.[ ČeskéHry.cz ].
Tvorba menších projektů a seberozvoj v oblasti vývoje her

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Inkryon



Založen: 13. 07. 2018
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 13. červenec 2018, 23:03:28    Předmět: Tvorba menších projektů a seberozvoj v oblasti vývoje her Odpovědět s citátem

Ahoj vývojáři!

Protože je to už dva roky, co jsem vývoj her opustil, tak bych se k tomu chtěl vrátit a něco s partou nadšenců vytvořit a pustit mezi lidi.
Mé zkušenosti nejsou velké, protože má praxe v minulých projektech byla amatérská, vlastně to nebylo vůbec funkční co se týče vývojářů, vedení a projektů. Proto nemá smysl se o mých zkušenostech vůbec zmínit. Ale problém o tom mluvit nemám, ale spíš soukromě. Smile

A co hledám teď?
Hledám tvůrce, kteří by chtěli v pár lidech dát jednoduchý projekty. Viděl bych to na 2D tvorbu a pravděpodobně na mobilní platformu Android (nebo PC?). Hlavně bych chtěl případným zájemcům říct, že nestojím o žádné světové prosazení se, tvoření něčeho komplexnějšího, složitějšího nebo finančně náročného. Neříkám, že se tomu bráním, ale není to pro mě prioritní. Mým cílem je být mezi těmi, kteří mají hry a vývoj rádi a chtěli by se vyjádřit, jak jim to schopnosti dovolují. Smile

Co mohu nabídnout já?
Nakreslit náčrty nebo koncepty. Nejsem špatný kreslíř a mou práci mí přátelé a známí mají rádi. Upřímně však říkám dopředu, s tužkou mi to jde lépe než s myší v photoshopu nebo jiném grafickém programu. Wink Proto bych přispíval v první větě zmíněnými koncepty. Mou přítomností v projektu bych viděl hlavně v jeho řízení, administraci a psaní scénářů (herní funkce, příběh a celkový design). Jde-li o další mé schopnosti, tak se rád naučím nové věci, jsem otevřen dalšímu vzdělání a tréninku. A proto se zpětně o vývoj her zajímám, zajímalo by mě, jestli má vášeň pro tvorbu her je pravá a měl bych se touhle dovedností více zabývat. A jak to zjistit? Pustit se do toho a nejen o tom přemýšlet!

Na závěr bych chtěl možným zájemcům zdělit toto: Všichni se v životě hledáme. A není nic lepšího než vyhledávat nové příležitosti, kterým vyfiltrujeme dovednosti, které k nám nepatří nebo zjistíme, že o ně nestojíme. A tak stejně to vidím s vývojem her. Vím, že mě to naplňuje a jsem při tvorbě nadšen, ale dokud se do toho opravdu nenamočím, nemohu doopravdy vědět, že jsem se trefil správně. Jen zkušenostmi a cestou průzkumu tomu mohu přijít na kloub.
Tak kdo se chce bavit, zažít nervy i legraci u vývoje malých projektů, pište mi do PM - budu se těšit na jakoukoliv reakci!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2018, 11:26:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj, je asi potřeba nebrat ten vývoj příliš vážně. Vážnost, s jakou přistupuješ k projektu by měla být úměrná schopnostem. A když jich je málo, tak se dá dělat malý projekt s jednoduchou myšlenkou. A vyhrát si s tím.

Taky se teď soustředím na 2D pro Android / PC. Takže klidně piš, co se nakonec rozhodneš dělat a jak to jde. Rád poradím nebo i možná trochu přispěji, když bude s čím.

Přemýšlel jsem, že bych zkusil udělat něco na styl kreslené adventury / RPG nebo tak něco. Prostě něco založeného na příběhu a postavách s pár doplňujícími herními mechanismy. Došel jsem k názoru, že první cíl by pro mě měl být vytvořit jednu scénu (čili jednu menší lokaci, max 3 místnosti) s pár postavami (1 nebo 2) a nějakým jasně definovaným úkolem a základním lore (popis světa, ve kterém se to odehrává abych mohl nechat věci ve scéně říkat něco o tom světě).

Mám takový pocit, že jsme možná přemýšleli o podobné věci. Takže pokud jo, tak doporučuji navrhnout takhle jednu scénu. Když budeš mít vymyšlenou tu osnovu té scény, nějaký ten koncept art, základy těch pár jednoduhých herních mechanik (opět jedna nebo dvě mechaniky), tak se hned mnohem snáze přemlouvají lidé, aby to to pomohli rozchodit a aby si byli vůbec schopni rozdělit práci.

Poslední myšlenka: je dobré vymýšlet herní mechaniky, ale je velmi těžké mít jistotu, že vymyšlená herní mechanika bude ve výsledku skutečně zábavná. Je dobré se držet při zemi, moc to nepřekombinovat a když to nejde, tak to nechat být a třeba jenom vymyslet pár věcí, které půjdou rychle naprototypovat a tím ti pak ukážou, kam se s tím vymýšlením vydat dál.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Inkryon



Založen: 13. 07. 2018
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 17. červenec 2018, 17:51:44    Předmět: Odpovědět s citátem

TeamTime: První odstavec jsi napsal moc hezky, podobně to mám hozený i já, nadhled je důležitý. Smile

Dám vědět jak jsem nakonec pořídil. Aktuálně jsem dostal odpověď od dvou vývojářů. Oba jsou v malém týmu lidí, což se mi moc líbí. Projekty špatný nejsou, už jenom přijít na stejnou chuť a od vývoje nejsem daleko.

Přemýšleli jsme stejně. Jestli bych chtěl něco vytvořit, tak právě takhle malého. Smysl díla je důležitý, ale zábavnost snad větší. Kombinace s příběhem, který má dobrou myšlenku, vytváří dobrou hru. Líbilo se mi vytvořit hru, který by o byl o scénáři a nějaké hloubce. Nemusí to být dlouhý gameplay, ale naopak rychlej a trefný, který člověku otevře oči, zamyslí se nad svým životem, spatří nový úhel pohledu nebo mu jenom něco dojde. Spojené s emocemi by to mohlo být zajímavý. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna