Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 10. duben 2015, 11:56:52 Předmět: |
|
|
Někdy bych rád Unity pochválil, ale jde to těžko. Tam snad nefunguje vůbec nic. Zrovna teď řeším, proč nejede tento event: http://docs.unity3d.com/ScriptReference/MonoBehaviour.OnMouseDown.html. Ano..dovolil jsem si ten přepych, že rendruju do textury. Tim jsem je asi zmátl. Sice jsou obě kamery nastavený stejně a klikám na collidery (nejde tedy o picking), ale prostě ani ťuk!
Unity, aneb z programátora internetovým hledačem snadno a rychle!
Ale už se ani nezlobím. Prostě vím, že když otevřu Unity, budou problémy. Jako když jdeš v polobotkách na rozbahněný pole. Počítáš s tim, že budeš mít na nohou dvě hnědý koule :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 10. duben 2015, 12:00:41 Předmět: |
|
|
Ono ja som si uz zvykol na spojenie Unity + Google  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 10. duben 2015, 12:04:18 Předmět: |
|
|
Dalsia moznost je proste riesit to cez raycasting + Input mouse button. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 10. duben 2015, 13:05:49 Předmět: |
|
|
]semo[ V ramci zachovani dusevniho zdravi bys mozna mel konecne prejit na jiny engine Ale k veci: kdysi jsem tohle obchazel nejak tak, ze jsem volal prvniKamera.Render() z OnPreRender() te druhe kamery (pricemz prvni kamera byla ta, co renderovala do textury, a byla disabled). Ale to uz je fakt davno a jestli je to ten stejny problem i ted v Unity 5, to netusim... Ted uz OnMouseDown vubec nepouzivam, vzdycky je imho lepsi resit si to sam raycastem. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 10. duben 2015, 14:11:43 Předmět: |
|
|
Jo, udělal jsem "vlastní" raycasting a zavolal z něho tu událost ručně. PrvniKamera.Render jsem taky zkoušel, ale asi to nebylo ono.
S tim duševním zdravím máš pravdu. Tohle bych už nejradši nedělal, ale asi před půl rokem jsem to slíbil kámošovi. To bylo v dobách, kdy jsem ještě nebyl pevně rozhodnut, že s Unity seknu. Každopádně, fakt si to moc neužívám, to mi věř :-). Teď zakázky v Unity neberu.
Takže OnMouseDown je vyřešeno, teď zas zkouším něco se shaderama. No...bylo by to zas na další dlouhej post. Nevím jestli to vyřeším. Možná ta jejich hra bude prostě bez stínů :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Játro.m
Založen: 01. 02. 2010 Příspěvky: 230
|
Zaslal: 10. duben 2015, 14:56:05 Předmět: |
|
|
]semo[: Přesně toto je ten důvod, proč jsem po dvouch letech Unity programátora se na to vysral a šel pod nativ. Vydělám víc a mám míň nervů. Win/Win _________________ Jeden z vývojářů hry Grenade Madness. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 10. duben 2015, 14:59:14 Předmět: |
|
|
Tomu docela věřím. Taky mi to v jiných projektech jde mnohem líp od ruky. No..snad už to brzo bude :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 24. duben 2015, 08:25:24 Předmět: |
|
|
Zdravim, mam nasledujuci problem v unity. Mam dve kamery prva zobrazuje prostredie a druha cisto GUI. Problem nastava tu ked mam rendering path forward tak je vsetko ok ale pri deffered mi na kamere ktora zobrazuje prostredie vypne vsetky post fx. Na druhej kamere mam nastavene Depth only a culling UI. Nejaka rada ako to spojazdnit aj na deferred? rad by som mal totizto 3d gui ale aby do neho nezasahoval napriklad DOF lebo aj GUI bolo rozmazane. Pripadne nejaka idea ako to spravit na jednej kamere? Dik! _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. duben 2015, 10:28:26 Předmět: |
|
|
No, neumím si to nastavení asi kompletně představit. Ale něco podobnýho jsem teď nedávno dělal. Cílem bylo zakomponovat 3D objekty do animované fotografie. Jedna kamera rendruje tu 3D scénu do textruy (a kde je alfa bílá, tam je objekt). Zároveň dělá depth texturu. Druhá kamera rendruje 2D scénu. Pak mám vlastní Depth Of Filed (optimalizovaný pro mobilní devicy) a ten ty dvě render textury zkombinuje podle alfy...
Mohl bys to udělat obráceně - rendrovat GUI s alfou a scénu jakkoliv. Pak by byl jeden finální shader, kterej by to zkombinoval podle alfy toho GUIčka....
A otázka: když ti funguje forward, proč chceš deffered? Ten v tým případě (tanky) nemá moc smysl. Podle screenshotů se zdá, že moc kouzel ve screenspacu neděláš a světel tam taky moc neni. Nebo jde o nějaký image efekty v Unity? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 24. duben 2015, 10:46:11 Předmět: |
|
|
Skor ide o to ze na deferred mam asi o stvrtinu vyssi frame rate. To nieje az tak hrozne ako skor to ze napriklad trava na terene na forwarde neprijemne blika a vrhanie tienov na travu je divne a je toho viac... _________________

Naposledy upravil RS dne 24. duben 2015, 10:59:17, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. duben 2015, 10:52:19 Předmět: |
|
|
Aha, tak to jo. No zkus to s tou alfou, tim se nic nepokazí :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 24. duben 2015, 10:59:37 Předmět: |
|
|
No pravdu povediac nemam paru ako si to robil ja shadery teda neprogramujem  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 24. duben 2015, 11:27:38 Předmět: |
|
|
Já něco podobného řešil kdysi dávno na Unity4 - když jsem měl 3D UI na okolní objekty.
Měl jsem na nich tento material:
kód: |
Shader "NI/GUI/3DguiIcons" {
Properties {
_Color ("Color Tint", Color) = (1,1,1,1)
_MainTex ("SelfIllum Color (RGB) Alpha (A)", 2D) = "white"
}
Category {
Lighting On
ZWrite Off
Cull Back
Blend SrcAlpha OneMinusSrcAlpha
Tags {Queue=Transparent}
SubShader {
Material {
Emission [_Color]
}
Pass {
SetTexture [_MainTex] {
Combine Texture * Primary, Texture * Primary
}
}
}
}
}
|
Ale už si nepamatuji nastavení kamer:
Byli 2
hlavni mela -> defeder, skybox v culling 3DGUI(layer) a hloubku 1
druha vnorena vni jako subobject mela -> vertex lit - depht only, culling vse mimo 3DGUI(layer) a hloubku 2
+- nepamatuji se ale presne na 100%
zalezi na te hloubce a nastaveni
Ale fungovali me vsechny efekty na main cameru a GUI camera diky materialu na objektech zobrazovala GUI bez ovlivneni efektu, svetla atd...
Ted to mam vse ale uz jinak jedu na forward a culling na objekty me ridi shader (protoze to mam jinak a nezobrazuji objekty co jsou blizko hrace tj. ty blizko nerenderuji - takovy obraceny culling;) ) - coz ale nejsou gui objekty i kdyz jsou vertex _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 24. duben 2015, 11:35:22 Předmět: |
|
|
A ako si dosiahol ze ti na forward normalne renderuje travu ktora je 3d lebo ja vidim presne obrysi tienov podla prekazky ale trava vobec nieje zohladnena _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 24. duben 2015, 11:53:58 Předmět: |
|
|
Jako tráva mě lehce bliká(to je ale silné slovo) pokud na ní je stín od okolních objektů, ale to je tím jak se mele ve větru. Ona se třepotá (mění lehce zabarvení i dle světa atd. - bez ohledu na stín).
Mě to ale přijde přirozené takové třepotání stínu a trávy...
Ale já nemám v projektu skoro nic stock - vše je přepsané od shaderu na terén po billboardy atd. Takže kde co jak proč bych už asi nedohledal
+ všechny textury mam specificky nastavené (i ty travní).
a taky používám lineární barevnou hloubku a ne gamma.
Vše dohromady to pak dělá výsledek jaký je.
Tajně doufám, že na GD mě nějaký vývojář na něco upozorní že to je blbě nebo že je to ok - každý to vidí jinak totiž _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|