.[ ČeskéHry.cz ].
European Revival
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 23:04:00    Předmět: European Revival Odpovědět s citátem

European Revival

Jedná se o 2D tahovou strategickou hru, vytvářenou ve Flashi (flashových strategií je kritický nedostatek). Odehrává se v post-apokalyptickém světě, zničeném jadernou válkou. Lidstvo už se z ní trochu vzpamatovalo, státy už se obnovily, ale svět je mnohem nestabilnější a nebezpečnější než dřív. Hra se bude odehrávat na mapě Evropy, severní Afriky a Středního východu, jak je ukázáno na prvním obrázku (mapa ještě není úplně dokončena, hranice znázorňují i obrysy). Mapa je rozdělena na jednotlivá území o velikosti asi 200x200 km.

Hráč ovládá jeden ze států Evropy (jak je vidět na druhém screenu, zatím jsou implementovány jen dva, ale to se dá lehce změnit). Cílem bude sjednotit Evropu a to buď bojem, diplomacií, nebo obojím.

Na rozdíl od většiny strategií nebude kladen důraz JEN na boj, ani JEN na ekonomiku. Obojí bude nutné k úspěchu. Velký důraz bude kladen i na diplomacii, budou zde všechny známé prvky diplomacie, i ty, které často chybí (např. vyhrožování Smile).

Hra hodně vychází z reálií: naleziště surovin se nachází tam, kde opravdu jsou, průmysl je rozložen také stejně, i výzbroj jednotlivých armád i vlastnosti jednotek jsou co nejblíže realitě (samozřejmě počty jednotek jsou kvůli válce snížené)

Co je už hotovo? Ekonomická část je sice zatím v experimentální fázi a diplomacie kvůli absenci AI zatím není, ale co už je, je to nejzajímavější: válka. Jak je vidět na třetím screenu, až na grafiku je taktická část hry, která se odehrává na jednotlivých územích, skoro hotova: je implementován celý systém boje, připravenost, morálka i zkušenosti.
A protože jedním ze způsobů (válkou) se hra už dá vyhrát, dá se už říct, že je hratelná. Co je však především nutné dodělat je obsah (zatím jsou ve hře jen 2 státy, 13 území, 13 druhů jednotek, 27 druhů budov, 59 surovin a výrobků a žádné vynálezy) a grafika (barevné čtverečky s názvem jednotky opravdu nejsou to, co bych chtěla ve finální verzi). S obsahem si poradím, ale nutně potřebuju grafika.

Stav:
Strategická část:

Program: 40%
Obsah: 5%
Finální grafika: 10%
Zvuk: 0%
Taktická část:
Program: 90%
Finální grafika: 5%
Zvuk: 0%

Screeny:


Budoucí mapa


Strategická část


Taktická část


Výrobní menu


Naposledy upravil Akhera dne 9. únor 2008, 20:07:03, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 23:20:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Z popisu hry mi neni jasne, o jaky styl pujde - jasne, hra bude ve Flashi, ale co to presne znamena pro hrace?
- Ze se bude spoustet z webu? Nebo normalne instalovat jako "normalni" hra pro windows?
- Jak to bude s delkou jedne hry (partie)? Bude to rychlovka typu Defcon (coz by odpovidalo flashovce na webu), bude trvat hodiny (jako mapa v HoMaM), nebo jeste dele (jako webove strategie)?
- Jak to bude s multiplayerem? Jen jeden hrac, nebo male mnozstvi hracu? Nebo hordy hracu najednou (opet jako web-strategie)? Nebude v tomhle pripade pocet a rozlozeni statu v Evrope spis omezeni?

Nechci vas odrazovat, ale v pripade, ze nepujde o webovou hru, tak to, ze flashovych strategii desktopoveho typu moc neni, mozna na neco ukazuje Wink Na druhou stranu je fakt, ze strategickych her celkove moc neni, takze kazda dobra se pocita Smile
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 23:37:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak takhle rychlou reakci jsem nečekala Smile

Dobýt celou Evropu není žádná sranda, hra bude určitě minimálně několik hodin trvat. V betatestu už samotný boj mezi Česko-Slovenskem a Rakouskem trval skoro hodinu. To samozřejmě vylučuje, že by se hra spouštěla na webu, bude nutné ji i ukládat (což je ve Flashi dost složité, ale i to už je vyřešeno)
Co se týče multiplayeru, pravděpodobně zůstane jen u hot seat, i když se pokusím i o multiplayer na více počítačích. Jinak se počítá s tím, že ostatní státy bude řídit AI.

Nemyslím si, že fakt, že desktopových flashových strategií je málo (je vůbec nějaká?) něco dokazuje. Je to spíš tím, že lidi mají Flash spojenej s jednoduchýma hříčkama na netu a nenapadne je udělat v něm něco složitého. Já chci tímhle dokázat, že to jde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 10:58:17    Předmět: Odpovědět s citátem

No Flash a webove technologie obecne primo vybizeji k online hrani, a to ze by hra trvala hodiny nebo i dny vubec nevadi, stejne kazdy den chodime do prace/skoly, a tam mame pristup k internetu.

Treba ve sve dobe mel uspech Warlords, kde nejaka jeho druha verze s nejakym updatem umoznovala hrat "pres e-mail" (hra vygenerovala textovy soubor s tahy a umoznovala provest tahy z externiho souboru), takze se to hralo pres diskuzni servery (na Wikipedii jsem i cetl, ze nekde meli naprogramovaneho bota, ktery kontroloval platnost odeslanych tahu Wink).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 11:00:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Trochu jsem se leknul toho screenu taktické části - vypadá to, že se odehrává dost podrobně. Jak to funguje? Přepíná se při každé bitvě do tohohle modu? A tu bitvu si šéfuje hráč, nebo se vyřeší sama?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 14:22:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to velmi zajímavě ... něco hodně podobnýho (mnohem jednoduššího a fantasy) jsme kdysi se spolužáky stvořily v papírové verzi a překvapivě se to hrát dalo Smile

Osobně se mi teda XYZ druhů toho a taho zdá spíš zbytečný než dobrý (já vím, možnosti, variabilita ... ale ono to většiou skončí tak, že 90% je nepoužitelných/nepoužívaných). Myslím že druhů budov a surovin a výrobků by klidně mohlo být i míň.

Mapu bych udělal asi tak, že bych si našel fotky Evropy od NASA - třeba tohle: http://homepage.mac.com/msb/163x/maps/europe-large.jpg (pozor 6000x9000 ale jde to sehnat i po částech a složit) a to upravoval (pěkně barevně sladit, do další vrstvy nakreslit hranice atd.) ... mohlo by to vypadat pěkně.

A ještě jedna věc, co mám va takových hrách rád - když je na hlavní mapě spousta tlačítek a hned z ní jde všechno vidět - třeba nerostný suroviny, bohatství, počet obyvatel ... třeba jen pomocí takové té zeleno-červené (zelená = dobré/hodně, červená = špatné/málo) mapy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 18:42:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
No Flash a webove technologie obecne primo vybizeji k online hrani, a to ze by hra trvala hodiny nebo i dny vubec nevadi, stejne kazdy den chodime do prace/skoly, a tam mame pristup k internetu.


No nevím, já zatím mám zkušenosti jen s tvorbou singleplayerových her a do tohodle se mi moc nechce...

Chjoodge napsal:
Trochu jsem se leknul toho screenu taktické části - vypadá to, že se odehrává dost podrobně. Jak to funguje? Přepíná se při každé bitvě do tohohle modu? A tu bitvu si šéfuje hráč, nebo se vyřeší sama?


Možná to vypadá, že je tam spousta údajů, ale v zásadě je to jednoduché: AP označuje počet akčních bodů, obrázek "výbuchu" pod ním, kolik AP stojí útok a terč jaký má dostřel. Každý pohyb stojí v závislosti na terénu akční body. Vlevo je střelivo a palivo, to snad nemusím vysvětlovat.
Čtyři největší čísla vpravo označují útok proti různým typům jednotek a univerzální obranu, útok závisí na útočném čísle, počtu vozidel (ve čtverečku jednotky), připravenosti a zkušenostech. Připravenost ubývá po útocích, napadeních, nebo při špatné morálce, přibývá při dobré morálce. Morálka přibývá v závislosti na počtu zbylých akčních bodů, nebo při úspěšném útoku a ubývá při napadení, nebo neúspěšném útoku. Zkušenosti jsou znázorněny pěti hvězdičkami a žlutým proužkem, každá hvězdička zvyšuje sílu o 20%, ale i na proužku záleží (půl proužku = 10%) Obtížnost získávání hvězdiček roste exponenciálně, tudíž získat pátou hvězdičku je 25x těžší, než tu první.
Nakonec panel dole ukazuje sílu a střelivo speciální zbraně, kterou ne všechny jednotky mají.

Ale na to všechno se může hráč prostě vykašlat a rozhodovat se podle čísel útoku a obrany, které se objeví při ukázání na nepřítele Smile

Zatím je vždy boj nutné vybojovat osobně, ale v budoucnu přibude i možnost automatického boje (v podstatě jen vygenerování ztrát)

Hunter napsal:
Osobně se mi teda XYZ druhů toho a taho zdá spíš zbytečný než dobrý (já vím, možnosti, variabilita ... ale ono to většiou skončí tak, že 90% je nepoužitelných/nepoužívaných). Myslím že druhů budov a surovin a výrobků by klidně mohlo být i míň.


No co se týče budov, tak ty jsou zatím potřebné všechny Smile Musíš i výrábět pro obyvatelstvo, aby bylo spokojenější (loajálnější) a bohatší (odvádělo víc daní), tudíž je těch továren potřeba celkem dost. Co se surovin a výrobků týče, mně to nepřijde až zas tak moc. Navíc už to asi moc přibývat nebude, celkem jich bude ve finální verzi tak 70. Co se vozidel týče, to jsou na základě reálií a bude jich prostě tolik, kolik se jich v Evropě používá. Každý národ bude mít k dispozici jen některé. Pak tu tedy ale budou ještě zbraně budoucnosti (musí být co vynalézat), ale s těma se ještě uvidí.

Hunter napsal:
Mapu bych udělal asi tak, že bych si našel fotky Evropy od NASA - třeba tohle: http://homepage.mac.com/msb/163x/maps/europe-large.jpg (pozor 6000x9000 ale jde to sehnat i po částech a složit) a to upravoval (pěkně barevně sladit, do další vrstvy nakreslit hranice atd.) ... mohlo by to vypadat pěkně.


Strategická mapa asi bude spíš symbolická, něco jako v Europa Universalis. Budou v ní symbolicky vyznačeny nejvýznamnější řeky, hory a lesy (kopečkama a stromečkama Smile)

Hunter napsal:
A ještě jedna věc, co mám va takových hrách rád - když je na hlavní mapě spousta tlačítek a hned z ní jde všechno vidět - třeba nerostný suroviny, bohatství, počet obyvatel ... třeba jen pomocí takové té zeleno-červené (zelená = dobré/hodně, červená = špatné/málo) mapy.


To mám taky ráda, určitě to tam bude Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 21:06:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Akhera napsal:
Zatím je vždy boj nutné vybojovat osobně, ale v budoucnu přibude i možnost automatického boje (v podstatě jen vygenerování ztrát)

To asi bude dost potřeba Smile

Zatím to vypadá hezky a jediné, čeho se bojím, je, že to bude překombinované - třeba 59 surovin Shocked - méně je někdy více Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 21:49:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Akhera napsal:
Musíš i výrábět pro obyvatelstvo, aby bylo spokojenější (loajálnější) a bohatší (odvádělo víc daní), tudíž je těch továren potřeba celkem dost. Co se surovin a výrobků týče, mně to nepřijde až zas tak moc.

Ale víš jak, není potřeba mít v surovinách "pšenice", "brambory", "prasata", "kuřata", "ryby" ..., když bohatě stačí mít "potraviny".
Když je toho ve hře hodně a není to potřeba, je to zbytečný. Když to potřeba je, je to navíc i frustrující ... každopádně, je to na tobě a testerech Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 28. leden 2008, 22:08:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter napsal:
Ale víš jak, není potřeba mít v surovinách "pšenice", "brambory", "prasata", "kuřata", "ryby" ..., když bohatě stačí mít "potraviny".
Když je toho ve hře hodně a není to potřeba, je to zbytečný. Když to potřeba je, je to navíc i frustrující ... každopádně, je to na tobě a testerech Smile


Však to tam ani není Smile (i když v jednu dobu jsem o tom uvažovala Smile) Zemědělství je rozděleno jen na obilí, dobytek a ovoce/zelenina.
21 z těch výrobků jsou komponenty pro vojenskou výrobu. Typů je jen 7, ale každý má 3 technologické úrovně.
Ale zkusím to ještě nějak zredukovat (ještě nevím jestli se třeba využije cín, chrom, nebo jestli není kevlar zanedbatelný)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 2. únor 2008, 13:54:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Taktická část značně pokročila: přibyl terén a jeho vliv na jednotky (pohyb, obrana, útok) a rozmisťovací zóny



Jak je vidět, grafika stále značně pokulhává, hodil by se grafik, který by ji zdůstojnil Smile Zatím má mapu pouze jedno území (Dolní Rakousko - tam se bojuje nejčastěji), ale díky jednoduchému editoru map bude vytvoření dalších hračka.
Každé území zasahuje 2 políčka do vedlejších území - tam rozmisťuje útočník a to vždy na hranici území, ze kterého útočí (proto je také dobré brát v úvahu délku hranic provincie - bude moc krátká a nebudete moct rozmístit všechny jednotky najednou). Hranice představují zelené (povolené) a červené (zakázané - z provincie se neútočí) křížky.
Tmavá políčka zobrazují, kam může označená jednotka se svými akčními body jet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 18. únor 2008, 23:14:13    Předmět: Odpovědět s citátem

No, chtělo by to hráčskou odezvu nejen ode mě a od mého bráchy, tak jsem se rozhodla, že sem vypustím to, co už je hotovo:
http://rapidshare.com/files/92991288/EuropeanRevival.rar.html

Upozorňuju, že některé části můžou být dost zabugované, ne všechno se betatestovalo. Hlavně ukazatel útoku a obrany bude pravděpodobně u leteckých jednotek ukazovat chybně. Dále upozorňuju, že jedinná fungujcí mapa je Dolní Rakousko (oblast kde je Vídeň) - jestli zaútočíte kamkoliv jinam, hra hodí chybovou hlášku.
Určitě si všimnete, že většina dat je uložena v xml souborech - to je další výhoda, bude možné snadno modovat. Časem do xml souborů přibudou i další vlastnosti hry, jako vzorce útoku a obrany, aby bylo možné ji modovat co nejvíc.
Očekávám vaše reakce Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
survik1



Založen: 22. 08. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 19. únor 2008, 17:06:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Eh? Jak se útočí v taktickém náhledu?

Dále:
ad 1) Štve mě, že když najedu myší někam nahoru, obraz mi uteče a já musím vše hledat
ad 2) Je tam na mě moc čísílek Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Akhera



Založen: 27. 01. 2008
Příspěvky: 37
Bydliště: Říčany

PříspěvekZaslal: 19. únor 2008, 17:43:37    Předmět: Odpovědět s citátem

No útočí se jednoduše - když je jednotka v dostřelu, máš dost akčních bodů a střelivo, tak stačí kliknout na nepřátelskou jednotku
1 - To mě taky štve, problém je v tom, že Flash nedokáže detekovat pozici kurzoru mimo své okno. Zkusím ale udělat, aby to při každém pohybu obrazovky ověřovalo, jestli je kurzor pořád v okně.
2 - No mohla bych ty čísla schovat, ale k čemu by to bylo? Smile Ale v zásadě se dá většina čísel ignorovat, stačí si ověřovat sílu útoku a obrany najetím na jednotku nepřítele a podle toho se rozhodovat.
Různé druhy jednotek jsou pak dobré každá na něco jiného - tanky na vozidla, bojová vozidla pěchoty na vojáky (ti tu zatím nejsou), helikoptéry na tanky atp. je to udělaný tak, aby to dávalo smysl Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
devillante



Založen: 14. 08. 2007
Příspěvky: 164

PříspěvekZaslal: 19. únor 2008, 18:49:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Pro mě jako pro hráče začátečníka v tomto oboru je hra bez tutorialu nepochopitelná. Není to její chyba, jenom jsem chtěl podotknout, že tutorial bude pravděpodobně potřeba i pro další hráče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna