.[ ČeskéHry.cz ].
Alien invasion tower defense

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 20. květen 2018, 19:26:59    Předmět: Alien invasion tower defense Odpovědět s citátem

Po dlouhé době zakládám alespoň motivační téma. Jedná se o zcela spotřební hru, kde inovace jsou celkem malé - tower defense. Hra bude zcela zdarma a ideálně rozseta ve všemožných free web games portálech, kde to půjde. Monetizační záměr je maximálně v umístění reklam.

Oč se jedná trochu podrobněji - pro začátek je důležitý epický příběh:
http://v.dzejkobgames.eu/the_story.png

Po kterém bude hráč takřka bezprostředně vrhnut do víru kosení alienů a jiných monster.

Jak byl zmíněno, hra je webová - použité technologie javascript (typescript) a three.js.

Ačkoliv to používá webgl, tak pro určitou originalitu je prostředí kromě terénu skládáno ze spritů. Podle mě to vypadá nebývale a zajímavě - jako jediná originalita, co hra nabízí. Grafika není nic moc - je to v podstatě na tentýž úrovni, jako když jsem před 15ti lety kreslil postavičky. Nějaký styl to ale snad má. Klíčový aspekt je infantilita kombinovaná s násilím (ovšem páchaném na vetřelcích).

Kromě programování ve své podstatě většinu času kreslím, což se ukázalo jako nejnáročnější - veškerá grafika je vlastnoručně kreslená, takže to je 100% copyright (detaily jak viz. web).

Přikládám i současné gameplay video:
http://v.dzejkobgames.eu/alien_td.mp4
( pozor - je to streamable mp4 a webserver streamování umí - jenom je třeba aktuální prohlížeč chrome, firefox - nejsem si jist, zda to umí explorer - edge by snad měl. Youtube mi video stáhnul - nevím proč - asi že tam stříká krev )

Co je jisté, že bude jinak:

* ten freeplace věží (vojáčků) nakonec nebude, ale budou předdefinované místa (jinak by to nebylo taktické)
* věže budou mít nějaký hezčí placeholder - ale v principu bude vojáček koukat z trubky (není třeba kreslit nohy) - u pokročilejších věží to bude smysluplnější
* cesta je škaredá - zatím jsem neprobádal, jak to udělat lépe
* až bude lepší cesta, vetřelci budou po ní chodit trochu více rozptýleně, aby to vypadalo lépe

Obecně je na tom ještě dost práce - především co se týče kreslení. Pokud se to bude natahovat, tak se to pokusím vydat nějak více minimalistické.

Pár dotazů pro kohokoliv, kdo by dokázal poradit:

1) potřeboval bych vyrobit nějaké podobné cesty: https://i0.wp.com/www.paladinstudios.com/wp-content/uploads/2013/07/lfg_terrain_05.jpg - včetně UV mapování. Ten texture blur dokážu případně oželet. Momentálně na to používám sketchup a není to moc ideální. Potřebuju prostě v něčem opensource kreslit terén - nároky na to nemám moc vysoké.

2) znáte nějaké gamedev fóra - které jsou trochu aktivnější - třeba zahraniční? (kdysi to tady bylo více živé)

3) znáte nějaké reklamni služby, které by se daly pro hru použít? Podobně, jak je ve free android aplikacích reklam - tak něco takového bych si představoval. Nečekám od toho vůbec žádné zázraky.

Díky

Průběžně budu přidávat updaty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 487

PříspěvekZaslal: 20. květen 2018, 20:23:03    Předmět: Re: Alien invasion tower defense Odpovědět s citátem

dzejkob napsal:
1) potřeboval bych vyrobit nějaké podobné cesty: https://i0.wp.com/www.paladinstudios.com/wp-content/uploads/2013/07/lfg_terrain_05.jpg - včetně UV mapování. Ten texture blur dokážu případně oželet. Momentálně na to používám sketchup a není to moc ideální. Potřebuju prostě v něčem opensource kreslit terén - nároky na to nemám moc vysoké.

Něco takového by mělo být jednoduché, nevidím tam nic extra z hlediska UV, prostě planární 2d projekce - násobek XY (předpokládám Z výška),
takže třeba textury terénu a k tomu váhovou mapu, kde do RGBA dáš jednotlivé blendovací váhy,
suma by měla být ideálně jedna, takže by ti mohly stačit i 3 kanály, 5 samplerů by mohly zvládat i mobily.

Udělat jednoduchý editor na něco takového by neměl být velký problém,
brush kružnice, radius/strength + režim (třeba raise/lower/flatten)
na heightmapu a k tomu kreslící mód do váhové textury, kde by
se blendovaly váhy do té, kterou kreslíš. Myslím, že by to mohlo bohatě stačit.

Případně si říkám, že ta heightmapa by se dala klidně nakreslit v nějakém GIMPu, pak to po načtení vyhladit blurem a hotovo, totéž by vlastně šlo pro váhy
k jednotlivým typům textur terénu a pak to při načtení nějak znormalizovat (klidně nějak podle priorit, třeba cesta by měla nejvyšší prioritu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 22. květen 2018, 01:04:10    Předmět: Odpovědět s citátem

No spíš jsem to myslel tak, že bych potřeboval v "něčem" relativně snadno vyseknout několik podobných map (bude jich tak možná 6). Když nad tím přemýšlím, tak žádný blending není úplně žádoucí - protože by to ztratilo ten "cartoon look" - spíš by okraje cesty měly být zřetelně nakresleny. Ten generátor si dovedu představit - akorát jsem s tím chtěl mít tah na branku (ve smyslu realizace) - a zatím to dopadá tak, že úplně všechno dělám po svém (pominu li three.js).

EDIT: asi reálně by bylo nejvhodnější prostě cestu nakreslit ručně na jednu bitmapu - a to napasovat na tu heightmapu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna