Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 21. říjen 2014, 12:15:51 Předmět: |
|
|
Dlaha> Mobilní hry (ťapání prstem po obrazovce) tu jsou, budou a budou stále důležitější. Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat?
Na druhou stranu, pokud někdo říká, že mobilní hry jsou JEDINÁ budoucnost her, tak je buď dost mimo a nebo se ti snaží prodat nástroje na jejich tvorbu. To, že se v posledních letech spousta lidí zaměřila na mobily je hlavně proto, že se tu otevřel nový trh, postupně se ukázalo, jak velký ten trh je, takže se na něj všichni nadšeně vrhli a teď zjišťují, že (už) tam nejde zbohatnout tak rychle, jak si mysleli. Teď nás čeká spiš opadající nadšení a stabilizace a klonovači si uvědomí, že tady už zázračně nezbohatnou a půjdou klonovat něco jiného, kam zase přijdou s křížkem po funuse.
To ale neznamená, že by tu celou dobu nebyl velký a celkem stabilní trh s PC a konzolovými hrami. Spíš bych řekl, že mobilní hry a PC/konzole se navzájem míjejí a jeden z důvodů, proč se tolik lidí pustilo do mobilů je, že tam nekonkurují zavedeným značkám a firmám z PC/konzolí, protože tvoří pro hodně odlišné publikum. Ale to je něco, co asi nebudou chtít veřejně přiznat.
Btw. i když na plackách skoro nehraju, tak si myslím, že na mobily/tablety jde udělat hra, která bude stejně dobře hratelná, propracovaná a zábavná jako PC/konzolové hry. Jenom je potřeba ji od začátku designovat jako dotykovou a konečně vyhodit všechny líné a hloupé pokusy emulovat klasické ovladače z PC a konzolí, jako jsou virtuální joysticky a klávesnice. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 21. říjen 2014, 16:22:31 Předmět: |
|
|
IMHO jsou mobilní hry jenom další fází evoluce kapesních konzolí. Je to úplně jiný market, než u klasických PC a konzolí do obýváku: mobilní hry se hrají tehdy, když člověk nemá čas nebo přístup k PC. Je to méně komfortní než dané (nižší objem informací, které je možno zobrazit / zadat za jednotku času). S tím souvisí krátká střední doba gameplaye (pět hodin bez přestávky u toho většinou člověk nesedí) a casualness her (IL-2 Sturmovik nebo Europu Universalis tam člověk hrát nebude).
Tím je samozřejmě očekávání mnohem nižší a trh mnohem otevřenější indie vývojářům. Jak ale podotýká OndraSej, v dnešní době už zase existuje záplava titulů na mobily a udělat něco skutečně odlišného a přitom dobrého je těžké (limitace platformy).
Si prostě nevybereš.
BTW: Předchůdce Flappy Birda jsem hrál už někdy v roce 2007 a podle grafiky to byla hra tak z roku 1995. Ten princip byl naprosto stejný, akorát se neklikalo na displej, ale myší (létalo tam tuším nějaké letadlo a vyhýbalo se dřevěným sloupům či co). Tady je vidět, že všechno už bylo vymyšleno, stačí to akorát dosadit na správný trh  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dlaha

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 21. říjen 2014, 18:23:00 Předmět: |
|
|
Tak jsem rád, že se shodneme na tom, že mobilní ťapárny nejsou budoucností všeho hraní Rád si taky občas něco na mobilu zahraji, ale jak tady padlo, jsou to dva různé trhy a komplikovanější hry nepřestanou na úkor těch mobilních vycházet
K tématu, za mně bych z tohoto projektu nedělal hru pro mobily. Doplnit nějakou originalitu, vlastní stylizaci a šup s tím na Steam Ale ono se to snadněji řekne. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|