.[ ČeskéHry.cz ].
ODE :: Cloth simulation

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 28. červenec 2008, 13:35:34    Předmět: ODE :: Cloth simulation Odpovědět s citátem

Zdravím, poradil by mi někdo, jakým způsobem mám implementovat cloth simulace za pomocí ODE?

Někde jsem četl, že by to mělo jít udělat pomocí koulí a jointů....

Jestli něco o tom víte, nebo máte nějakej návod, či nápad, jak by to šlo udělat, budu rád, když to tu napíšete....

Týden jsem se trápil s vlastním cloth systémem....ano simulace slušná, ale kolize...to je bída...

Díky...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
johnnash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 80

PříspěvekZaslal: 28. červenec 2008, 14:05:39    Předmět: Odpovědět s citátem

A co takhle pouzit physx? Je tam na to primo sampl. Ale to si asi slyset nechtel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2008, 09:22:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Pomoci kouli a jointu? Ctvercova/trojuhelnikova sit kouli spojena jointy (ball and socket) s minimalnim/zadnym odporem? Pak ti koliduji koule a jointy zajistuji, ze se nemeni jejich vzajemna vzdalenost, jen se to muze cele "pomuchlat".

Jen hadam, nezkousel jsem to a necetl ze by to tak nekdo delal, takze za pripadnou nerealisticnost/pomalost nerucim Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 29. červenec 2008, 17:46:24    Předmět: Odpovědět s citátem

No PhysX jsem chtěl použít úplně jako první, jenže to nemohu nějak nastavit, aby mi to šlo zakompilovat v Dev-C++.

Takže nakonec vyhrála varianta vlastní implementace... ještě trochu dořešit kolize a možná to bude i pěkné... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Exolon



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 2. září 2008, 21:14:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja to zkousel v PhysXu pomoci rigidu a jointu spojenych do "mrizky" a myslim, ze to slapalo docela dobre. Zkouseli jsem nejaky koberec a zaves. Predpokladam, ze v ODE by to take slo.
_________________
Exolon
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 11:12:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Zdravím, právě jsem ukončil práci na svém mass-spring systému, ale jedna věc tomu ještě chybí...
Chybí vítr. Už jsem vypracoval asi 10 různých modelů, ale pořád se to nechová dost uvěřitelně.
Máte o tom nějaké širší znalosti?

Rád bych pomocí mass-spring systému simuloval pohyb vlasů, látek (vlajek, apod. ), trávy a dalších podobné věci.
A ten vítr tomu dost chybí...

Díky, vím, že tohle téma už je trochu zastaralé, ale nerad zakládám nové...

Takže díky za odpovědi...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 11:25:07    Předmět: Odpovědět s citátem

OT:DevC++ bych už na tvém místě nepoužíval. Bylo to také mé oblíbené IDE, ale dlouho se nevyvíjelo. Sám používám CodeBlocks a nemohu si stěžovat. Případně lepší je asi Visual Studio, ale to se mi nechce v případě, že bych v budoucnu chtěl dělat něco komerčně.

Aby to nebylo úplně OK, tak třeba změna IDE ti odstraní problém s PhysX
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 766
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 11:28:07    Předmět: Odpovědět s citátem

OT@Houp: Jaky je u VS problem s komercnim vyvojem?
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 11:38:25    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej:Tak to byla má neznalost. Moh bych se teď třeba vykrucovat tím, že můžou změnit pravidla pro komerční použítí... Byl to předpoklad na základě jiných "free" aplikací. Závěr tedy je, máš pravdu, neměl by být problém.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 12:29:57    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Já používám teď Eclipse...devko už jsem dávno zahodil...

Ale teď k otázce... neřešil někdo alespoň trochu realistickou simulaci větru?

PS: PhysX, ODE ani Havoc nechci používat, rád tomu co programuji rozumím a takže si to chci opravdu nakódit sám... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1553

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 13:45:46    Předmět: Odpovědět s citátem

A chces vubec dodelat hru, nebo se pitvat s enginem, ktery samotny o sobe nikdy nikdo nepouzije?

Protoze, a to uz jsem chtel rict davno, pokud nekdo vytvari herni engine, musi k nemu pribalit po vsech strankach co nejlepsi demo hru na nem postavenou. Jak jinak prokazat, ze ma smysl se tim enginem zabyvat byt jen jednu minutu?
Engine jen s pofidernim vyctem vlastnosti je naprd. Vubec nezalezi na tom, kolik let jste nad nim stravili. Dulezity je proof of concept, a to naprosto neprustrelny. Jinak to neni engine, ale jenom jakysi bastl, ktery nekdo nazval enginem, aby si dodal pocit, ze nestravil stovky hodin u PC uplne zbytecne.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 14:01:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdo řekl, že dělám engine?
Já pouze obohacuji jádro hry, té plošinovky co jsem předváděl...
Nic víc...

...hm stále jsem se ale nic nedozvěděl o simulaci větru...asi to vypadá, že si budu muset pomoct sám...

Sad
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1553

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 14:15:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejdriv tam zabuduj nejaky stavajici fyzikalni engine (tim si vytvoris rozhrani) a pak az ti bude vsechno fungovat, ho vyhod a ty prvky si naimplementuj sam (pokud v te dobe jeste stale budes mit pocit, ze tomu chces za kazdou cenu do detailu rozumet). Minimalne se vyhnes chybam v navrhu rozhrani.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mantharis



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 39

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 18:17:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja zkousel simulaci vlajici vlajky a tam sem to taky mel jako castice v obdelnikove mrizce pospojovane vzajemne hodne tuhyma pruzinama a vitr sem tam simuloval jen tak ze sem mel nejakej smerovej vektor predstavujici silu ktera se aplikovala na castice a ten vitr se spojite v case trochu menil a vysledek vypadal celkem prijatelne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1533
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 15. květen 2009, 19:43:20    Předmět: Odpovědět s citátem

OT:

Houp napsal:
DevC++ bych už na tvém místě nepoužíval. Bylo to také mé oblíbené IDE, ale dlouho se nevyvíjelo.

Nemusi se vyvijet, je to jen IDE. Ja v nem treba pouzivam aktualni verzi kompilatoru GCC, takze mam stejne moznosti jako ostatni.

VODA napsal:
PhysX, ODE ani Havoc nechci používat, rád tomu co programuji rozumím a takže si to chci opravdu nakódit sám.

Existuje jeste 3. moznost - rozumet tomu (nastudovat si to do urcite hloubky, ktera te zajima), a pritom pouzit 3rd party knihovnu.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Fyzikální modely Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna