.[ ČeskéHry.cz ].
Microsoft odhalil detaily o DirectX 11
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2008, 09:28:48    Předmět: Microsoft odhalil detaily o DirectX 11 Odpovědět s citátem

Podobně jako DirectX 10, DirectX 11 bude dostupný na Windows Vista a na budoucích verzích tohoto operačního systému. DX11 přidá nový typ shaderu - compute shader, který by měl dovolit využít GPU na více věcí než jen na grafiku. Dále bude podporovat tesselaci geometrie a multi-threaded resource handling. DX11 bude kompatibilní i s DX10 a DX10.1 hardwarem.

Více informací: DirectX 11 Details Emerge, Adds New Features to DX10 Hardware

Zdroj: Geeks3D.com
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2008, 22:36:23    Předmět: Odpovědět s citátem

OMG, oni fakt nikdy nepřestanou. Situace je celkem bezvýchodná:

Khronos group (OpenGL) - Khronos skupina se není schopna dohodnout na specifikaci OpenGL 3.0, první tu měla být už před rokem, ale nic se neděje. Uvnitř skupiny jsou rozpory mezi členy ... na SIGGRAPHu má být sice uvedena OpenGL 3.0 specifikace, ale podle mě (a nejen podle mě) to stejně bude jen několik nesouvislých věcí. Navíc překopání celého OpenGL a jeho nezpětněkompatibilnost se mu vůbec nezamlouvají.

Microsoft (DirectX) - Prakticky jediná věc, která bude překopána je Direct3D na verzi 11. Chrlí jednu verzi za druhou a kdo má pořád za ty karty platit. Dosud jsem dělal s OpenGL a sem tam něco s Direct3D, ale Microsoftí podmínky operačních systémů jsou celkem strašné - tedy tudy cesta pro mě nevede.

Asi si dokončím svůj ForgottenLIB do nějaké rozumné verze skutečně použitelné knihovny a budu dělat v něm. Ano jde o softwarový real time ray tracing, ale na dual-core stíhám při nižším rozlišení ~100k polygonů, na quad core při vyšším rozlišení. A ceny quad core procesorů budou v době DirectX 11 mnohem níže než grafické karty na Direct3D 11 + navíc s výsledky jsem mnohem více spokojen než když používám OpenGL/Direct3D.

*btw. Eosie - díky za informaci Wink
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 07:21:12    Předmět: Odpovědět s citátem

A neni rec o tom, ze DX 11 je jen nove SW rozhrani k DX 10 kartam? (to k te poznamce o placeni za nove karty)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 09:19:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano taky mi to tak přijde, vždyť dnešní karty zvládnou compute shader (alternativa ke CUDA, CTM, OpenCL) a AMD karty dokonce mají programovatelný tesselátor, takže tam by neměl být problém s plnou podporou DX11 už od HD2900XT.

Vilem Otte> Celou Khronos Group do toho netahej. problém je v ARB, která má hlavně zkurvený marketing a PR a jediný člen ARB, který je jakžtakž ochoten komunikovat s komunitou, je Rob Barris z Blizzardu. Jinak absolutní nezájem, žádné informace, ticho. My dokonce ani nevíme, jestli za to teď můžou problémy uvnitř ARB nebo něco jinýho (RB kdysi na ofic. fóru prohlásil, že "v ARB byly konflikty na mnoha úrovních, ale že už by to mělo být ok"). Jinak bylo slíbeno, že na SIGGRAPHu odpoví na všechny otázky týkající se zpoždění GL3. A překopání OpenGL je samozřejmě správná věc, měli to už dávno udělat, páč v tom API je BORDEL - funkcionalita od roku 1993 až do dnes, desítky funkcí úplně na hovno s chabou podporou hardwaru a když něco hw prostě neumí, tak si musí každý výrobce implementovat záložní softwarový renderer, aby dodržel specifikaci a ještě to nasere vývojáře, když se to náhodně přepne do softwaru s nemožností to detekovat jinak než spočítáním fps. OpenGL má opravdu mnoho problémů a je dobře, že už si to konečně uvědomili.

Ad Direct3D 11 - díky kompatibilitě s DX10 hw s ním nemám žádný větší problém. Je to jenom o tom, zda se rozhodneš využít novinky D3D11 nebo ne a co se týče vývoje her, nic extra důležitýho to pro ně nepřínáší, vždyť hromadě vývojářům stále stačí D3D9.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 09:59:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Fakt tam bude plna podpora od HD 2xxx? ne az od HD 3xxx?
protoze HD 2xxx maji PS/VS 4 -> DX 10
a HD 3xxx maji PS/VS 4.1 -> DX 10.1.
Nevim jakej je rozdil mezi PS/VS 4 a 4.1 tak se ptam...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 11:06:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Neříkám, že tam bude, jen tvrdím, že by to neměl být problém podporovat celé. Jinak kvůli zpětné kompatibilitě tam alespoň nějaká podpora bude automaticky.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 22:30:13    Předmět: Odpovědět s citátem

#Eosie - ano, NĚJAKÁ podpora - ale ne úplná. A když budu chtít využít ty nové věci, tak budu potřebovat novou kartu - alespoň dosud tak fungoval Microsoft a já nepředpokládám že se to změní.
Co se týče skupiny Khronos - ano pravda je, že o OpenGL se stará ARB, nikoliv Khronos. Ale i v samotném Khronosu jsou rozpory Wink
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 12:01:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Teda ja nevim, ale pokud se jedna o nove SW rozhrani k puvodni specifikaci HW (coz compute shadery i nejake ty ficury pro vyuziti multicoru naznacuji), tak proste nebudes muset kupovat novou kartu Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 12:38:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasne, naco kupovat novu kartu. Ved TNTcka je stale celkom dobra karta Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 18:34:53    Předmět: Odpovědět s citátem

A další novinka. Smile

Jeden herní vývojář na svém blogu napsal pěkný článek o DX11, odhalujíc tak mnohem víc informací, viz: http://blog.susheelspace.com/?p=230

Tohle mě uhodilo do hlavy:
citace:
... like most previous versions, DirectX 11 is backward compatible with version 10 and 10.1 and even 9.0.

_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 18:53:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak pockat, uz tam nebude binding na DX8, teda nic pred DX9 ? To dost pochybujem, ze by si MS dovolil cosi take.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 25. červenec 2008, 23:25:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Mno Eosie, jestli to je vážně pravda - tak to bude zajímavé. Ale velice pochybuji že MICROSOFT by něco takového udělal - nikdy v historii nic takového neudělal!
I když ten komentář mě taky bije do očí. WTF? Většina předchozích verzí a jejich zpětná kompatibilita (teda tak jsem to alespoň pochopil) .. no comment, ale zřejmě jde o fake Wink

Co se týče kompatibility tak to softwarové rozhraní je sice pěkné - ale naplno nepojede na DirectX 9 a DirectX 10 kartách - protože podporují POUZE shader model 3.0 resp. 4.0, nikoliv 4.1 Wink
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 26. červenec 2008, 01:21:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč by ne? Však DX9.0c taky podporovalo SM3.0, ale umělo taky vs1.1, ps1.1, takže nevidím problém v podpoře alespoň SM3.0 v DX11, což by bohatě stačilo k uspokojení našich potřeb a hlavně bychom mohli použít to nové API. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 26. červenec 2008, 22:35:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Hry s DX 5 na DX 9 pořádně nejedou, tak jaká zpětná kompatibilita? Všechny staré hry si člověk zahraje. Výjimka jsou ty, které jsou pod DX. Maximálně je k dispozici jejich zmršená verze pro starý Playstation, ale to jenom málokdy.
Takže já tomu fandím, ať to klidně udělají nekompatibilní, to bude super. Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. červenec 2008, 00:17:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Wtf? Jak jako DX5 hry na DX9? Když je to DX5, tak je to DX5. Myslíš něco jinýho, tvůj problém bude spíš najít kompatibilní DX5 runtime pro tvůj stávající systém a hardware (to byly ještě doby prvních Voodoo). My myslíme kompatibilitu v tom smyslu, že bude možno dělat pod DX11 aplikace, které pojedou i na DX9 hw, pokud se budem držet určité podmnožiny features, ale v základu to bude DX11 kód.

Sakra to není možné, aby nám MS něco takovýho umožnil, to bude nějakej kec... no ale DX10 bylo přece mnohem víc o pročištění API než o podpoře novýho hw (to samé se teď děje s GL). Že nám tehdy neumožnil použít DX9 hw byl spíš jen hodně blbý marketingový tah.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Novinky / Zprávičky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna