.[ ČeskéHry.cz ].
[Web] Dungeon-crawler engine
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Mobilní hry, Flashové hry, Webové hry, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 3. srpen 2020, 01:51:39    Předmět: [Web] Dungeon-crawler engine Odpovědět s citátem



Zdravím všechny kolegy vývojáře (jestli si tak mohu říkat).

Ve svém volném čase vyvýjím různé prototypy JavaScript her. Většina z nich ještě zdaleka není ve stavu, aby je bylo možné nazývat hrami, jde pouze o dost základní prototypy a nedokončené enginy pro hry různých typů. Chápu, že bych zde asi měl představit nějaký konkrétnější projekt, ale snad tohle bude také někoho zajímat. Kromě toho... možná se některý z těch projektů časem v nějakou plnohodnotnou hru vyvine.

Mé projekty můžete nalézt tady:
https://qrayz.itch.io/

Ten nejpokročilejší je asi ten poslední (dungeon-crawler engine):
https://qrayz.itch.io/basic-dungeon

Bohužel ta grafika se rozbije pokud vertikální rozlišení vaší obrazovky není přesně 1080 pixelů (například rozlišení 1920 x 1080). Bohužel tohle prakticky nelze spravit.

Takto by to mělo vypadat při správném rozlišení:
https://youtu.be/aaybAP713jo

A ano... uvědomuji si, že ten kód je velmi zvláštní a že by bylo lepší kdybych použil HTML5 Canvas a tak, ale já jsem prostě dost zvláštní člověk a tak dělám věci často velmi zvláštní způsobem. Ale máte pravdu, časem bych to asi měl přepsat do Canvasu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 96

PříspěvekZaslal: 3. srpen 2020, 15:22:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Jako trénink programování proč ne. Jinak dělat dungeon tímto způsobem mělo smysl možná v pradávných dobách - a to by ještě prostředí muselo obsahovat nějakou grafiku. Myslím, že sis odpověděl sám - pokud je cíl opravdu něco vytvořit, tak i v čistém webgl by byl podobný výsledek snad i mnohem rychleji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1510
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2020, 07:59:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Já například v práci použil na dost místech sw rasterizaci trojuhelníku (už jsem ji měl z dřívějška, ale teď jsem ji ještě trochu opravoval). A nešlo o kreslení. Ony se ty algoritmy občas hodí :-).

Ale nerozumím tomu požadavku na přesných 1080 pixelů. Kód jsem nestudoval, ale zatím si neumím představit, proč by to nemělo jít s jiným rozlišením.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2020, 09:55:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Já se spletl. Ve skutečnosti na vertikálním rozlišení nezáleží. Důležité je to horizontální. Musí to být přesně 1920 pixelů, jinak se ta grafika rozhodí. To proto, že ty stěny jsou nakresleny pod pevným úhlem, zatímco ta tabulka ve které jsou zobrazny přizpůsobuje svou velikost okrajům stránky, takže potom ty stěny nenavazují na začátek další stěny. Ale to by se dalo asi napravit tak, že bych té vnější tabulce dal pevnou velikost (momentálně má relativní velikost 50%).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1510
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2020, 12:30:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Tyhle webový technologie by se měly zakázat :-).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 96

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2020, 12:32:28    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
... Kód jsem nestudoval ...


Je to několik desítek statických bitmap s různou konfigurací stěn skládaných přes sebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 9. srpen 2020, 23:43:25    Předmět: Odpovědět s citátem



Tak jsem to kompletně přepsal. Jenom nevím jestli je to takhle lepší nebo horší. Je vidět, že nevím co dělám. Ale kdybych to věděl, tak to asi nedělám.

https://qrayz.itch.io/dungeon-2
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 762
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2020, 10:02:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Když nic jiného, tak to teď funguje i s jinou velikostí okna, takže to je asi lepší než minule.

Ale všiml jsem si, že v té úvodní chodbě jsou při pohledu dopředu vidět textury na zdi (lebka, nápisy), které zmizí, když je člověk čelem ke zdi. Jestli to fungovalo v předchozí verzi nevím, tam se mi nezobrazilo nic Smile
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2020, 10:57:06    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
Ale všiml jsem si, že v té úvodní chodbě jsou při pohledu dopředu vidět textury na zdi (lebka, nápisy), které zmizí, když je člověk čelem ke zdi. Jestli to fungovalo v předchozí verzi nevím, tam se mi nezobrazilo nic Smile


Jo, já vím. Já už na to včera večer neměl nervy, tak jsem se na to vydlábnul a nechal to tak. Kdyžtak to spravím později.

Mimochodem, mám ještě jeden rozpracovanej projekt, který je renderován v pseudo3D zobrazení.



Tady je link:
https://qrayz.itch.io/redcity

Já vím, že to momentálně jede hrozně pomalu, ale to dělá renderování té spodní obrazovky. Když se tam nechá jenom ta horní obrazovka, tak to jede plynule. Stačí odmazat všechna volání funkce powr() u těch čtyř key press checků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2020, 15:40:12    Předmět: Odpovědět s citátem



Tak jsem pokročil co se týče gameplaye.
Zkombinoval jsem ten dungeon-crawler engine s tím pseudo3D enginem kde si stavíte město a přidal jsem tomu trochu gameplaye.

Momentálně to funguje tak, že za střílení nepřátel dostáváte peníze a za ty peníze potom stavíte město v druhé fázy hry.

Opustit bludiště lze v pravém horním rohu mapy.

Vyzkoušet lze tady:

https://qrayz.itch.io/basic-dungeon

Pokud nevíte co dělat, tak se podívejte na video, z toho to lze lépe pochopit:

https://youtu.be/WMr_1JgtC3M
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 8. leden 2021, 09:14:57    Předmět: Canvas Odpovědět s citátem



Tak jsem dal na vaši radu a začal jsem se učit Canvas. Myslím, že můj JavaScript kód se taky zlepšuje. Pořád je to sice bordel, ale už ne takovej bordel jako dřív.

Začal jsem dělat na jednoduchém Beat 'em Up prototypu v JavaScriptu. Doufám, že budu mít čas na tom pracovat. Poslední dobou je to v práci šílené kvůli covidu.

https://qrayz.itch.io/robman-game
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 12. leden 2021, 04:01:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Hru jsem updatoval. Už to má základ bojového systému. Zkuste na to mrknout.

WASD = pohyb
Numpad 0 = útok
Numapd 4 & 6 = rychlý útok do strany
Numpad 5 = útok s plošným efektem

Ještě bych chtěl přidat zvuky a tak a samozřejmě opravit bugy, ale na to teď není moc čas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 16. září 2021, 18:34:53    Předmět: Odpovědět s citátem



Jak Dungeon Crawler tak Beat 'em Up jsem zatím odložil a rozhodl jsem se začít dělat cyberpunkovou vizuální novelu. Tu by mělo být alespoň snadné naprogramovat. Zatím to mám jenom v angličtině (přeci jen lepší dosah), ale časem to plánuju přeložit i do češtiny.

Tady to je:

https://qrayz.itch.io/g277-visual-novel-tech-demo
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 96

PříspěvekZaslal: 22. září 2021, 00:10:35    Předmět: Odpovědět s citátem

No na začátek přiznávám, že určitě nejsem cílová skupina textovek - z čehož plyne, že nedokážu zhodnotit obsah. Zkoušel jsem to číst ze začátku, ale pak jsem to už jen náhodně odklikal - to vůbec není o tom, že by to bylo špatný, ale není to pro mě. Ale zaujala mě celkem ta grafika. Přišlo mě to docela zajímavý, že to jsou snad vystřižený ručně kreslený fragmenty (přescanovaný) - který nevypadaj úplně blbě - minimálně to má trochu nějakej vlastní styl. Nicméně když jsem to náhodně proklikával, tak se tam míjely scénerie a fixovaný postavy - bylo to hodně stereotypní. Ale třeba by bylo zajímavý s tím vizuálem udělat nějakou adventuru, kde se něco reálně hejbe, nebo něco podobnýho (s tím by byla každopádně hromada práce).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
QrayZ



Založen: 03. 08. 2020
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 28. září 2021, 09:58:21    Předmět: Odpovědět s citátem

dzejkob napsal:
No na začátek přiznávám, že určitě nejsem cílová skupina textovek - z čehož plyne, že nedokážu zhodnotit obsah. Zkoušel jsem to číst ze začátku, ale pak jsem to už jen náhodně odklikal - to vůbec není o tom, že by to bylo špatný, ale není to pro mě. Ale zaujala mě celkem ta grafika. Přišlo mě to docela zajímavý, že to jsou snad vystřižený ručně kreslený fragmenty (přescanovaný) - který nevypadaj úplně blbě - minimálně to má trochu nějakej vlastní styl. Nicméně když jsem to náhodně proklikával, tak se tam míjely scénerie a fixovaný postavy - bylo to hodně stereotypní.


Díky za názor. Pokusím se to udělat zajímavější. Přemýšlím, že bych přidal nějaké jednoduché RPG mechaniky, kde by si hráč na konci každé kapitoly mohl vybrat "level up" nějaké schopnosti a tu pak použít v následující kapitole.

dzejkob napsal:
Ale třeba by bylo zajímavý s tím vizuálem udělat nějakou adventuru, kde se něco reálně hejbe, nebo něco podobnýho (s tím by byla každopádně hromada práce).


No právě. To by bylo na mě asi moc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Mobilní hry, Flashové hry, Webové hry, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna