.[ ČeskéHry.cz ].
Soutěž >> tvorba hry pro DOS >> #hvdosdev2019
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Soutěže
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2021, 16:33:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Sledge: Mas nejake info o tom, ze by niekto v LoveDOS (Lua) nieco fakt vyrobil? Smile
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2021, 19:31:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Hlasování: https://www.high-voltage.cz/2021/anketa-soutez-hvdosdev-2021/
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Sledge



Založen: 04. 06. 2019
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2022, 18:18:49    Předmět: Odpovědět s citátem

A je tu další ročník! Smile

https://www.high-voltage.cz/2022/soutez-tvorba-hry-pro-dos-hvdosdev-2022/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 20. srpen 2022, 09:05:55    Předmět: Odpovědět s citátem

no, měl bych dvě poznámky:

- zaprvé, chtělo by to bližší specifikaci hw: kolik má ta 486 paměti, jaké periferie (bude myš)? zvuk: bude adlib, soundblaster nebo jenom speaker?

- zadruhé, proč to omezení na CGA? stačilo by přece jenom omezit velikost - to by donutilo účastníky aspoň komprimovat data Smile

EDIT: hmm, ale na druhou stranu CGA umožní zajímavé optimalizace...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 21. srpen 2022, 19:42:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Vždy se dá udělat FMV adventura, která se nevejde na nic menšího než Blu-ray Twisted Evil

https://youtu.be/Qxvf2B4vYdc?t=25
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 25. srpen 2022, 10:19:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Upravil jsem existující CGA example pro DJGPP. Již je schválený organizátorem soutěže, takže se ho nebojte použít, případně i vylepšit:

https://github.com/Franticware/cgax16demo-djgpp
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2022, 06:24:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy hmm, nice

jenže ten kód cheatuje a když detekuje EGA+, tak jede v klasickém 320x200 EGA módu a duplikuje pixely při page flippingu, takže pokud ta sledgova "CGA" karta je ve skutečnosti třeba VGA, tak s tím sample kódem to je de facto stejně EGA - hádám že to je kvůli tomu, že ten fancy textový mód fungoval jenom na reálném CGA?

plus pro nás co nemáme real hw není možnost jak to otestovat

já už mám navíc hotový nějaký boilerplate pro real CGA 320x200 4 barvy

pokud máš kontakt na organizátora, mohl by ses prosím zeptat na hw specs co bude k dispozici?
zajímá mě hlavně kolik bude paměti a jestli bude nějaký soundblaster a případně myš
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2022, 07:50:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Já taky nemám CGA, tento mód jsem testoval v dosboxu s machine=cga

Co se týče zvuku, tak tam je podle mě nejlepší to ušít pro sounblaster kompatibilní ISA karty typu ESS apod. Ty mívají i OPL2/3 chip nebo jeho nějaký klon.
Myš podporovaná byla a některé soutěžní hry ji používaly.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Sledge



Založen: 04. 06. 2019
Příspěvky: 12

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2022, 09:33:32    Předmět: Odpovědět s citátem

CGA má dva důvody - na jedné straně jsem chtěl podnítit ty schopnější, aby zkusili různé hacky, viz onen 160x100x16 mód, na druhou stranu jsem chtěl ty, co se necítí na velkolepou grafiku, uklidnit, že proti nim nebudou stát výtvory ve VGA, tzn. mohou se s klidem zúčastnit i se hrou v textovém módu.

Pravda, trochu mě to kouslo do zadku těmi nekompatibilitami a nutnostmi ošetřit EGA/VGA, a samozřejmě také nemám reálný stroj s CGA, testováno bude v DosBoxu / PCem. Doplním to do pravidel.

Ad 486ka - zvuk je čistě na tobě, hra může být němá, ale když vyloudí něco přes Sound Blaster, tím líp Smile U RAMky nečekám, že když je to omezené na 486/CGA, že se někdo pustí do nějakých prasáren, tak jsem žádný limit ani nedal. V každém případě testovací 486ka je vybavena 32MB RAM Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2022, 10:48:35    Předmět: Odpovědět s citátem

díky za odpovědi, tak pak je to v pohodě, měl bych se vejít snad do 4MB
jinak doufám že v příštím ročníku bude povoleno VGA Smile

nic neslibuji, ale s něčím drobným bych se rád zúčastnil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 26. srpen 2022, 12:44:56    Předmět: Odpovědět s citátem

mar napsal:
jinak doufám že v příštím ročníku bude povoleno VGA Smile


Zejména všemi oblíbený mód 13h Wink
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2022, 15:21:04    Předmět: Odpovědět s citátem

našel jsem standalone djgpp binárky s gcc 12.1, kdyby to někoho zajímalo (navíc to umí "moderní" C++)
https://github.com/andrewwutw/build-djgpp/releases/tag/v3.3

kompiluji s -march=i386, default je myslím nějaké pentium, možná i486 by šlo taky

tzn. lze cross-compile přímo na Windows (linux balík jsem nezkoušel)

funguje to docela dobře, funguje s tím UPX a stačí nastavit cwsdpmi.exe, aby
nepoužíval swap file a nemusely se explicitně zamykat page, co se nemají swapovat (tj cokoliv, na co může sahat interrupt handler včetně kódu a dat)

ve srovnání s OpenWatcomem 2.0 jsem u sebe zaznamenal cca 25% zrychlení, což je sice míň než jsem čekal (watcom optimizer je 20 let starý, pokud komunita neprováděla vylepšení), ale lepší než drátem do oka Smile

navíc watcom u pole na stacku co mělo x položek co mají (prázdný) ctor to volalo jakýsi initializer co mi usmažil výkon a musel jsem to dát jako static, s djgpp to funguje bez problémů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2022, 16:09:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Tento build djgpp taky používám, konkrétně verzi pro 64-bitový linux.

Na djgpp jsem přešel v průběhu vývoje RCross a zrychlení oproti OpenWatcom bylo znatelné.

Historicky např. i v ID software používali nejdřív Watcom (Doom), pak DJGPP (Quake).

PS: CWSDPMI.EXE se dá nějak nastavit? Shocked
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 28. srpen 2022, 16:45:06    Předmět: Odpovědět s citátem

no, znatelné. ono je potřeba u toho watcomu pořádně poladit nastavení, pokud zapneš debug info level 2 tak to bez varování vypne optimalizace (a to je pak tak 3x pomalejší)

u mě 25%, takže pořád se to vyplatí ale nic extra

frca napsal:
PS: CWSDPMI.EXE se dá nějak nastavit? Shocked

ano, přes cwsparam.exe - v podstatě to jenom patchuje cwsdpmi.exe

nicméně jsem teď přešel na PMODE/DJ extender (ve v2_misc u djgpp).
je menší a mnohem rychlejší při obsluze přerušení a dá se embeddovat (to ale cwsdpmi taky pomocí cwsdstub.exe)

stačí to přes exe2coff u djgpp stripnout z binárky na coff a pak před to nakopírovat stub (buď pmode nebo cwsdstub)

nevím jak na linuxu, ale pod win staré dobré copy /B stačí
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2022, 15:10:44    Předmět: Odpovědět s citátem

U DJGPP je ještě jeden problém, který se mi nepovedlo uspokojivě vyřešit:
Pokud mám velké statické pole, tak se adekvátně zvětší exe soubor o příslušný počet nulových bajtů. Dokonce to je v DJGPP FAQ, ale tam uvedené řešení nepomohlo:
http://www.ee.nmt.edu/~rison/ee352_fall01/djgppfaq.html#Large%20image

Asi je to detail, ale vypadá to blbě.

Exe packer používat nechci, protože antivir pak vyletí jak čert z krabičky.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Soutěže Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna