.[ ČeskéHry.cz ].
OGL vs. DX :: Managed vs. Default Pool
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2008, 18:49:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Osobně nemám problém si nechat AAA hru minimalizovanou na taskbaru i 2 dny a hrát to, až se mi chce. (jedu na 2GB RAM bez swapu) Přepínání mezi hrou a icq/irc je taky úplně normální.

Stejně potřebuju resources spravovat, když chci během hry zrušit GL rendering context a vytvořit ho znovu s novým nastavením, třeba při změně AA. Některý hry to řeší lamersky tak, že vyžadují restart aplikace. Dále jsem v minulosti plánoval, že budu mít GL a D3D9 renderer a že mezi tím půjde přepínat za běhu tak, že to zbytek aplikace nepozná. Architekturu na to mám krásně hotovou, bohužel nezbyl čas na ten D3D9 renderer, ačkoliv se ta abstrakce víc podobá D3D než GL. Wink Ještě to má výhodu v tom, že to nikdy nenačte stejnou texturu, model nebo shader 2x (při druhém načítání to najde v hash table existující). Mimojiné to mezi 3D API umí přenést render states, sampler states a render targets, bez toho by to nešlo. Stejně tak můžu ovlivnit pořadí loadování objektů. (ATI doporučuje ve svých paperech loadovat nejdřív render targets jako první, aby byly na dobrým místě, pak textury a pak zbytek pro případ, že dojde VRAM) Když už to mám takhle hotový, byla by škoda si nechat všechno mirrorovat v RAM.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2008, 19:16:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak mi este vysvetli jednu vec. To akoze bavilo toto tak pracne navrhovat/implementovat ? U mna je toto jednoznacne na poslednom mieste featur, z ktorych mi beha zhnusenim mraz po chrbte a musim buchat hlavou o stol, aby som sa nejako donutil tieto veci riesit.

Ty, presne naopak, ako keby ta to este aj bavilo Surprised
Inak, aky to vlastne malo vyznam - prepnut sa DX/OGL ? Prakticky asi ziaden, ale malo to aj nejaky teoreticky vyznam ? Pytam sa, lebo som zvedavy, nic viac, lebo ma ani nic nenapada.

BTW, u teba nema nik pristup ku kompu, ze ti ho nik za 2 dni nerestartuje ? Tazke to sci-fi pre mna Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2008, 20:29:49    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Tak mi este vysvetli jednu vec. To akoze bavilo toto tak pracne navrhovat/implementovat ? U mna je toto jednoznacne na poslednom mieste featur, z ktorych mi beha zhnusenim mraz po chrbte a musim buchat hlavou o stol, aby som sa nejako donutil tieto veci riesit.

Ty, presne naopak, ako keby ta to este aj bavilo Surprised
Inak, aky to vlastne malo vyznam - prepnut sa DX/OGL ? Prakticky asi ziaden, ale malo to aj nejaky teoreticky vyznam ? Pytam sa, lebo som zvedavy, nic viac, lebo ma ani nic nenapada.

Ano, bavilo. Jeden z prvních Unreal enginů a myslím že i původní HL1 engine něco takovýho měly taky. Byla pro mě výzva to zkusit celý navrhnout a implementovat. Význam to mělo taky v tom, že z toho jsou cenné zkušenosti. Jsem student a mám čas, chápeš. Wink

VladR napsal:
BTW, u teba nema nik pristup ku kompu, ze ti ho nik za 2 dni nerestartuje ? Tazke to sci-fi pre mna Laughing

Nebydlím s rodiči ani se ženou, ale s kámošama na privátě. Smile Vypnout mi někdo notebook, asi by přišel o ruce. Výpadek proudu mě netrápí...
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2008, 08:07:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě baví taky takový úchylárny...ale už na to nemám čas Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2008, 09:38:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, tiez ma napadol ten priklad s HL1 a Unreal 1, ale to je mierny overkill Smile Unreal1 mal este aj Glide. Skoda, ze dnes uz clovek pri hrach nezazije taky sok z grafiky aku sposobil Unreal 1. Dnes je uz vsetko len inkrementalne, ani Crysis ma uz tak neuchvatil, kedze to uz nebol az taky skok.


Inak, vyzera, ze mas na kodenie temer uplne idealne podmienky. Uzi si to, kym to je tak. Ked pride rodina, budes rad, ze si najdes 5-8 hodin do tyzdna, co je nic.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2008, 12:16:11    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Skoda, ze dnes uz clovek pri hrach nezazije taky sok z grafiky aku sposobil Unreal 1

Jj, potvrdzujem, hrali sme traja u kamosa na P90 myslim, pamatam si to dodnes Smile
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna