nelíbí. Opravdu jsi to buildoval poslední verzí AOgenu?
Vím, že jsem v některé verzi přidával vyrovnávaní rotace podle principal componenty clusterů po 2d projekci kvůli lepšímu packování a tady vidím ten nehorší případ (šikmá stěna stolu, šikmé trámy).
Že by zase nějaký bug?! Asi se na to budu muset ještě podívat...

Myslím, že to upravovat nemusíš, já v podstatě nepoznám rozdíl. Pokud Tě to ale bude trápit ve spánku, tak Ti v tom samozřejmě nebráním. Smile
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 18. únor 2017, 00:18:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne že bych kvůli tomu nespal Smile

Ale uploadnul jsem V1.7, kde je to opravené.
Plus jsem přidal (v některých případech) přesun izolovaných trojúhelníků do okolního clusteru.

Neměly by s tím být problémy, otestoval jsem to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 18. únor 2017, 10:10:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Mare, Ty jsi prostě borec!
Integroval jsem to, otestoval, parádně funguje. Nějaká thekla se může jít bodnout. Smile


_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 19. únor 2017, 19:00:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Dělat to "power-of-two" je imho plácání místem v paměti. Ten "černý" okraj zbytečně žere paměť, kde by mohlo být něco jiného. Upload textur trvá déle apod. Nevím, jestli se ti to, za ten v dnešní době většinou minimální výkonostní rozdíl, vyplatí.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 19. únor 2017, 20:13:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono tam většinou bude něco jiného. Scény obvykle budou mnohonásobně větší, takže se většina textur zaplní optimálně. Ve výsledném počtu lightmap nějaký okraj nebude hrát žádnou roli.
A když se ukáže, že je to takhle naprd, není nic složitého vypnout/zapnout flag v generátoru a upravit loader textur v enginu.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2017, 13:40:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud ses ještě nerozhodl pro SSAO/vlastní řešení, před nějakou dobou jsem uploadnul novou verzi (1.8 ), link je stejný:
http://www.crabaware.com/Utils/AOGen/AOGen.zip
Je tam opravený jeden bug (automatické zmenšování detailu u obrovských lightmap groups)
a jako bonus je tam extra krok, který by měl redukovat švy (ale natáhne build).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2017, 14:26:56    Předmět: Odpovědět s citátem

No super, zaintegruji do enginu. Smile
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 27. květen 2018, 18:15:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdar Mare,
teď jsem dělal nějaké úpravy do scény a všiml jsem si jedné věci. Když ručně nasekám geometrii na dlaždice a proženenu to AOGenem, tak on to, co jsem nasekal, zase opět spojí a pochopitelně, aby se mu ta groupa vešla do textury, tak automaticky zmenší detaily. Což je pochopitelně nežádoucí.
Nešlo by tam přidat flag, který by vypl to slučování objektů? Nebo kdyby třeba místo automatického zmenšování detailů uměl program rozdělit groupu do více textur?

Díky za pomoc,
Vóďa
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 27. květen 2018, 22:50:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Čau, zkus prosím tohle (v1.9):
http://www.crabaware.com/Utils/AOGen/AOGen_1.9.zip
Mělo by to teď zhruba fungovat tak, jak potřebuješ (dej vědět, jestli to je ono).

Přidal jsem nové parametry:
-S se snaží opravit seamy, je to něco na způsob stitchování, jak popisoval paper od Naughty Dog, ale funguje mi jenom pro černobílé mapy (což je třeba ok u AO Smile.
V předchozí verzi to bylo defaultně zapnuté, ale trvá to dlouho, tak jsem to dal teď volitelně
-l (malé L) se chová u velkých group stejně, jako předchozí verze (snižuje detail)
-O vypne optimalizaci atlasu (dá se tím urychlit build)

Opravil jsem výkonostní problém se scénami s velkým počtem trianglů (bug ve verzi 1.8 )

Paralelizace teď nově využívá i hypercores (~30% zrychlení, ale zase toho na pozadí při buildu moc neuděláš) a přidal jsem
i paralelizaci ukládání výsledných lightmap, to by se ti mohlo taky hodit (hádám, že teď zkoušíš velké scény - klidně sem pak postni nějaký screenshot Smile

Kdyby byl ještě nějaký jiný problém, tak se ozvi a opravím to.

EDIT: funguje to samozřejmě tak, že pokud máš obrovský trojúhelník, že se nevejde do 2k, tak se ten detail stejně zmenší, geometrii si budeš muset natesselovat ručně podle potřeby

A ještě jsem odstranil -s ("supersampling"), bylo to hloupě udělané (šum), dá se to ale pak ještě lehce rozmáznout např. pomocí -k 3, pokud by tam byly nějaké nepěkné ostré přechody
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 5 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna