.[ ČeskéHry.cz ].
Multiplayer melee action
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 17:29:50    Předmět: Multiplayer melee action Odpovědět s citátem

Ahoj, znáte nejake slusne hry tohoto zanru?
Ja teda prakticky, vubec.
Je to tim ze je tezke navrhnout gameply, tim ze nemaji velkou tradici (protoze v podstate vyzaduji fyzikalni engine ktere se rozsiruji az v posledni dobe)
nebo tim ze nejsou hracsky atraktivni?


Jako docela se tomu divim, cekal bych ze budou pritazlivejsi nez FPS strilecky protoze jsou prose jeste o cosi vice adrenalinove tim jak to je tesne.


jedine rozumne naznaky her tohoto typu ktere znam je

staricke AVP (za aliena)
a Dark Messiah of Might and magick


Naposledy upravil asiJa dne 5. září 2008, 19:32:48, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 18:02:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Možná by bylo dobrý, kdybys napsal, co to vlastně znamená...
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 19:32:26    Předmět: Odpovědět s citátem

tak Multiplayer a action je jasny
meele sem spatne napsal Smile Melee - boj z bliska http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%AAl%C3%A9e proste sem myslel mecovani a mlaceni a kousani

proste FPS strilecka -> fps mlaticka

treba Oblivion kdyby byl trosku akcni (skill based) a zalezelo tam vice na postrehu casovani a kombinovani chvatu vice nez na levelu by mohl byt0" melee action"

melle action by se daly mozna volne oznacit vsechny bojovky (mortal kombat) i kdyz ty nemaji pribeh dej nejsou first-person a tak se nopodobnaji FPS strileckam.

Treba Prince of Persia nebo Assassins Creed je asi taky melee action i kdyz je tam duraz spise nez na boj tak na lozeni a na pribeh.

Ale porad to neni multiplayer.

Klasicke multiplayr akce (FPS) jsou Quake Arena, Unreal Turnament a podobne....
takze pod
"Melee multiplayer action" si predstavuju neco jako Q3 kde misto pobihani s raketometem budes machat palicou a kombinovat podkopy s otockama jak v mortal kombat
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 19:47:40    Předmět: Odpovědět s citátem

a dál?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 20:04:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Série Jedi Knight nebo třeba souboje v Severance: Blade of Darkness... Jinak ale tenhle koncept podle mě pro multiplayer moc dobře nefunguje, je nudný a hodně záleží na náhodě a zběsilém bušení do klávesnice/myši/gamepadu. Pro singleplayer ok, tam jsou na to speciálně dimenzování nepřátelé, na které lze vymýšlet taktiky a hráč líp odhadne, "jak se má chovat".
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 20:54:06    Předmět: Odpovědět s citátem

No je pravda ze jsem ho v multiplayeru (vic nez 2) vlastne nikdy nevidel.
Dost mozna tam bude problem prave s tim aby mohlo interagovat vice nez 2 hraci aniz by se stoho stal totalni chaos.
Ono vlastne i jak pisou na te wikipedii - puvodni vyraz melee kombat zacal v okamziku kdy se zhroutily formace a z puvodni takticke bitvy ovladane veliteli se stala chaoticka bitveni vrava kde bojovali muz-proti-muzi jeden-na-jednoho.


ale s tim "nudny" - no mortal kombat rozhodne nudny neni (v duelu), a neni ani zalozen na zbesilem mlaceni do klavesnice. First-Person by tomu urcite dalo intenzivaneji prozitek - vetsi v citeni se hrace do postavy.
Ale je fakt ze nemam uplne predstavu jak hrat mortal kombat ve vice nez dvou lidech.


Z "psychologickeho" hlediska bych rekl (aspon muj pocit) ze prave je to dost zabavnejsi diky tomu blizkemu kontaktu a pocitu "fyzicnosti". Nebudu predstirat ze mi jde o neco duchaplneho. Clovek ma proste na sve nejnizsi zvireci urovni mnohem lepsi pocit kdyz protivnika rozpara z blizka mecem nebo zubama nez kdyz mu da headshot na 100m natoz kdyz na neho hodi bombu z letadla.


Ale porad se nemuzu zbavit dojmu ze ten DarkMessiah mi prisel o moc zabavnejsi nez nejaka FPS strilecka, a to prave kvuli tomu blizkemu kontaktu. Ale v principu nemam rad single-player, protoze prima interakce se spoluhraci / protihraci je o moc opravdovejsi a zabavnejsi nez nejaky predlinkovany pribeh nebo stupidni AI.

