.[ ČeskéHry.cz ].
Kolizia s objektom Terrain

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jefo



Založen: 02. 07. 2011
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 21. říjen 2018, 18:32:31    Předmět: Kolizia s objektom Terrain Odpovědět s citátem

Dobrý večer,
znovu trochu programujem v Unity a prave riesim jednu vec. Naprogramoval som si vlastnú gravitaciu objektu v Unity pretoze by som chcel robit niektore veci custom. Detekciu kolizii riesim pomocou Collider.bounts.intersects(Bounds bounds). Ked objekt vplivom gravitacie pada na dol tak sa detekuje jeho kolizia. Problém nastava ak koliduje s objektom Terrain. Na objekte Terrain je mozne vytvorit aj hory. Ked objekt pada tak sa nezachyti kolizia medzi najvysim bodom pod objektom v scene ale najvysim bodom v objekte terrain teda tento objekt co pada na dol ostane vysiet vo vzduchu pricom by mal padat dalej. Potreboval by som to nejako vyriesit. Viete mi prosim poradit ?

Takto detekujem koliziu:

kód:

public bool CustomCollider.IsCollided(Collider col)
{
    If(col.bounds.Intersects(myCol))
    {
          return true;
    }
   return false;
}
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2018, 13:08:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Cau!

Brani ti aplikacia vlastnych sil (gravitacie) pouzivat detekciu a reakciu na kolizie priamo zabudovanu do Unity? Ma celkom pekny terrain collider.

Ako pouzijes vysledok tejto funkcie, ze nieco koliduje (true/false)?
Zial, ani po druhom precitani sa mi nepodarilo desifrovat, ako to vyzera Smile

Collider.bounds je len krabica (OBB) okolo objektu. Teren ako krabica nevyzera, takze to na zistenie presnej kolizie s terenom nebude stacit.

Ak potrebujes zistovat, ci ti nieco zakolidovalo a ukazat nejaky efekt, alebo prehrat zvuk, tak snad postaci OnCollisionEnter a tak podobne.

(taktiez: visiet, nadol, diakritika raz ano, raz nie, interpunkcia)
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2018, 13:32:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Ve skutecnosti to neni OBB, ale AABB, ale jinak ma pcmaster pravdu, na detekci kolizi s terenem se to neda pouzit. Pouzivej normalni rigidbody, vypni si u nej "Use Gravity", kdyz si chces gravitaci resit sam, a na kolize pouzivej OnCollisionEnter.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jefo



Založen: 02. 07. 2011
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2018, 16:07:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ok. Dakujem za vas nazot. RigidBody som pouzival ako prve a mal som s nim problemy. Pacilo sa mi vsetko riesit custom. Este nad tym pouvazujem. Zatial dakujem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2018, 11:54:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Jefo napsal:
Pacilo sa mi vsetko riesit custom.

Takovou snahu chválím :-).

Dělám ve volných chvílích na takový fyzikální 2D hře. Celý solver i kolizní systém mám svůj. A neni to až takový hardcore udělat, když víš co a jak.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna