.[ ČeskéHry.cz ].
scenare na adventuru
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 23. červenec 2008, 21:02:51    Předmět: scenare na adventuru Odpovědět s citátem

mam dost sprostu otazku, pretoze som totalny noob. nestrelajte, prosim! Smile

je nejaky soft, v ktorom je pisanie scenara klasickej point&click adventury prehladnejsie/logickejsie/praktickejsie, nez obycajny Word?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Roman Navratil



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 16777215

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 01:31:56    Předmět: Odpovědět s citátem

No existují obecně programy pro "psaní scénářů". Jeden jsem měl dokonce kdysi i v PC, ale název už nevím. Sice nějaký takový programy prý používá i Dan Vávra, ale je na každým, jestli mu to nakonec sedne nebo ne.

Podle mě je to ale úplná p... , máš tam škatulky pro lokace a postavy atd. aby to bylo přehlednější a rychlejší a tak nějak "programátorsky jasné", a už tě to nějak omezuje. Podle mě je prostě daleko lepší standardní textový editor, tam jsi totiž limitován jen vlastní fantazií Smile.
Na podobný programy se vykašli a zaměř se jen na obsah a ne na nějakou formu (zatím aspoň).
_________________
www.farawaystudios.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 07:35:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Roman Navratil: Psani ve Wordu zacina dost pokulhavat ve chvili, kdy mas nejakou slozitejsi pribehovou strukturu, vice variant postav a reakci apod. Veci jakehokoliv vetveni a odezvy na hracske konani se formou filmoveho scenare nepise dobre.

Nicmene na point click adventuru, kde je asi jen jedna cesta, opravdu staci word nebo nejaky pdf soft a podporujici hyperlinky.
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 08:07:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Nějaký takový soft by se mi taky hodil. Nejlépe s exportem do XML pro snadné použití ve hře...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 08:15:10    Předmět: Odpovědět s citátem

praveze nechcem mat uplne linearny pribeh etc.

a vobec, pre buducnost, kapni bozskou Erric, prosim a porad v com pisat veci...


Naposledy upravil andrejdwin dne 24. červenec 2008, 09:51:13, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 08:59:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja bych volil jednu ze 3 moznosti: 4mm ctvereckovany blok (moje specialita Cool ), Word (nebo neco podobneho, treba notepad, protoze neni binarni) a wiki (vyborne na psani strukturovanych specifikaci, muze prispivat vice autoru, ma to historii, ...)

No s vice vecma zkusenosti nemam, tak GL Wink
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 11:41:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, přiřadit rozhovory osobám, umět specifikovat rozhovorový strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd. A hlavně aby to pak šlo vyexportovat do něčeho, co bych mohl jednoduše načítat ve hře - klidně texťák - hlavně jde o to GUI, aby si s tím poradili scénáristi, což jsou obyčejní uživatelé PC...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 12:14:51    Předmět: Odpovědět s citátem

andrejdwin napsal:
a vobec, pre buducnost, kapni bozskou Erric, prosim a porad v com pisat veci...


Ja pisu na papir, kreslim si struktury na papir nebo do photoshopu a do wordu - kdyz to po me ma nekdo cist. Nemam na to zadny spec soft. Zatim jsem nedelal na projektu, kde bych vyuzil nejake slozite struktury, podminene vetve a zaroven to nebyly poznamky jen pro me, ale pro velky tym lidi, a zaroven by ti lide potrebovali tu vec v digitalu. Protoze to vetsinou je potreba v tistene verzi, tak neni jina moznost nez psat modularni texty a odkazovat na ne z nejakych seznamu, rejstriku, grafu a obrazku.

Ale uz jsem uvazoval, jak bych slozite pribehove struktury psal a prave bych to delal tak, ze bych si udelal graf (linearni, nelinearni, kombinovany whatever) toho pribehu a prolinkoval ho na prislusne texty a odkazy v textech na prislusne dalsi texty a tak.

Jak popisuje MD - Wiki je taky cesta.

Dost taky zalezi na tom, co je pro tebe dulezite. Jestli spis pozadi, hracska postava, nehracske postavy (motivace, zarazeni, rysy, vztahy...), organizace, sceny apod. Nebo je pro tebe primarni natvrdo dany pribeh a pises ho jak scenar do filmu a nezajimas se o veci kolem. Nemusim asi vysvetlovat, ze ta struktura bude vzdy jina.

Co bych ale doporucil, nestat se otrokem nejakych grafoidnich softu, nebo softu na psani krasne linearnich scenaru, ale fakt je pouzivat jen na to co nutne potrebujes.
Pokud se rozhodnes kreslit nejake grafy a dopodrobna znacit rozvetvovani v kazde variante v kazde scene, v kazde misi, v kazdem aktu... tak nakonec nebudes delat nic jineho.
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 12:30:01    Předmět: Odpovědět s citátem

ako som pisal, nemam skusenosti so scearnmi hier.

ale praveze by som nerad pisal cely scenar ako knihu/film (kde iba popisujem linearne, co vsetko musi postava urobit, aby sa dostala na dalsiu obrazovku).

rad by som niekde do pribehu dostal vetvu, ktorou by sa dalo dostat ku koncu inym sposobom (mozno k inemu koncu).

a hlavne by som rad mal vsetko pekne prehladne, aby som sa v tom vedel orientovat.

popisy vyzoru postav etc. si mozem urobit do ineho suboru extra. ok. chcel by som ale popisovat kazdu miestost extra, plus mat jasny zoznam predmetov, ktore su tam aktivne a zoznam aktivit a navaznosti tych predmetov. dialogy, ktore sa mozu vetvit je dalsi problem pre prehladnost (imho).

pomaly zacinam uvazovat nad Excelom, kde by to mohlo byt relativne prehladne (nenadarmo sa v nom robia produkcne plany a rozpisy pri filmovackach).

len mi napadlo, ci neexistuje nejaky editor, ktory by to cele riesil ovela elegantnejsie. ale ocividne ani nie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 12:44:23    Předmět: Odpovědět s citátem

otazkou je, jestli ten scenar pises jen pro sebe (pak ti fakt staci papir) nebo pro tym lidi, kteri na tom budou pracovat, pripadne se tim budes chtit prezentovat.

A urcite nejaky takovy soft existuje, ale nikdo z nas tu asi neni az zas takovy profik, aby neco takoveho pouzival.
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 12:50:19    Předmět: Odpovědět s citátem

erric> na tu otazku je odpoved proste ano Smile

potrebujem mat sam v tom prehlad a viem, ze ho urcite rychlo stratim. a zaroven potom potrebujem dat teamu nieco, v com sa budu vyznat.

no nic. skusim pohladat este v nejakych anglickych forach a uvidime.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 12:55:22    Předmět: Odpovědět s citátem

tak az neco najdes, tak to sem hod;o) rad se mrknu co je k dispozici
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
andrejdwin



Založen: 22. 07. 2008
Příspěvky: 6
Bydliště: Vieden

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 13:16:14    Předmět: Odpovědět s citátem

asi som mal najprv googlit po anglicky a potom zahlcovat forum blbymi otazkami Smile

po dvoch minutach som nasiel toto http://members.madasafish.com/~iantopeg/SLang.htm

uvidime co najdem este dalej, ked budem mat trochu viac casu (aj na otestovanie)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Erric



Založen: 06. 02. 2008
Příspěvky: 40
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 13:28:08    Předmět: Odpovědět s citátem

To ale spis vypada urcene, na psani scenaru pro film. Tzn. linearnich prvku. Na to ti staci word. Takovym tem podporujicim featuram, ktere ti "zarucene pomuzou uvarit dobry pribeh" bych doporucoval se vyhnout.
_________________
Game teaches
Portfolio
Střepy snů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. červenec 2008, 13:32:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle je hodne individualni, kazdemu vyhovuje neco trochu jeneho.

Nedelal bych z toho ale zas az takovou vedu, je treba si uvedomit, ze nezavisly vyvojar je omezen tim, co casove zvladne vytvorit - tedy je omezena jak delka hry tak slozitost pribehu a tim padem i delka scenare.

Ja mam rad papir, protoze u toho se nejlepe premysli, jenze pak na nem vznikne trochu chaos, protoze jednu chvili vymyslim neco, pak neco jineho, pak se k tomu predtim vratim a nektere veci vymyslim jinak...
U tech elektronickych medii se to da udrzovat hezky pohromade a aktualizovane. Taky to snadneji predas kolegum. (wiki muzu opravdu doporucit)

Asi bych pribeh nikdy nenavrhoval uplne do detailu (kazda lekarnicka na mape, kazda veta v dialogu), to nema smysl. Proc to psat dvakrat: jednou do wordu a jednou v editoru hry? Pokud ma hra kvalitni editor, tak by prave ten editor mel byt tim nastrojem, kde bude vsechno hezky prehledne videt (trochu idealisticke hihi). Ale vsichni vime ze behem vyvoje se kazdy dialog 7x zmeni, bude se to dit prubezne, jak se hra bude testovat.

Ale to neznamena, ze stezejni dialogy pro hru by nemely byt pripraveny dopredu.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna