.[ ČeskéHry.cz ].
2D graficky a game engine
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fisher55



Založen: 29. 03. 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 11:14:41    Předmět: 2D graficky a game engine Odpovědět s citátem

Hledam nejaky dobry graficky engine a mozna i game engine pro 2D hru.
Pred par roky jsem delal takto par her v SDL, tak me ted napadlo jestli neni neco lepsiho. Napr. hardwarove vykreslovani 2D, atd.. Resp. uz si nechci vse psat sam, a nejake graficke efekty by se mi primo take libily. Wink

Prosim poradte. Prosel jsem net a nalezl jsem par slusnych, ale nevim, ktery si vybrat. Mate s necim nejake zkusenosti?

Diky moc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 11:31:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak si stáhni nějaká dema (jak to běží) a koukni na jejich zdrojáky (jak hezky se knihovna/engine používá). Jinak jediné hardwarové vykreslování s efekty je už přes 10 let jen přes 3D API. I v tom SDL + OpenGL se to dá, když si vykreslování zapouzdříš do tříd, tak je to na pár řádků.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 15:52:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkus allegro. Nedávno jsem si potřeboval zbastlit nějakou proof-of-concept blbost a použil ho. Kdybych použil SDL, tak bych to po půl dni znechuceně vypnul. S allegrem to bylo za chvilku. Takže doporučuju. Jo a btw zkoušel jsem to na linuxu.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
fisher55



Založen: 29. 03. 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 18:55:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Prave by me spis zajimali nejake zkusenosti. Par enginu jsem stahl a kouknul na priklady, ale zkusenosti ostatnich mi muzou rict vice.
A samozrejme musi byt multiplatformni. Vyvijim na Linuxu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 19:28:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Jaký typ zkušeností máš konkrétně na mysli?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 19:31:07    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Zkus allegro. Nedávno jsem si potřeboval zbastlit nějakou proof-of-concept blbost a použil ho. Kdybych použil SDL, tak bych to po půl dni znechuceně vypnul. S allegrem to bylo za chvilku. Takže doporučuju. Jo a btw zkoušel jsem to na linuxu.

Už jsem se bál, že řekneš nějaké konkrétní důvody/příklady Wink. Já teda píšu znovupoužitelný kód, protože jsem už moc starý na nějaké znovuobjevování API.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 20:17:34    Předmět: Odpovědět s citátem

http://game-editor.com/Main_Page

ale to asi nechceš slyšet... Smile, jinak základní koncept hry je v tom hned a dá se dělat i něco složitějšího
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
fisher55



Založen: 29. 03. 2010
Příspěvky: 8

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 21:13:57    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Jaký typ zkušeností máš konkrétně na mysli?

Jako napr. ze s timto jsem delal toto, nejak se s tim pracovalo, neumelo to toto, mel jsem problem si timto, atd..
Protoze jsem nasel hodne knihoven, ale je tezky si nejakou vybrat.

Jinak editor na vytvoreni hry opravdu ne. Very Happy

Tak napr. me zaujal ClanLib http://www.clanlib.org/, ale to je porad beta. Koukal jsem i na to Allegro. Taky se mi libi Irrlicht, ale ten je prevazne na 3D.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. březen 2010, 21:35:34    Předmět: Odpovědět s citátem

No tak dobře, potřeboval jsem vytvořit nějaké interaktivní sloupcové grafy, na vykreslování mi stačily úsečky a double buffering. To šlo opravdu jednoduše. Pak v tom examplu, z kterého jsem vycházel, se vypisoval graficky text Hello World. Dvě věci, které jdou docela základní, ale třeba pomocí SDL není tak jednoduché je udělat. Buď si to musíš psát sám, nebo použít nějaké další knihovny. Prostě tak nebo tak je to opruz. Dělat v allegru 2D grafiku opruz není, aspoň takový je můj dosavadní dojem.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 30. březen 2010, 08:48:53    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL je tak myšlený, že na doplňující věci si přidáš další knihovny (a máš výběr mezi vícema). To je stejný, jako kdyby jsi chtěl po OpenGL, aby načítalo 3D modely ze souborů různých formátů, a Firefox uměl v základu tunu funkcí, které nevyužiješ. Jinak souhlas, SDL v základu pro 2D grafiku skoro nic neumí. Jinak pro srovnání, já třeba nepovažuju vykreslování 2D textu za základní, když jsem vždy dělal jen hry vykreslované přes 3D Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 30. březen 2010, 21:20:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja osobne zase na SDL nedam dopustit, je to fakt velmi jednoduche, prehladne atd...
Ak sa vam SDL zda zlozite tak uz fakt neviem
Na grafy, texty atd jednoduche vykreslovanie SLD uplne staci a bezi to na uplne vsetko - PC-Win, Linux, Mac, Wii, X360, kalkulacka atd...
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 30. březen 2010, 23:37:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak ukaž kód, kterým vykreslíš čáru a kružnici, ale bacha, bez OpenGL! Fakt mě to zajímá, když píšeš, jak je to strašně jednoduché Wink
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 31. březen 2010, 09:40:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak opět záleží, jestli to má být hardwarově akcelerované. Pokud ne, tak si stačí vygooglit příslušný algoritmus na čáru nebo kružnici. Jsou na to ale hotové nadstavby SDL, minutu mi trvalo, než jsem vygooglil např. SDL_gfx. Mimochodem čáry, kružnice apod. jsou vykreslované přes CPU i ve Windows GDI (Vista a novější).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1051

PříspěvekZaslal: 31. březen 2010, 10:11:05    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL je na to stavane. to S tam znamena Simple. inu ked sa clovek rozhodne OpenGL tak su mu nejake funkcie na kreslenie kruznic trocha zbytocne.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 31. březen 2010, 12:04:50    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Tak ukaž kód, kterým vykreslíš čáru a kružnici, ale bacha, bez OpenGL! Fakt mě to zajímá, když píšeš, jak je to strašně jednoduché Wink


No jasne ze pouzijem nejaku SDL-doplnkovu kniznicu, napr. http://sdl-draw.sourceforge.net/

kód:
void Draw_Line(SDL_Surface *super,  Sint16 x1, Sint16 y1, Sint16 x2, Sint16 y2, Uint32 color);
void Draw_Circle(SDL_Surface *super, Sint16 x0, Sint16 y0, Uint16 r,  Uint32 color);


Prave na toto som myslel, ze pre SDL existuje mnozstvo takychto kniznic, ktore znacne urychlia pracu Smile
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna