.[ ČeskéHry.cz ].
Algoritmicky workshop -- byl by zajem?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Developers Session
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Tutchek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Praha -Pankrác

PříspěvekZaslal: 14. září 2008, 12:48:57    Předmět: Odpovědět s citátem

K dotazu o kostech a mem lehkem uletu do topologie prikladam zajimavy link http://www.math.toronto.edu/~drorbn/People/Eldar/thesis/default.htm
_________________
Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa

function god_exists() { return false; }
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 14. září 2008, 13:40:03    Předmět: Odpovědět s citátem

K těm kostem je asi nejlepší si vzít DX SDK, je tam vzorový příklad. Ladíkova implementace (jak mi řekl) není úplná kvůli komplikovanému exportu kostí z ASE. Jinak implemenace je celkem jednoduchá - mám pole matic a ke každýmu vertexu pole indexů a pole vah. Indexy říkají, které matice daný vertex ovlivňují, a váhy určují, jak moc. Pozice vertexu se vynásobí každou z matic krát váha a celý se to sečte. V poradně jsem to přesně nevěděl, páč jsem se na to podíval až teď. Smile
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 14. září 2008, 14:20:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, DX SDK je nejlepší zdroj na téměř vše Wink
Jinak bych zkusil říct to samé, co Eosie, ale trošku jinak.
Každý vertex má přiřazen pevný počet indexů kostí a stejný počet vah - tedy každý vertex má určeny např. 4 kosti, které ovlivňují jeho polohu a 4 váhy, které určují určují, jak moc která kost ovlivňuje daný vertex (součet vah by měl být 1).
Každá kost má přiřazenu matici a kosti jsou uspořádány do stromové hierarchie (tzn. každá kost má právě jednoto rodiče (s výjimkou kořene) a libovolný počet potomků). Tato matice přiřazená kosti je ale pouze relativní vůči nadřazené kosti. Takže pokud máš kořenovou kost A, která má potomka B a ta má potomka C, tak když chceš zjistit absolutní world matici kosti C, tak ji získáš takto: A.Matrix * B.Matrix * C.Matrix.
Důsledkem je to, že pokud pohneš (tj. změníš matici) s kořenovou kostí, tak se pohne celá kostra - a to je to, o co nám jde Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Developers Session Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna