Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 14. září 2008, 13:40:03 Předmět: |
|
|
K těm kostem je asi nejlepší si vzít DX SDK, je tam vzorový příklad. Ladíkova implementace (jak mi řekl) není úplná kvůli komplikovanému exportu kostí z ASE. Jinak implemenace je celkem jednoduchá - mám pole matic a ke každýmu vertexu pole indexů a pole vah. Indexy říkají, které matice daný vertex ovlivňují, a váhy určují, jak moc. Pozice vertexu se vynásobí každou z matic krát váha a celý se to sečte. V poradně jsem to přesně nevěděl, páč jsem se na to podíval až teď.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 14. září 2008, 14:20:24 Předmět: |
|
|
Jo, DX SDK je nejlepší zdroj na téměř vše
Jinak bych zkusil říct to samé, co Eosie, ale trošku jinak.
Každý vertex má přiřazen pevný počet indexů kostí a stejný počet vah - tedy každý vertex má určeny např. 4 kosti, které ovlivňují jeho polohu a 4 váhy, které určují určují, jak moc která kost ovlivňuje daný vertex (součet vah by měl být 1).
Každá kost má přiřazenu matici a kosti jsou uspořádány do stromové hierarchie (tzn. každá kost má právě jednoto rodiče (s výjimkou kořene) a libovolný počet potomků). Tato matice přiřazená kosti je ale pouze relativní vůči nadřazené kosti. Takže pokud máš kořenovou kost A, která má potomka B a ta má potomka C, tak když chceš zjistit absolutní world matici kosti C, tak ji získáš takto: A.Matrix * B.Matrix * C.Matrix.
Důsledkem je to, že pokud pohneš (tj. změníš matici) s kořenovou kostí, tak se pohne celá kostra - a to je to, o co nám jde  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna