Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 18:58:38 Předmět: |
|
|
mar napsal: |
Spíš navštěvoval tetu základní školu  |
Jo? Asi špatně, neb tam chyba není. S Úctou, Enever |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 19:10:35 Předmět: |
|
|
Relether> Tvé syntaktické (a to zvláště interpunkční) chyby teď pominu (příště prosím použij kromě wiktionary i PČP, která pěkně shrnují i tuto problematiku), ale na obsahu open source her se snad podílet každý nemůže? I pokud neumí programovat, existuje u mnoho (většinou) open source her i věc pojmenovaná po anglicku "issue tracking system", kde člověk často může psát i návrhy vylepšení (enhancements), které autoři pečlivě zváží, a kde je ihned vidět status návrhu vylepšení (zda je v projednávání, byl zamítnut, práce na něm začala, nebo už je implementován).
Ergo je tvrzení "Frelania - jediná hra, na jejíž obsahu se může podílet každý!" založeno na nepravdě. Nebudu říkat přímo lži, neboť k tomu by autor dle definice musel vědět o issue tracking systémech u open source her. A od toho tu přece jsme, abychom vzdělávali vývojáře v nových pokrocích technologií řízení projektu.
Upřímně řečeno, pokud máte ze hry jenom video nějakého "stavebního módu" a nemůžete být obtěžováni tím, abyste udělali nějaké video ze skutečného gameplaye (který bude alfou a omegou celé hry), vrhá to na vás v očích potenciálních hráčů opravdu poněkud neblahé světlo, které žádné proslovy o nikdy neviděných featurách hry nezhasí.
A chyba tam je, leč pravopisná, nikoliv gramatická. Spojovník není pomlčka. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 19:20:49 Předmět: |
|
|
Enever napsal: |
Jo? Asi špatně, neb tam chyba není. S Úctou, Enever |
Evidentně si pletete čtvrtý a šestý pád, nicméně techdemo je pěkné. Hádám marching cubes. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 19:32:54 Předmět: |
|
|
if.then - Nejde o to že hráči nám dávají nějaké návrhy na vylepšení, ale ze začátku jsme měli dotazník, kde nám napsali o čem by hra měla být, a podobně. Z toho jsme udělali jakýsi souhrn, a nyní, když se hra teprve vyvíjí tak nám dávají další nápady, které využijeme. Často jsem viděl ve hrách, že dal někdo nějaký návrh na vylepšení, a ten se použil. My používáme nápady do hry, do obsahu, příběhu apod...
A to, že nemáme video vyloženě z gameplaye není tím, že by nás to obtěžovalo, ale tím, že zkrátka to tak nějak není, protože vlastně teprve začínáme.
Spojovník místo pomlčky je chyba typografická, to zaprvé, za druhé, Pište si pomlčky v každém případě, kde se psát má pomocí kombinací kláves, aby vám psaní trvalo o mnoho déle. Děkuji za pochopení, že ne každý je schopný si pamatovat, že pomlčka se píše pomocí kombinace kláves Alt+0150 (?), či delší pomocí Alt+0151 (?).
mar - Hra, jako žena, ženský rod. Jejíž v ženském rodě je ve všech pádech "jejíž", děkuji za pochopení. A i kdyby ne, tak v té větě je to druhý pád. S Úctou Enever |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 19:49:39 Předmět: |
|
|
Enever napsal: |
Hra, jako žena, ženský rod. Jejíž v ženském rodě je ve všech pádech "jejíž", děkuji za pochopení. A i kdyby ne, tak v té větě je to druhý pád. S Úctou Enever |
... to snad ne ...
Nicméně hodně štěstí s vývojem, budete ho potřebovat... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 19:56:33 Předmět: |
|
|
mar napsal: |
Nicméně hodně štěstí s vývojem, budete ho potřebovat... |
Každopádně děkujem  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 20:29:36 Předmět: |
|
|
mar: Nemáš pravdu.
Enever: Máš pravdu.
Bonus: Všimnete si hrubky, kterou autoři Wikislovníku pro zvídavé čtenáře připravili?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 20:43:31 Předmět: |
|
|
Enever: Průzkumy trhu jsou již celkem starou věcí, takže tam jste si moc nepomohli. Co se týče nápadů do hry, do obsahu, do příběhu apod., ty většinou zajišťuje game designer (kterým jsi u vaší hry, jak vidno, ty), protože ze své pozice ví nejlépe, co by mělo jak fungovat. Nicméně máš pravdu, v tom případě souvětí "Frelania - jediná hra, na jejíž obsahu se může podílet každý!" v určitém smyslu slova je pravdivé, a to ve smyslu "jediná hra, kde můžete dávat game designerovi své nápady".
Pokud vlastně teprve začínáte, nemám ponětí, proč už máte webové stránky a facebookovou stránku. Kdybyste ukázali něco hmatatelného, stálo by to za víc, než nádherné webové stránky či sliby tatranek.
Překlep (ten jsi pravděpodobně mínil "typografickou chybou", protože čistě technicky by to byla chyba ve vytisknutí fontu na papír) často způsobuje pravopisné chyby, tedy chyby v záznamu jazyka, mezi které překvapivě patří i interpunkce.
Pomlčky mně osobně příliš nevadí (ale ostatním potenciálním hráčům vadit mohou), narážel jsem jen na správnost výše zmíněného souvětí v reakci na gramatický flamewar. Osobně mi mnohem důležitější přijde znalost správného psaní velkých písmen a čárek, kterou byste mohli být schopni pamatovat si i vy, když na svých stránkách i zde reprezentujete svůj projekt. (Zvlášť spojení "S Úctou, Enever", kterým končíš debaty o pravopisných chybách. Bydlíš v ulici, která se jmenuje "S Úctou"? Pokud ne, jsou velké dlouhé U a čárka před tvým jménem chybné. Děkuji za pochopení.)
 _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 20:45:33 Předmět: |
|
|
No... co dodat, Mem má pravdu. Takže se zpětně oběma omlouvám... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 21:03:28 Předmět: |
|
|
Ha! Tak to beru zpět. Mem: nemáš pravdu
Je to složitější:
kód: |
Jeli substantivní výraz ve větě závislé v maskulinu nebo neutru singuláru, tvary zájmen jsou následující: vláda, jejíž zástupce (nominativ mask.), jejíž jednání (nominativ neutra); vláda, bez jejíhož zástupce, jednání (genitiv); vláda, k jejímuž zástupci, jednání (dativ); vláda, pro jejíhož zástupce (akuzativ, mask. životné), pro jejíž postup (mask. neživotné), pro jejíž jednání (neutrum); vláda, o jejímž zástupci, jednání (lokál); vláda, s jejímž zástupcem, jednáním (instrumentál).
|
Zdroj: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?lang=en&art=6964 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 21:24:41 Předmět: |
|
|
Ve světle důkazů měním tedy svůj výrok tak, že v daném souvětí je mluvnická i pravopisná chyba. Se vzorem jarní se nedá polemizovat.
(Že já tu wikipedii beru doslova, když nemůžu najít vhodné zdroje...) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. říjen 2013, 21:58:44 Předmět: |
|
|
Jen ten úvod poučky ve tvaru "jeli" značným způsobem zvyšuje důvěryhodnost poučky samotné (ale třeba tam jen někdo nahrazoval pomlčku oblíbeným if.thenovým spojovníkem a pak se to ztratilo v kódování? ) . Je pravda, že mi to taky znělo trochu divně, ale nejsem rodilý mluvčí, takže pocity musely holt stranou. Ten lokál "jejímž" si tam ale představit umím. Čeština FTW, Mem WTF.
if.then: A já si musím položit ta PČP k PC, alespoň dokud bude ÚJČ sedět na online korpusu a nedá ho k dispozici plebsu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 28. říjen 2013, 14:06:03 Předmět: |
|
|
U té pravopisné chyby to není zas tak složité. Wikipedie má pravdu, jen jí Mem špatně interpretoval. Pointa je v tom, že rod zájmena 'její' se řídí rodem slova 'obsah' a nikoliv slovem 'hra'. Jedná se o 'její obsah', takže šestý pád je 'o jejímž obsahu'.
A jak říkal if.then, tak tvrzení "Frelania - jediná hra, na jejíž obsahu se může podílet každý!" je skoro až neslušně nepřesné. Podobu každé hry může v podstatě kdokoliv nějakým způsobem ovlivnit. Navíc existuje množství open-source her, které může kdokoliv ovlivňovat mnohem více. A navíc má při tom ovlivňování i nezanedbatelné záruky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Enever
Založen: 23. 10. 2013 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 28. říjen 2013, 15:07:05 Předmět: |
|
|
Je to obsah hry, a proto jejíž závisí na hře už jsem tu vysvětloval, jak se na naší hře může podílet každý, ale to by jste si musel přečíst, a nesnažit se z nás dělat voly (kdyby jste nevěděl, tak je to voly, jako pány ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 28. říjen 2013, 16:42:29 Předmět: |
|
|
Enever: Ale to "by jste" a "kdyby jste" už je doufám čistý trolling, ne?
TeaTime: "ji", ne "jí", leda bych tou Wikipedií interpretoval něco dalšího . No jo, obsah, máš pravdu, takže zdůvodnění je nakonec jednoduché. Ale Wikipedie nemá vždycky pravdu, viz ten bonusový dotaz, který jsem pod screenshotem psal. Už někdo ví?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|