Dalsi vec - treba 80% herniho "umeni" v strilece se da redukovat na "zamir co nejrychleji a nejpresneji na hlavu". Protoze takova vymivarna mozku brzo zevsedni musi se okolo pridat nejake spestreni - granaty, rukojmi, tezke zbrane ...
Prijde mi ze melee kombat je uz v zakladu mnohem komplexnejsi a kombinatorictejsi a tudiz jako jadro gameplaye ma vetsi potencial nez strelba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
igor



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 21:25:40    Předmět: Odpovědět s citátem

K tomu Mortal Kombatu - já si pod tím tvým názvem žánru představil spíš fps/tps kde se běžně používají spíše střelné zbraně (a s plnohodnotným 3d pohybem a ovládáním) akorát bez nich... Bojovky jsou trochu něco jiného.

Problémem u multiplayeru je asi vyvinutí takového soubojového systému, který by na jednu stranu byl dostatečně složitý pro různé taktizování (aby to nebylo jen o přiběhnutí k hráči a mačkání tlačítek), na druhou stranu jednoduchý na používání (aby se to nezvrhlo v nějaké chaotické lámání prstů), na nějakou další stranu hlavně nerepetivní, protože v takové hře cela její zábavnost musí záviset na těch soubojích. Osobně jsem nic takového ještě neviděl a ani si to moc dobře nedokážu představit. Dalším velkým problémem je zbytečnost nějakého komplexnějšího prostředí - to už rovnou to může být bojovka v nějaké aréně. S tím zabíjením zblízka na psychologické úrovni nevím nevím, osobně mi to připadá mnohem nudnější než dobře namířena raketa/ narafičená past/ pěkně hozený granát.
Co se týká té "tuposti" stříleček, tak to bych spíš uvítal více her typu Duke Nukem 3D nebo Half-Life: Opposing Force (taktizování se zajímavýma zbraněma, nespoléhaní čistě na reflexy a rychlost myši, srandy kopec atd).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 21:27:51    Předmět: Odpovědět s citátem

teď hraji Dark Messiah po netu a myslím si, že by ta hra ztratila hodně na zábavnosti, kdyby tam byli pouze rytíře..

na druhou stranu zase tu hru určitě zpestřují.. dle mě only melee hra by byla nudná

když v Dark Messiah se dostatnu do souboje rytíř vs. rytíř, tak je to o tom, kdo má líp rozdělený skilly + kdo rychleji mlátí + kdo rychleji běhá, a kdyby tohle dělalo najednou na stejném místě třeba 10 hráčů, tak by to byl chaos

nebo si zkoušel se v této hře s více lidma dohodnout, ať si všichni vezmou rytíře?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 21:32:41    Předmět: Ovladani Odpovědět s citátem

Nejvetsi zadrhel kdyz sem o tomto tematu premyslel sem zatim videl v ovladani a stim souvisejicim modem kamery


Mys+klavesy .... vs .... Jenom klavesy

clovek nisi schopen pri melee kombatu moc dobre mirit a ani nestiha se moc rychle otace, takze mys neni k tomu az tolik vyuzitelna. Na druhou stranu je to vstupni zarizeni ktere ma analogovy (spojity) ktery tomu "skill-based" zamereni odpovida. Samozdrejme ideal je Wii controler a motion-capture ale to sme nekde jinde.
Ovladani v mortal kombatu: retezce klaves resp. kombinace soucasne drzenych klaves, a koncept logickeho skladani prvku (napr. kop + dozadu = kop s otockou) mi prijde genialni, ale nerad bych se kvuli nemu vzdaval mysi.
V Prince of Persia jsem mel pri ovladani ciste klavesnici problem zorientovat se ve scene, a to tam pritom byla naskriptovana kamera. V Arena-like multiplayeru by to byl asi o dost vetsi problem.


First-person ....vs.... third persin dynamic camera ...vs.... sdilena arena

First person jak sem rekl doda hre instenzivnejsi prozitek a snadneji pristupuje k "nizkym pudum" o ktere mi jde Smile
V DarkMessiah nebo Oblivionu to docela dobre fungovalo i s cistou FPS. Na druhou stranu sem si obcas rikal ze nektere chvaty by takto byly velice obtizne stvarnitelne. Dokud clovek jenom kope dopredu a macha mecem je First-person v pohode, neumim si ale moc predstavit jak v cistem FPS realizovat treba podkopy, otocky,premety, salta a dalsi akrobaticke triky ze kterych jde doslova hlava kolem. Kdyz se clovek treba podiva na Prince of Persia jak se odrazi od zloupu a pozadu se saltem preskoci na jiny sloup kde se zachyti, je tezke si neco podobneho predstavit ve first preson.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 5. září 2008, 22:18:13    Předmět: Odpovědět s citátem

no tu je taky maly problem. aky ma rozsah videnia clovek? takmer 180 stupnov. kolko stupnov vidite cez monitor? 40-50? tu je prvy zadrhel. druhy je ze clovek si telo citi takze ho nemusi vidiet aby vedel kde je.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 6. září 2008, 17:40:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp > no ja sem DarkMessiah hral prave jenom single player, ale prislo mi to nesrovnatelne zabavnejsi hrat s mecem holi nebo dykama nez pouzivat kouzla. Je fakt ze multiplayer je asi neco jineho, proto prave o tom chci diskutovat.

igor > Jo myslel sem jak riska - spise FPS z mecem. Mortal Kombat zminuju prave jako prvotni smer jak bych si predstavoval ten soubojovy system a ovladani. Otazkou je nakolik je pouzitelny soubojovy system Mortal Kombatu pri FPS kamere. S tlacitkama ale nevidim problem - pomoci vsech kombinace 2tlacitek mysi + stavu ostatnich tlacitek (pohybovych) nebo stavu postavy (bezici, sedici, lezici, ve vzduchu atd. atd.) mas hned nekolik desitek chvatu, ktere bys stejne vsechny ani nevyuzil.

ad Arean - vsak ja to myslim jako v arene, nejake zajimave kde se da interagovat s prostredim. jinak Duke Nukem 3D neznam ale Half-Life: Opposing Force - no jako to je jedna z motivaci "kreativnejsi zpusoby zabiti"


nou > no jako to mas pravdu, to by pak hovorilo pro third-person kameru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 6. září 2008, 17:45:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi neco jineho by byl sobouj na nejakych mountech.

Treba Mount&Blade si dovedu docela dost dobre predstavit multiplayer. Asi jeste lepsi nez na konich by to mohlo byt za letu, treba na dracich, nebo jako andele.
Jako ze ty charge a joustovani by tomu dodali i tochu aspek zavodu, a umoznili by soucasnou interakci vetsiho poctu hracu (protze by diky velke rychlosti pohybu a velkemu prostoru a velke setrvacnosti nebyli vsichni namackani na hromade jak pri ragby - jak by nejspise dompal Multiplayer Mortal Kombat Smile

podle me by se ale nejaka slozitejsi arena pri dostatecne rychlosti pohybu hodila, dalo by se ji dost takticky vyuzivat. Je asi fakt ze pri simulaci treba realneho stredovekeho souboje pesaku asi vubec, ale na konich, na dracich nebo jako andele urcite.


NOTE: sorry jestli to vypada ze prebiham od tematu a nevim co chci. Ja chci multiplayerovou rezbu kde zaziju blizky kontakt a adrenalin, a na to tema proste brainstormuju. No a taky mam jakousi slabost pro historii a fantazy, ale fantazy hry jsou na me vetsinou malo akcni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 159

PříspěvekZaslal: 7. září 2008, 11:52:06    Předmět: Odpovědět s citátem

do UT2003 byl nejaky mod, kde se pouzivaly first person ruce a nohy v pohybech bojovych umeni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 7. září 2008, 18:01:11    Předmět: Odpovědět s citátem

ladik-BigBoss - dik za info
je to toto?
http://planetunreal.gamespy.com/View.php?view=UC2GameInfo.Detail&id=1

UC2 introduces an evolutionary new gameplay style to the traditional FPS genre: arobatic melee combat. In doing so UC2 combines the melee combat of Mortal Kombat with the typical run-and-gun 3D environment that Unreal fans already love.

muze to byt zajimave... chtelo by to nejak nekde nezavazne skusit at vidim na zivo a udelam si vlastni obrazek kde to ma silne a slabe stranky


EDIT:
no na youtube sem toho moc kde by se bojovalo skutecne melee neni nasel sem toto ale v hrozne kvalite
http://www.youtube.com/watch?v=An8zTeiwxN0
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 7. září 2008, 18:15:34    Předmět: Odpovědět s citátem

zajimava diskuze na stejne tema

http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=208059
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna