Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
zapytchu
Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 30. leden 2008, 22:56:40 Předmět: |
|
|
Ja ani nevim, kdyz to tak procitam, proc je tohle forum vlastne zamereny na hry.
Hry jsou vzhledem k cemkoliv jinemu jen neunosne naklady v porovnani s minimalnim ziskem oproti jakymkoliv jinym aplikacim.
Nevim, naivkove, co tu porad melou o hrach, jsou uplne mimo misu. Hry jsou v programovaci sfere snad to nejhorsi, na cem se muzete ucastnit svymi schopnostmi a neni to podle mne nic jineho, nez nejhorsi mozne uroceni svych znalosti, jake existuje... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 30. leden 2008, 23:44:37 Předmět: |
|
|
Nevšiml jsem si, že by tady někdo prohlašoval to, co ty popíráš.
Tvorba her může být pro začátečníky docela zábavný způsob, jak se naučit programovat. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 30. leden 2008, 23:53:08 Předmět: |
|
|
zapytchu napsal: |
Nevim, naivkove, co tu porad melou o hrach... |
Že tu dle tebe meleme o hrách ještě neznamená, že všichni děláme/chceme dělat hry. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
RuThaN
Založen: 24. 01. 2008 Příspěvky: 35
|
Zaslal: 31. leden 2008, 02:26:17 Předmět: |
|
|
Možná, že je pro hry dobrý, když je dělají jen lidi, kteří je dělat chtějí a kteří jsou schopní se v případě nutnosti peněz zahojit jinde.
Programátoři to maj ještě relativně snadný, grafici taky jdou dělat weby/ reklamy, ale takovej game designér, ten buď dělá něco jinýho, když má hodně velký štěstí tak se dostane na jedno z 15 míst recenzentů u nás a trpí cenzúrou. Aptak ještě může dělat analytika korporátních aplikací a lítat mezi zákazníkem a vývojem s nulovými pravomocemi a telefony v 7 ráno a to za dost hroznej plat, teda pokud se nebavíme o pěkný analytický sesly pro vysloužilý programátory, který se ale na tuhle práci nehoděj a zabíraj místo těm, kteří by se hodili. _________________ Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme |
|
Návrat nahoru |
|
|
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 31. leden 2008, 10:09:49 Předmět: |
|
|
Prece fakt, ze je nejaka prace hur placena, neznamena, ze je na <|> ne? Ve srovnani s vyvojem aplikaci, kde se tahaji data mezi SQL serverem a webovym formularem a formatuji se tisici zpusoby podle toho, jak to vidi sekretarka, jak mistr a jak manager muze byt vyvoj hry vyrazne zabavnejsi, n.b. i proto, ze programator je i hracem a rozumi tomu, co pise a umi to pouzivat, coz u spousty aplikaci neumi.
Kdyz uz travime vetsinu casu v praci, tak je dobre delat neco, co nas bavi... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Riva
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 44 Bydliště: KrungThepMahanakon, Thailand
|
Zaslal: 31. leden 2008, 10:17:30 Předmět: |
|
|
Zdravim,
predem se omlouvam za OT - vim ze tato diskuse zacala s uplne jinym tematem
Muj nazor na tema zda je vyhodne\dobre byt hernim vyvojarem (strukturovane ):
To nejhorsi co muzete udelat jako
-hobby vyvojar her, nebo
-clovek ktry hram fandi a chce se vyvojarem stat
je jit a
-stat se profi vyvojarem v existujici ceske herni vyvojarske firme
-zalozit si vlastni herni vyvojarskou firmu
!
Jen o neco malo horsi napad je jit a pracovat na profi hrach v zahranici, jako napr. do UK, US, DE, FR.
Pricemz o neco lepsi napad to je, pokud se smysluplne uchazite o v podstate nevyvojarskou pozici v middle-managementu.
Do x let (kde x je odhadem 3 - 10) si sveho puvodniho konicka zhnusite, protoze zjistite ze v podstate nemate sanci delat
-na zajimavem projektu ve ktery verite a jednou by jste si ho opravdu chtejli sami zahrat
-s lidmi kteri opravdu rozumi sve praci v dobrem tymu s fungujicim manazmentem
-pro lidi (hrace) kteri vasi praci oceni
-aniz by vas nekdo na kazdem kroku neojebal, nebo se o to slespon nepokusil
-a to vse za penize kere jsou vasim kolegum z nehernich oboru smesne
-s tim ze se z vas stejne nikdy zadny Carmac ani Moulineaux nestane
-a zjistite ze herni biznis je opravdu takovy komercni humus jak se rika
atd. atd.
Mou radou pro vsechny, kteri jsou ted hobby vyvojari a premysleji co v zivote dal je: pokud to vase schopnosti, znalosti a prip. vystudovany obor dovoluji najdete si dobrou praci v NEhernim oboru a herni vyvojarstvi si nechte jako konicka.
Asi se zvas nikdy nestane svetova vyvojarska celebrita (ikdyz nikdy nevite jestli prave vase freewarovka nebude nakonec svetova pecka s miliony polonahych sexuchtivych japonskych fanynek ). Zato vam pravdepodobne zustane super konicek a hlavne chut ho s dobrou naladou provozovat (mimo zamestnani) jeste douhe roky. Plus budete pravdepodobne lepe finance zajisteni bez strachu o budoucnost a chatrnou karieru v pokrivenem biznisu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
powermac
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 314 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 31. leden 2008, 11:08:33 Předmět: |
|
|
Nemůžu než souhlasit, super povzbuzení do práce |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 31. leden 2008, 12:48:55 Předmět: |
|
|
jj Riva ma pravdu a navic ehm pokud je samotne programovani vasim konickem nehledejte si praci jako programator - protoze plati to co rika Riva - nikdy nebudete delat na tolik zajimavem projektu aby vas nakonec jeho pouzivani nejak uspokojilo - nikdy nebudete delat v tymu kde jsou lide nadseni stejne jako vy a praci rozumi a snazi se ji odvadet dobre - a nikdy nebudete delat v tymu kde ten tym a jeho vedeni opravdu funguje |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 31. leden 2008, 13:29:46 Předmět: |
|
|
rezna> Obecne to neplati... pracuju prevazne sam (nebo s jednim kolegou, taky doktorandem z matfyzu), obvykle delam veci co me bavi/zajimaji a na spolupraci v tymu si taky nemuzu stezovat
Ale uznavam, hry to nejsou. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
tempicek
Založen: 04. 12. 2007 Příspěvky: 62
|
Zaslal: 31. leden 2008, 13:37:28 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
jj Riva ma pravdu a navic ehm pokud je samotne programovani vasim konickem nehledejte si praci jako programator - protoze plati to co rika Riva - nikdy nebudete delat na tolik zajimavem projektu aby vas nakonec jeho pouzivani nejak uspokojilo - nikdy nebudete delat v tymu kde jsou lide nadseni stejne jako vy a praci rozumi a snazi se ji odvadet dobre - a nikdy nebudete delat v tymu kde ten tym a jeho vedeni opravdu funguje |
Nemohu potvrdit. V takove praci jsem delal (dobry tym, velmi vykony a odborny, zajimava prace, dobre placena a navic to bylo programovani ). A myslim ze (nekteri) lide napriklad z SCS nebo BIS (fakt si nemyslim, ze by to Ondru Spanela nebavilo) by argumentovali i co se tyce herniho vyvoje... |
|
Návrat nahoru |
|
|
RuThaN
Založen: 24. 01. 2008 Příspěvky: 35
|
Zaslal: 31. leden 2008, 17:14:43 Předmět: |
|
|
V hernim programování, taky určitě bude řada úkolů, které se velmi blíží tomu tahání dat mezi SQL serverem a webovym formularem.
Podle mě šance dělat na zajímavym projektu je cca přímo úměrná velikosti týmu, když stačilo 5,10 lidí tak ty Péťové a Carmackové znázeji vynikly, dneska by pravděpodobně Molyneux napsal 2 stránky GameDesign dokumentu a šel by to háje jelikož je dislektik a podobně.
Já sem se kdysi na podobné téma dost rozkecal, ale tady to skusim ve zkratce - možný návrat k menší velikosti týmu je asi nutný a je velmi závislý na technologii, pokud bude efektivní a dostupná technologie "vyšší úrovně" a nebude se muset spousta věcí programovat od píky(když to přeženu tak některý věcí se zbytečné dělaj znovu a znovu v různých týmech s minimálními odlišnostmi, nevznikají vyšší standarty, který by byly dispozici, je to jak kdyby se vše psalo v ASM), musely by být k dispozici nejen kusy kódu, ale i velký knihovny modelů a zvuků vše v nějakém velkym systému, čili něco čemu se snad vzdáleně podobá IDEA games. Tento systém by musel být zpracován nějakou organizací a bez finační investice by do něj mohl někdo vstoupit jen vloženým zajímavého obsahu, ale toho obsahu by nemuselo být tak moc, aby se tam nedostal schopnej studentík. Možný by byl i systém nějakých kreditů, něco za něco.
Vědomosti se musí sdílet, jinak to v žádné oblasti lidského pachtění nedopadne dobře. Hry se často přirovnávají k filmu a tam se tohle sdílení děje jaksi přirozeně a naštěstí, nelze příliš hamounit. _________________ Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 31. leden 2008, 20:51:35 Předmět: |
|
|
Jestli nechces, RuThaNe, vsechno delat od nuly, tak si muzes jako spousta jinejch firem koupit hotovy engine s promakanymi editory. Jeste kdyz jsem koukal na Game Page, tak obcas tam byly recenzovany i Ackovy hry, na kterejch nedelal jedinej programator. Proc taky programovat neco, co uz nekdo naprogramoval (a casto i lepe). Kdyz si to clovek spocita, tak je to obcas levnejsi si to koupit hotove (a navic i usetrite cas). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 31. leden 2008, 23:30:05 Předmět: |
|
|
OndraSej, tempicek. Nee, Riva a Rezna maji pravdu. To o cem oni mluvi je prace ve vetsim tymu 10-30 lidi. A z vlastni zkusenosti. Je to opravdu jedno co delate. Protoze 80% prace je stejna jako vsude jinde. Jen to nakodovat, je to nezazivna drina. Neco co se proste musi udelat. Vas to nebavi, jste nasrany, ze za dvoutretinovy/polovicni peniz delate to same co byste mohli delat klidne v jine forme a kodit si Javu a webove aplikace ve velke spolecnosti. Meli byste to bez stresu, nemuseli byste se strachovat o to jestli projekt na kterem pul roku delate neskonci a cela vase prace pujde v nivec. Casem zjistite, ze i v tak malem tymu (cca 25 lidi vsech) stejne neovlivnite vyslednou podobu hry. Jedinym motivem pak je tech 20% procent zbyle prace, ktera je o to zajimavejsi. Nebo pokud mate nejake vyzkumne ambice, doufat, ze se dostanete k necemu lepsimu. Pak se podivat na to jak to delaji v Cryteku a rict si: "Tohle taky dokazu."
To uz pak, ale nedelat hry ale technologie.
"Protoze zjistite ze v podstate nemate sanci delat, na zajimavem projektu ve ktery verite a jednou by jste si ho opravdu chtejli sami zahrat "
Tohle je skoro zlata veta, to se ucte decka nazpamet.
Idealni, pokud nemate zenu a nemusite se o nic starat, nemyslet na budoucnost je delat na castecnej uvazek nejaky databaze, weby a kodit si. To vas snadno uzivi. A ve zbylem case delat na kolene hry. Srat na ego a vzit hotovy engine. Jak psal Ladis, to se vyplati vzdy. Jedinou veci, ktere nemate dostatek je cas. Kdyz se vam neco nelibi nebo chcete neco jinak/lepe tak jen tu cast dokodit. Minimalisticky. At vam to frci. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 1. únor 2008, 08:32:27 Předmět: |
|
|
Co furt mate s tema databazema a web aplikacema, jako ze ma programator na vyber bud delat AA hry nebo odporne databaze? Vzdyt weby a databaze je zalezitost studentu, brigad a bokovek a bezni programatori se tak timto balastem nezabyvaji Me bavi delat hry, ale bavi me to delat "tak jak chci ja", hru kterou chci a featury jake chci, kdybych mel delat podle toho, jak tozhoduje nekdo cizi, nebo delat na projektu, ktery mi citove nic nerika (treba Mafia nebo hry s tematikou WWII), urcite by me to nebavilo, k tomu deadliny, podivny vyhradne muzsky pracovni kolektiv introvertu a malo penez nekde v Brne.. to bych zuril |
|
Návrat nahoru |
|
|
sHTiF
Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 30
|
Zaslal: 1. únor 2008, 15:17:47 Předmět: |
|
|
Tak som to cele precital, a celkom som sa pobavil pamatam este ne nedavne slova kamosa ktory vravel "co ti sibe pod 6 cifier by som za IT job nesiel"
Ide ale aj o to jak uz sme zhyckani, tazko sa ide od vacsieho platu k mensiemu, viem zazil som, i ked i ten mensi nebol na zahodenie stale mi to pripadalo ze robim za almuznu.
Vzdy som chcel robit hry ci uz grafiku alebo programovanie ale ako uz 99% ludi tu nikdy som u toho neskoncil, dovody boli viacere, financny vsak najvacsi. Aby som niekde drel za 20k na hre ktoru nemozem nijak ovlyvnit a navyse sa mi ani nepaci, no dakujem. Robim radsej web aplikacie, mensieho rozsahu a docela casto aj zaujmavym obsahom/designom ked si niekto mysli ze spravit collision detection ci 3d engine je tazke mozem vas ubezpecit ze pri niektorych web aplikaciach by ste boli prekvapeni Nie vsetko je len o presuvani dat medzi databazou, serverom a klientom i ked je toho dost.
Inak bavit sa o stropoch v plate, hlavne u programatorov je uplne scestne pokial viem strop nieje su ludia s 6 cifernymi platmi a teraz nemyslim len Javistov Navyse ak beriete projekt ako zivnostnik od zahranicnej firmy tak 1000 na hodinu fakt nieje vela staci sa porozhliadnut. :/ Ide len o to ze vacsina ludi dojde po skole na prve intervium dostane 20-25k a zostane u toho niekolko rokov (viz 90% ludi co poznam a su zakempeny v Dell ci IBM alebo podobnej korporacii). Pokial je clovek spokojny nieje co riesit ne?
Naposledy upravil sHTiF dne 28. leden 2010, 14:35:19, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
|