.[ ČeskéHry.cz ].
Illusion - uroven platov
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 351
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 30. leden 2008, 22:56:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja ani nevim, kdyz to tak procitam, proc je tohle forum vlastne zamereny na hry.

Hry jsou vzhledem k cemkoliv jinemu jen neunosne naklady v porovnani s minimalnim ziskem oproti jakymkoliv jinym aplikacim.

Nevim, naivkove, co tu porad melou o hrach, jsou uplne mimo misu. Hry jsou v programovaci sfere snad to nejhorsi, na cem se muzete ucastnit svymi schopnostmi a neni to podle mne nic jineho, nez nejhorsi mozne uroceni svych znalosti, jake existuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 30. leden 2008, 23:44:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevšiml jsem si, že by tady někdo prohlašoval to, co ty popíráš.

Tvorba her může být pro začátečníky docela zábavný způsob, jak se naučit programovat.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. leden 2008, 23:53:08    Předmět: Odpovědět s citátem

zapytchu napsal:
Nevim, naivkove, co tu porad melou o hrach...

Že tu dle tebe meleme o hrách ještě neznamená, že všichni děláme/chceme dělat hry.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 02:26:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná, že je pro hry dobrý, když je dělají jen lidi, kteří je dělat chtějí a kteří jsou schopní se v případě nutnosti peněz zahojit jinde.
Programátoři to maj ještě relativně snadný, grafici taky jdou dělat weby/ reklamy, ale takovej game designér, ten buď dělá něco jinýho, když má hodně velký štěstí tak se dostane na jedno z 15 míst recenzentů u nás a trpí cenzúrou. Aptak ještě může dělat analytika korporátních aplikací a lítat mezi zákazníkem a vývojem s nulovými pravomocemi a telefony v 7 ráno a to za dost hroznej plat, teda pokud se nebavíme o pěkný analytický sesly pro vysloužilý programátory, který se ale na tuhle práci nehoděj a zabíraj místo těm, kteří by se hodili.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 10:09:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Prece fakt, ze je nejaka prace hur placena, neznamena, ze je na <|> ne? Ve srovnani s vyvojem aplikaci, kde se tahaji data mezi SQL serverem a webovym formularem a formatuji se tisici zpusoby podle toho, jak to vidi sekretarka, jak mistr a jak manager muze byt vyvoj hry vyrazne zabavnejsi, n.b. i proto, ze programator je i hracem a rozumi tomu, co pise a umi to pouzivat, coz u spousty aplikaci neumi.
Kdyz uz travime vetsinu casu v praci, tak je dobre delat neco, co nas bavi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Riva



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 44
Bydliště: KrungThepMahanakon, Thailand

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 10:17:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravim,
predem se omlouvam za OT - vim ze tato diskuse zacala s uplne jinym tematem

Muj nazor na tema zda je vyhodne\dobre byt hernim vyvojarem (strukturovane Smile ):

To nejhorsi co muzete udelat jako
-hobby vyvojar her, nebo
-clovek ktry hram fandi a chce se vyvojarem stat
je jit a
-stat se profi vyvojarem v existujici ceske herni vyvojarske firme
-zalozit si vlastni herni vyvojarskou firmu
!

Jen o neco malo horsi napad je jit a pracovat na profi hrach v zahranici, jako napr. do UK, US, DE, FR.

Pricemz o neco lepsi napad to je, pokud se smysluplne uchazite o v podstate nevyvojarskou pozici v middle-managementu.

Do x let (kde x je odhadem 3 - 10) si sveho puvodniho konicka zhnusite, protoze zjistite ze v podstate nemate sanci delat
-na zajimavem projektu ve ktery verite a jednou by jste si ho opravdu chtejli sami zahrat
-s lidmi kteri opravdu rozumi sve praci v dobrem tymu s fungujicim manazmentem
-pro lidi (hrace) kteri vasi praci oceni
-aniz by vas nekdo na kazdem kroku neojebal, nebo se o to slespon nepokusil
-a to vse za penize kere jsou vasim kolegum z nehernich oboru smesne
-s tim ze se z vas stejne nikdy zadny Carmac ani Moulineaux nestane
-a zjistite ze herni biznis je opravdu takovy komercni humus jak se rika
atd. atd.

Mou radou pro vsechny, kteri jsou ted hobby vyvojari a premysleji co v zivote dal je: pokud to vase schopnosti, znalosti a prip. vystudovany obor dovoluji najdete si dobrou praci v NEhernim oboru a herni vyvojarstvi si nechte jako konicka.
Asi se zvas nikdy nestane svetova vyvojarska celebrita (ikdyz nikdy nevite jestli prave vase freewarovka nebude nakonec svetova pecka s miliony polonahych sexuchtivych japonskych fanynek Wink). Zato vam pravdepodobne zustane super konicek a hlavne chut ho s dobrou naladou provozovat (mimo zamestnani) jeste douhe roky. Plus budete pravdepodobne lepe finance zajisteni bez strachu o budoucnost a chatrnou karieru v pokrivenem biznisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky AOL Instant Messenger
powermac



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 314
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 11:08:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Nemůžu než souhlasit, super povzbuzení do práce Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 12:48:55    Předmět: Odpovědět s citátem

jj Riva ma pravdu a navic ehm pokud je samotne programovani vasim konickem nehledejte si praci jako programator - protoze plati to co rika Riva - nikdy nebudete delat na tolik zajimavem projektu aby vas nakonec jeho pouzivani nejak uspokojilo - nikdy nebudete delat v tymu kde jsou lide nadseni stejne jako vy a praci rozumi a snazi se ji odvadet dobre - a nikdy nebudete delat v tymu kde ten tym a jeho vedeni opravdu funguje Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 13:29:46    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna> Obecne to neplati... pracuju prevazne sam (nebo s jednim kolegou, taky doktorandem z matfyzu), obvykle delam veci co me bavi/zajimaji a na spolupraci v tymu si taky nemuzu stezovat Wink
Ale uznavam, hry to nejsou.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 13:37:28    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
jj Riva ma pravdu a navic ehm pokud je samotne programovani vasim konickem nehledejte si praci jako programator - protoze plati to co rika Riva - nikdy nebudete delat na tolik zajimavem projektu aby vas nakonec jeho pouzivani nejak uspokojilo - nikdy nebudete delat v tymu kde jsou lide nadseni stejne jako vy a praci rozumi a snazi se ji odvadet dobre - a nikdy nebudete delat v tymu kde ten tym a jeho vedeni opravdu funguje Wink


Nemohu potvrdit. V takove praci jsem delal (dobry tym, velmi vykony a odborny, zajimava prace, dobre placena a navic to bylo programovani Smile). A myslim ze (nekteri) lide napriklad z SCS nebo BIS (fakt si nemyslim, ze by to Ondru Spanela nebavilo) by argumentovali i co se tyce herniho vyvoje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
RuThaN



Založen: 24. 01. 2008
Příspěvky: 35

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 17:14:43    Předmět: Odpovědět s citátem

V hernim programování, taky určitě bude řada úkolů, které se velmi blíží tomu tahání dat mezi SQL serverem a webovym formularem.
Podle mě šance dělat na zajímavym projektu je cca přímo úměrná velikosti týmu, když stačilo 5,10 lidí tak ty Péťové a Carmackové znázeji vynikly, dneska by pravděpodobně Molyneux napsal 2 stránky GameDesign dokumentu a šel by to háje jelikož je dislektik a podobně.
Já sem se kdysi na podobné téma dost rozkecal, ale tady to skusim ve zkratce - možný návrat k menší velikosti týmu je asi nutný a je velmi závislý na technologii, pokud bude efektivní a dostupná technologie "vyšší úrovně" a nebude se muset spousta věcí programovat od píky(když to přeženu tak některý věcí se zbytečné dělaj znovu a znovu v různých týmech s minimálními odlišnostmi, nevznikají vyšší standarty, který by byly dispozici, je to jak kdyby se vše psalo v ASM), musely by být k dispozici nejen kusy kódu, ale i velký knihovny modelů a zvuků vše v nějakém velkym systému, čili něco čemu se snad vzdáleně podobá IDEA games. Tento systém by musel být zpracován nějakou organizací a bez finační investice by do něj mohl někdo vstoupit jen vloženým zajímavého obsahu, ale toho obsahu by nemuselo být tak moc, aby se tam nedostal schopnej studentík. Možný by byl i systém nějakých kreditů, něco za něco.
Vědomosti se musí sdílet, jinak to v žádné oblasti lidského pachtění nedopadne dobře. Hry se často přirovnávají k filmu a tam se tohle sdílení děje jaksi přirozeně a naštěstí, nelze příliš hamounit.
_________________
Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 20:51:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Jestli nechces, RuThaNe, vsechno delat od nuly, tak si muzes jako spousta jinejch firem koupit hotovy engine s promakanymi editory. Jeste kdyz jsem koukal na Game Page, tak obcas tam byly recenzovany i Ackovy hry, na kterejch nedelal jedinej programator. Proc taky programovat neco, co uz nekdo naprogramoval (a casto i lepe). Kdyz si to clovek spocita, tak je to obcas levnejsi si to koupit hotove (a navic i usetrite cas).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondras



Založen: 12. 09. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 31. leden 2008, 23:30:05    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej, tempicek. Nee, Riva a Rezna maji pravdu. To o cem oni mluvi je prace ve vetsim tymu 10-30 lidi. A z vlastni zkusenosti. Je to opravdu jedno co delate. Protoze 80% prace je stejna jako vsude jinde. Jen to nakodovat, je to nezazivna drina. Neco co se proste musi udelat. Vas to nebavi, jste nasrany, ze za dvoutretinovy/polovicni peniz delate to same co byste mohli delat klidne v jine forme a kodit si Javu a webove aplikace ve velke spolecnosti. Meli byste to bez stresu, nemuseli byste se strachovat o to jestli projekt na kterem pul roku delate neskonci a cela vase prace pujde v nivec. Casem zjistite, ze i v tak malem tymu (cca 25 lidi vsech) stejne neovlivnite vyslednou podobu hry. Jedinym motivem pak je tech 20% procent zbyle prace, ktera je o to zajimavejsi. Nebo pokud mate nejake vyzkumne ambice, doufat, ze se dostanete k necemu lepsimu. Pak se podivat na to jak to delaji v Cryteku a rict si: "Tohle taky dokazu." Smile
To uz pak, ale nedelat hry ale technologie.

"Protoze zjistite ze v podstate nemate sanci delat, na zajimavem projektu ve ktery verite a jednou by jste si ho opravdu chtejli sami zahrat "
Tohle je skoro zlata veta, to se ucte decka nazpamet.

Idealni, pokud nemate zenu a nemusite se o nic starat, nemyslet na budoucnost Smile je delat na castecnej uvazek nejaky databaze, weby a kodit si. To vas snadno uzivi. A ve zbylem case delat na kolene hry. Srat na ego a vzit hotovy engine. Jak psal Ladis, to se vyplati vzdy. Jedinou veci, ktere nemate dostatek je cas. Kdyz se vam neco nelibi nebo chcete neco jinak/lepe tak jen tu cast dokodit. Minimalisticky. At vam to frci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 08:32:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Co furt mate s tema databazema a web aplikacema, jako ze ma programator na vyber bud delat AA hry nebo odporne databaze? Vzdyt weby a databaze je zalezitost studentu, brigad a bokovek a bezni programatori se tak timto balastem nezabyvaji Wink Me bavi delat hry, ale bavi me to delat "tak jak chci ja", hru kterou chci a featury jake chci, kdybych mel delat podle toho, jak tozhoduje nekdo cizi, nebo delat na projektu, ktery mi citove nic nerika (treba Mafia nebo hry s tematikou WWII), urcite by me to nebavilo, k tomu deadliny, podivny vyhradne muzsky pracovni kolektiv introvertu a malo penez nekde v Brne.. to bych zuril Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sHTiF



Založen: 02. 08. 2007
Příspěvky: 30

PříspěvekZaslal: 1. únor 2008, 15:17:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak som to cele precital, a celkom som sa pobavil pamatam este ne nedavne slova kamosa ktory vravel "co ti sibe pod 6 cifier by som za IT job nesiel" Wink

Ide ale aj o to jak uz sme zhyckani, tazko sa ide od vacsieho platu k mensiemu, viem zazil som, i ked i ten mensi nebol na zahodenie stale mi to pripadalo ze robim za almuznu.

Vzdy som chcel robit hry ci uz grafiku alebo programovanie ale ako uz 99% ludi tu nikdy som u toho neskoncil, dovody boli viacere, financny vsak najvacsi. Aby som niekde drel za 20k na hre ktoru nemozem nijak ovlyvnit a navyse sa mi ani nepaci, no dakujem. Robim radsej web aplikacie, mensieho rozsahu a docela casto aj zaujmavym obsahom/designom ked si niekto mysli ze spravit collision detection ci 3d engine je tazke mozem vas ubezpecit ze pri niektorych web aplikaciach by ste boli prekvapeni Wink Nie vsetko je len o presuvani dat medzi databazou, serverom a klientom i ked je toho dost.

Inak bavit sa o stropoch v plate, hlavne u programatorov je uplne scestne pokial viem strop nieje su ludia s 6 cifernymi platmi a teraz nemyslim len Javistov Wink Navyse ak beriete projekt ako zivnostnik od zahranicnej firmy tak 1000 na hodinu fakt nieje vela staci sa porozhliadnut. :/ Ide len o to ze vacsina ludi dojde po skole na prve intervium dostane 20-25k a zostane u toho niekolko rokov (viz 90% ludi co poznam a su zakempeny v Dell ci IBM alebo podobnej korporacii). Pokial je clovek spokojny nieje co riesit ne? Very Happy


Naposledy upravil sHTiF dne 28. leden 2010, 14:35:19, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Další
Strana 11 z 13

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna