.[ ČeskéHry.cz ].
Prefesionální vývoj her v dnešní době
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

V jakém jazyce děláte hry
C++ / OpenGL
63%
 63%  [ 26 ]
C++ / DirectX
31%
 31%  [ 13 ]
Java / OpenGL
0%
 0%  [ 0 ]
C# / OpenGL
0%
 0%  [ 0 ]
C# / DirectX
2%
 2%  [ 1 ]
C# / XNA
2%
 2%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 41

Autor Zpráva
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 12:04:41    Předmět: Prefesionální vývoj her v dnešní době Odpovědět s citátem

Zdravím,

měl bych dotaz jak je to v dnešní době s vývojem her v profesionálních týmech. Nebo spíš na čem se dnes v praxi dělají enginy. Používá se ještě vůbec C++ a OpenGL nebo se už přechází na .NET a na C# s XNA. Dříve to bývalo že hlavní je C++ a OpenGL nebo DirectX, ale dnes už vůbec nevím. A zase bych řekl že v profesionálních týmech se asi C# a .NET moc používat nebude, protože .NET musí hry spomalovat. Ale pak je tu zase fakt že pro WIN Vista nemá cenu dělat hry v OpenGL. Můžete mi prosím srovnat myšlenky, mám v tom už zmatek Confused Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 12:17:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak je to v profesionalnich hernich tymech nevim, tak se k tomu nebudu vyjadrovat. Ja hry moc nedelam, ale posledni, na ktere jsem pracoval byla v Jave a nemela zadnou grafiku Smile (a predtim C++/OpenGL)

Jinak .NET muze byt podobne rychly jako C++, zalezi na tom, jak v nem pises a co od nej chces. V beznych aplikacich na soucasnych pocitacich uz uzivatel nepozna rozdil. Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.

Pokud jde o pozici C++ pri vyvoji, tak jsem pri svych ruznych vyvojarskych zazitcich nabyl dojmu, ze cast lidi (ktera neni zas tak mala) pouziva C++ na vsechno proste proto, ze "to prece pouzivaji vsichni" a ze "to je profesionalni zpusob".
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 12:28:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Spousta současných technologií (Unreal 3, enginy od Id) jsou v C++ a myslím, že ještě nějakou dobu zůstanou. Id software používá statečně OpenGL, některé hry podporují obojí, ale jinak když se podíváte do herního časopisu, je to samé DirectX.

Rozhodně není pravda, že .NET musí hry zpomalovat. Jak řekl ondrasej, pro menší hry je téměř ideální. Když si to vezmeš, tak třeba Unreal engine už od své první verze obsahuje skriptovací jazyk, který se asi nepřekládal Just In Time do nativních instrukcí a i přes to byla hra dostatečně svižná. Takže .NET má určitě v budoucích hrách své místo, i když v něm zpočátku nemusí být psány celé hry.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:02:22    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.
Jenomze tam se zase narazi na mizernou rozsirenost .NET frameworku mezi lidma. A kdyz nabizis ke stazeni casual hru, ktera ma 5 MB, a k ni si clovek musi stahnout 20 MB framework, muze to byt docela problem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:12:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
OndraSej napsal:
Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.
Jenomze tam se zase narazi na mizernou rozsirenost .NET frameworku mezi lidma. A kdyz nabizis ke stazeni casual hru, ktera ma 5 MB, a k ni si clovek musi stahnout 20 MB framework, muze to byt docela problem.
no, ja bych o mizerne rozsirenosti .NETu uz ted nemluvil, minimalne 1.1 by mel mit na woknech snad uz kazdy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:14:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Věř mi že každý ne. A poštět se do her přes OpenGL také nemá moc budoucnost, protože za chvíli přejde na Visty valná věčina lidí a tam OpenGL běží podle mích testů o 50% pomaleji:(
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:20:04    Předmět: Odpovědět s citátem

klapauciusk napsal:
Věř mi že každý ne. A poštět se do her přes OpenGL také nemá moc budoucnost, protože za chvíli přejde na Visty valná věčina lidí a tam OpenGL běží podle mích testů o 50% pomaleji:(


az prijde eosie hodi sem link kde se ukazuje ze OGL rozhodne na vistach pomale neni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:24:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Yossarian napsal:
no, ja bych o mizerne rozsirenosti .NETu uz ted nemluvil, minimalne 1.1 by mel mit na woknech snad uz kazdy

No jo, ale kdo by dneska jeste pouzival verzi 1.1? Smile
Jelikoz muj soft ted volitelne vyzaduje .NET 2.0, tak to docela sleduju, a zadna slava to s tou rozsirenosti neni. A nekteri lide ho dokonce odmitaji nainstalovat jen tak z principu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:27:44    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
az prijde eosie hodi sem link kde se ukazuje ze OGL rozhodne na vistach pomale neni


No já mám visty nainstalované a sám jsem si to testoval na dvou identických aplikacích. A opravdu to vypadalo téměř na 50% spomalení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:29:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Mnemonic napsal:
A nekteri lide ho dokonce odmitaji nainstalovat jen tak z principu.


jo - kolega v praci rikal ze to nainstaluje az v tom microsoft vyvine windows Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:32:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy Také mu moc nevěřím a nerad bych se poštěl (zatím) do tvorby pod ním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:34:24    Předmět: Odpovědět s citátem

klapauciusk napsal:
No já mám visty nainstalované a sám jsem si to testoval na dvou identických aplikacích. A opravdu to vypadalo téměř na 50% spomalení.


to ze mas dve identicke aplikace - tedy delajici totez - neznamena ze ten test je relevantni - co kdyz to jedna dela mene optimalnim zpusobem?

na googlu - "opengl speed vista" - je spousta clanku popisujicich proc muze byt aplikace pomala a jak to resit a jak se to bude resit v budoucnu

ono totiz ta pomalost muze znamenat jenom spatne drivery u tebe ktere nejsou primo stavene na windows-vista (co se podpory OGL tyce)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:43:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono to neni jen OpenGL. Jak jsem zjistil, tak pokud aplikace pouziva softwarovy T&L, tak v Direct3D9 pod Vistou je vyrazne pomalejsi, nez pod XP. Testovano na ruznych driverech a na ruznych videokartach, takze to je fakt "vlastnost" D3D ve Vistě.


rezna napsal:
jo - kolega v praci rikal ze to nainstaluje az v tom microsoft vyvine windows Wink
Tak oni se o to pokusili, ne? Nemel shell ve Viste puvodne bezet pod .NETem? Asi se nejak nezadarilo... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:48:38    Předmět: Odpovědět s citátem

[OT]Mnemonic> nevim jak to je ve viste, ale ten .NET shell se jmenuje Windows PowerShell a dotahl to az do ostre verze Wink Vrele doporucuju Wink[/OT]

Jinak .NET 1.1 uz by mel byt ve vetsine PC s Windows XP (nebo dokonce ve vsech?), coz uz snad dava dostatecnou uzivatelskou zakladnu. A s Vistou by se mel podobne rozsirit i .NET 2.0 (a 3.0 Smile).
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mnemonic



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93

PříspěvekZaslal: 8. srpen 2007, 14:49:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja myslel grafickej shell, jako Explorer.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna