.[ ČeskéHry.cz ].
Vztlak, odpor 'n stuff
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1421
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2018, 14:04:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Z toho popisu se zdá, že tam musí být něco dost špatně, něco si možná zapoměl zmenšit (plocha křídla, blbě těžiště..?). Počítáš angle of atack pro každou plochu zvlášť a s použitím lokální rychlosti v tom místě? Tvé letadlo by se mělo chovat autostabilně - vychýlení z normálního režimu letu ihned srovnává VOP. Pokud se tak neděje, možná máš těžiště příliš vzadu. Kdyžtak pošli na ukázku.

Zkus to těžiště. Kdybys vzal extrémní případ: letadlo postavíš vodorovně do vzduchu s nulovou rychlostí. Začne vlivem gravitace padat dolů, prosedat se. Angle of Atack bude + 90 stupňů. Pokud bude těžiště blízko působiště vztlaku od křídla (jakože by mělo), tak od křídla bude vznikat jen nepatrný klopivý moment. Pouze velký odpor působící proti pádu. Na VOP bude vznikat taky taková odporová síla, taky tam bude AoA blízký 90°, ale: protože těžiště je vepředu, bude vznikat ještě klopivý moment, který natočí postupně letadlo nosem dolů a to se časem chytne a rozletí.

(poznámka: mám namysli momenty, který vzniknou obyčejnou aplikací síly v bodě, žádný koeficienty momentu z profilů)

Když zmenšíš opravdový letadlo včetně profilu (uděláš třeba rc model), tak může lítat blbě, ale to je kvůli jinýmu Reynoldsovu číslu (poměr velikosti molekuly vzduchu k velikosti křídla). To tě ale předpokládám nepotkalo :-).

_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1742

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2018, 14:25:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, urcite to bude kombinacia tohoto vsetkeho.

V hlave mi to funguje dobre (pun intended? Very Happy), ale nepostrehnut tam nejaky principialny pruser je celkom jednoduche. Machove a Reynoldsove cisla ma nebudu velmi stvat Smile

Podebugujem vecer.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1742

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2018, 21:30:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Nie som si isty, ci dobre pocitam relativnu rychlost. Do vsetkych tych vzorcov patri signed speed. Tam davam dopredny smer rychlosti v lokalnych koordinatoch (tj. Z). Ale ked lietadlo pada smerom priamo dole, tak je to Z.

Keby som tam daval magnitudu lokalnej rychlosti, tak to zase nebude zaporne (ani pri lete dozadu).
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1742

PříspěvekZaslal: 10. listopad 2018, 16:50:31    Předmět: Odpovědět s citátem

MEGA EDIT: Takze sa mi to podarilo nasledovne.

Relative Air Speed je rychlost telesa v danom bode (hlavne kridlo resp. VOP (SK: VChP Very Happy)). Skalarna rychlost je jej magnituda - pouziva len v kvadrate. Takto mi funguje aj volny pad.

RAS je vskutku odlisna v roznych bodoch pri rotacii telesa, takze na to prihliadam.

AoA je tato rychlost versus 'chord line' danej plochy.

Plocha kazdeho kridla / VOP je konstantna, a je to proste priblizna plocha kridla (podorys) bez ohladu na smer pohybu.

Odpor aplikujem proti smeru tejto rychlosti a vztlak kolmo k nemu.

Krivky na Cl a Cd som si obkreslil z toho, co si poslal. K tomu este prinasobujem spolocnu konstantu pre plochu, hustotu vzduchu a vsetky ostatne konstanty.

Cm este neaplikujem, ale preklapa sa mi to samo pekne. To este skusim.

Po strasnom mrdani to zacalo lietat! Ale furt nie v mierke...

Jeden hack tam mam: Obmedzujem maximalnu silu, ktoru aplikujem, inak sa mi to rozleti pri vysokej rychlosti. S tym si neviem zatial poradit. Pre vodorovny let vysokou rychlostout je kvadrat rychlosti velmi vysoky a aj vztlakova sila je velikanska. To v jednom frame vygeneruje rychlost telesa smerom hore. V nasledovnom frame sa zmeni AoA na zaporny a to mi zase vygeneruje obrovsky zaporny vztlak. V dalsom frame bude AoA kladny a zase bude obrovsky vztlak. A strasne to vibruje Sad
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1421
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2018, 17:31:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Všechno, co popisuješ, se mi zdá dobré.

Až na ten hack, ten nechápu. Jestli chceš, aby se to nerozletělo, zkus radši nastavit větší drag, případně angular drag.

Ještě mě napadá, zkusit nastavit vlastní tensor setrvačnosti. Inspiraci můžeš najít na wikipedii, třeba rod.

Ale ty vibrace jsou divný. Vůbec nevadí, že rychlost na druhou je vysoká. Má se to samo stabilizovat tak, že AoA bude nepatrný a vztlaková síla tím pádem malá.

Pár otázek:
- co těžiště, máš dobře?
- co jednotky, jsou SI?
- jaký je úhel mezi VChP a křídlem?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1742

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2018, 18:04:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Medzi VChP a kridlom mam 1 stupen (VChP klopi nos hore, nie dole). Ale lieta mi to skoro pouzitelne i s 0.

Jednotky su uplny problem. Nemam to vobec v rozumnych jednotkach Sad
Snazil som sa to dostat z rozmerov cca 20j do rozmerov cca 0.3j (dlzka lietadla), ale cele sa to uplne rozbije a nepodarilo sa mi to poladit ani trochu.

Ten rigidBody.drag mam nastavovat priamo do Unity property? Ja odpor aplikujem normalne pomocou AddForceAtPosition a rigidBody.drag mam 0.0001.

Angular drag mam 1, ked som dal viac, tak to moc 'neodbocovalo'.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1421
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2018, 18:12:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak zapracuj na jednotkách, ty výpočty jsou nejlepší v metrických. Neni třeba celou scénu měnit, stačí ve výpočtech pronásobit nějakýma konstantama.

Co to těžiště? Děláš s ním velké tajnosti :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1742

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2018, 18:54:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Nie, len zabudam odpovedat na vsetky otazky Very Happy

Posobisko sil na hlavnom kridle som umiestnil cca do 25% sirky toho kridla v doprednom smere Smile To je ale celkom jedno, kedze asi mam zle tenzor hybnosti...

No a tazisko som vrazil asi tak tesne pod nabeznu hranu hlavneho kridla. To som narval do rigidBody.centerOfMass (samozrejme v lokalnych koordinatoch).
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1421
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2018, 19:07:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to zní všechno dobře :). Zkus prostě debugovat, kreslit síly a přemýšlet. Určitě to bude nějaká zapomenutá kravina. Velký záludnosti by tam být neměly. Vibrace taky ne. Jak už sem říkal, klidně pošli, můžu kouknout, ale to by se prozradilo tajemství :).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna