Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 14:48:35 Předmět: OpenGL |
|
|
Caute.
Ovladam 3ds max pre modelovanie postav aut
Mam opengl okno kde mam jednoduchu plochu na nu by som chcel pridat moj model auta vo formate .3ds ale max alebo obj to je jedno ale ide oto ze neviem ako mam do opengl okna pridat ten model pouzivam Code::Blocks _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 7. únor 2012, 15:57:40 Předmět: |
|
|
ake mas skusenosti s programovanim? asi by som odporucal siahnut po nejakej kniznici ktora ten model za teba nacita a potom vykreslit pomocou OpenGL. odporucam pohladat nejaky tutorial. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 17:15:34 Předmět: |
|
|
aha vdaka no s opegl robim asi uz tyzden pouzivam navody nehe ak to poznas ale ak mi najdes tu kniznicu a ako ju tam vlozit budem vdacny potom je druhy krok pohybovanie na to by chcelo tez neaky clanok _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. únor 2012, 18:45:33 Předmět: |
|
|
Ahoj, nedávno jsem tady na fóru zahlídnul odkaz na tohle: http://assimp.sourceforge.net/. Měla by to být vlastně knihovna na načítání modelů z různých formátů. Pokud chceš používat vlastní engine, tak by to mohlo velmi pomoci.
Dalším krokem už je pak samozřejmě použití nějakého hotového engine, líbí se mi například OGRE nebo Irrlicht. Tam pak už máš vyřešené všechno možné včetně načítání modelů, vykreslovaní scén a do značné míry řízení běhu programu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 20:11:02 Předmět: |
|
|
hmm vdaka no este nieco to OGRE je free ma to licenciu abo je to len tak a co vlastne to ogre je? ja som myslel ze cez opengl zrobim plochu importnem postavu a nastavim pohyb ale asi v ogre to ide lahsie ci? _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:05:02 Předmět: |
|
|
Tak OpenGL je len low-level API na renderovanie.
Cize, aby si mal animovanu postavicku, tak by si musel stravit tyzdne/mesiace kodenim animacii (pokial by si chcel full skeletal IK/FK).
Predtym by si musel spravit import - co napr. z 3dsmaxu ide jednoducho cez File->Export Selected a zvolis ASE.
Ten je popisany celkom dobre na nete, takze to co potrebujes (vertexy, normaly, UV a indexy) z neho vyextrahujes lahko - povedzme za vikend prace mas zakladny importer.
Potom by si ten zimportovany model musel pretransformovat do Vertex/Index Bufferov, Nastavit textury (ktore tiez treba najprv nacitat cez nejaky importer), parametre projekcie a vobec celej 3d sceny - osvetlenie, kameru a mas to
Ogre je plnohodnotny free engine (presne licencne podmienky si pozri na nete), takze cez neho nebude tolko vela musiet kodit - len si musis nastudovat dokumentaciu a prehrabat sa forami. Urcite to bude mat aj nejaky sample na nacitanie animacii - aj ked s Ogre skusenosti nemam - ja pouzivam zasadne len vlastny engine.
Na co vlastne tebe, ako grafikovi, je kodenie 3D Viewra ? Ci len tak, zo zvedavosti ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:15:56 Předmět: |
|
|
Jak říká VladR. OpenGL umí zjednodušeně řečeno jen základní věci jako vykreslování základních geometrických tvarů, texturování, práci se světlem a podobné low-level záležitosti. Takže když chceš vykreslit nějaký model, musíš mít nějaký kód, který ti ze souboru byte po bytu načte souřadnice všech bodů, data textur a tak podobně a pak to zase jedno po druhém vykreslit.
OGRE je open-source pod licencí MIT. Irrlicht je taky open-source pod licencí vycházející z zlib/libpng licence, což je vpodstatě něco jako ta MIT licence. Takže máš k dispozici zdrojové soubory k enginu, které můžeš měnit, používat a studovat zadarmo. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:32:20 Předmět: |
|
|
ok no mam teraz chaos v tom ale ide oto ze vlastne v opnegl mozem zrobit engine ako je ogre podobny abo vlastny sa da zrobit a ked cez ogre ako prepojit ogre s opengl
alebo ma vy dvaja usmrte ze kde cim zacat _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:37:49 Předmět: |
|
|
japaja napsal: |
ok no mam teraz chaos v tom ale ide oto ze vlastne v opnegl mozem zrobit engine ako je ogre podobny abo vlastny sa da zrobit |
No, MOZES spravit sam 3d engine. Ale otazka znie : Chces sa ty, ako 3d grafik, skutocne dzubat s kodom ?
Nechcel by si radsej svoje modely vidiet v nejakej hre ? V taky cas by bol klikaci engine ako Unity3D pre teba ako grafika idealny - minimum kodenia - len poklikas import objektov, poeditujes scenu, nastavis efekty a spravis klik a je hotovo. V Unity si skutocne, aj po puhom vikende, naklikas hotovu 3d hru s namakanymi Shader Model 4.0 efektami. A pokial vylozene nechces, tak tam kodit nemusis nic mimo hernych skriptov.
japaja napsal: |
a ked cez ogre ako prepojit ogre s opengl |
Ak si dobre spominam, kedysi davno som cital, ze Ogre ma viacero API - vies si vybrat ci render prebehne cez DirectX, OpenGL alebo SW rasterizer - ale to blizsie zistis ked pozries dokumentaciu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:40:27 Předmět: |
|
|
Az teraz som si vsimol tu druhu vetu:
japaja napsal: |
alebo ma vy dvaja usmrte ze kde cim zacat |
Nikto ta tu nebude usmrtievat, pokial teda nebudes trepat vylozene sprostosti
Otazka na radio Jerevan: Co vlastne papaja chce s tymi svojimi 3d meshmi spravit ? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:41:13 Předmět: |
|
|
No moja predstava bola taka 1.predstava urobim hru zapnem a hram
2.predstava urobim 3d engine a tam si ponakladam obejkty a je Unity3D free licencou ze mozem distribuvovat? Ja som vzdy chcel sam to zrobit ze si vytvorim vlastne prostredie alebo mi urob obrazok ako vyzera tvoj engine neze by som chcel kopirovat skor inspirovat sa _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:47:16 Předmět: |
|
|
No vidis, hned sme sa dopracovali k tomu, ze tvojim cielom je hra ako taka - nie kod ako taky.
Takze ani nespekuluj - sup ho do Unity, venuj tomu aspon 1 den, nech mas predstavu.
Tu je rozpis licencii na Unity, ale zaklad je free:
http://unity3d.com/unity/licenses.html
Co moze byt obrovska vyhoda je, ze maju backendy na Android, iOs a ktohovie co este - cize cez 1-Click deploy mas release na ostatne platformy.
Co je masaker samo o sebe... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:50:10 Předmět: |
|
|
No vytvořit engine je velmi zdlouhavé a vyžaduje to hodně znalostí. Udělat engine velikosti OGRE je ohromná práce. Nicméně pokud ti jde jen o zobrazení modelu s tím, že se ten model bude třeba nějakým jednoduchým způsobem pohybovat po scéně by mělo být s pomocí té knihovny http://assimp.sourceforge.net/ celkem únosné. Ale musel by ses toho pravděpodobně i tak ještě dost naučit.
Asi nejvíce ti doporučuji to OGRE. Zobrazení modelu včetně nasvícení scény a pohybu kamery je v druhém dílu základního tutoriálu: http://www.ogre3d.org/tikiwiki/Basic+Tutorial+2&structure=Tutorials.
Jak je to s OGRE - OpenGL přesně nevím.
Unity3D by asi taky byla dobrá možnost, ale to vůbec neznám. Počkám si, až tahle novinka trochu odleží, než ji začnu prozkoumávat. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 7. únor 2012, 21:56:49 Předmět: |
|
|
no vdaka ludia a ako naistalovat to rozhranie co importuje model? a to ogre ako zapnut nikde nevidim exe na zapnutie _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. únor 2012, 22:07:50 Předmět: |
|
|
No já ti nevím. Jak rozsáhlé jsou vlastně tvé programátorské dovednosti?
Jestli neumíš programovat, tak jdi asi spíše do toho Unity3D, jak říká VladR. Ono napsat vlastní engine vyžaduje několik let učení se programovat.
OGRE můžeš zvládnout když umíš aspoň trochu programovat, ale vyžaduje to trpělivost.
Tutoriály pro OGRE: http://www.ogre3d.org/tikiwiki/
Tutoriály pro Unity3D: http://unifycommunity.com/wiki/index.php?title=Tutorials |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|