.[ ČeskéHry.cz ].
XNA 2D tutorial
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> .NET
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
devillante



Založen: 14. 08. 2007
Příspěvky: 164

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 09:40:27    Předmět: XNA 2D tutorial Odpovědět s citátem

Ahoj,

rád bych se optal, zdali nevíte o nějakém kvalitním, nejlépe podrobném, 2D engine tutorialu pro XNA. S video tutorialy na creators.xna.com se mi velmi špatně pracuje.

Dám za vděk i jednoduchému komentovanému projektu, ve kterém se pohybuje třeba jen pár objektů (zase jsem bohužel narazil jen na nekomentované věci).

Jde mi zejména o to, abych viděl v XNA program, ve kterém je každý herní objekt implementován jako objekt (class).

Dík moc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
komm



Založen: 18. 11. 2007
Příspěvky: 107

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 12:20:11    Předmět: Odpovědět s citátem

ahoj toto ti mozno pomoze Smile
!!! WAREZ !!!
.. ten link mam od isteho uzivatela z tadeto..
je to kniha v knihe najdes aj to z kade zohnat zdrojaky na nete..

neviem ci je to to co hladas ale mne to celkom pomohlo.. i ked stale som v XNA novy hoci moja hra je uz velka v celku..

btw ak najdes nieco lepsie napis Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 12:30:43    Předmět: Odpovědět s citátem

MODERATOR: pro komma - varovani - priste ban
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ondy1985



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 361

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 13:55:03    Předmět: Re: XNA 2D tutorial Odpovědět s citátem

devillante napsal:
S video tutorialy na creators.xna.com se mi velmi špatně pracuje.


??? Tie tutorialy na XNA su asi najlepsie tutorialy zo vsetkych tutorialov na cokolvek, co som kedy videl. Tutorialy, ktore by predpokladali nizsiu inteligenciu u uzivatela uz snad ani nie su... a potom tam mas Education Catalog a Starter Kity, neviem co by si este mohol chciet...
_________________
Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
devillante



Založen: 14. 08. 2007
Příspěvky: 164

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 14:06:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně nejde ani tak o jejich obsah, ale spíš o to, že se na videotutoriály musím koukat, zatímco já bych raději četl. Ale asi mi nic jiného stejně nezbude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ondy1985



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 361

PříspěvekZaslal: 22. září 2008, 14:21:38    Předmět: Odpovědět s citátem

ja som ich mal pustene na pozadi a len som ich pocuval. Tam naozaj neni co vidiet. Proste som len nechal diktovat co pisat Smile Lepsie ako stale prepinat okna a kukat do nejakeho textu.
_________________
Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
maca89



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 4
Bydliště: Králíky + Praha

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2008, 22:44:36    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.riemers.net/eng/Tutorials/XNA/Csharp/series2d.php

jsou tam i tutoriály na 3D
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Qweek



Založen: 06. 02. 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 6. únor 2012, 19:51:06    Předmět: Zobrazování 2D Odpovědět s citátem

Zdravím,

chtěl bych poprosit někoho znalého v XNA o radu v zobrazování 2D. Prošel jsem si nějaké návody a tutorialy, ale na toto jsem nenašel odpověď.

Příklad: Chtěl bych umístit objekt do pravého dolního rohu okna se hrou. Abych si rozvrhl obraz, tak používám toto:

int MeritkoX = graphics.PreferredBackBufferWidth / 100;
int MeritkoY = graphics.PreferredBackBufferHeight / 100;

Objekt bude Rectangle(MeritkoX*90, MeritkoY*90, Meritko*10, Meritko*10)

Předpokládal bych, že se mi vykreslí přesně v pravém dolním rohu, ale je kus nad spodním okrajem.

A potom když chci přepnout hru do fullscreen, tak použiji:

MeritkoX = GraphicsDevice.DisplayMode.Width / 100;
MeritkoY = GraphicsDevice.DisplayMode.Height / 100;
graphics.ToggleFullScreen();

A tady je rozvržení obrazu uplně jiné, nehledě na to, že na každém počítači se obraz vykresluje jinak. Zkuste mi prosím poradit jak správně umisťovat na obrazovku objekty.

Snad se mi podařilo problém popsat srozumitelně
Děkuji za případnou odpověď
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 6. únor 2012, 21:56:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Pravy Dolny Roh ma predsa suradnicu:
kód:
 Vector2 Corner = new Vector2 (graphics.PreferredBackBufferWidth - 1, graphics.PreferredBackBufferHeight - 1);

ak mas Sprite o rozmeroch Width=100 a Height=100, tak ho vykreslis na poziciu
kód:
Vector2 MyPos = new Vector2 (Corner.X-Width, Corner.Y-Height);


citace:
tady je rozvržení obrazu uplně jiné, nehledě na to, že na každém počítači se obraz vykresluje jinak
No, to bude tym, ze neberies do uvahy vsemozne kombinacie Aspect Ratio. Pokial si natvrdo vyberies nejake rozlisenie, tak to z 10 monitorov bude na 8 nejako roztiahnute - tato problematika sa uz preberala velakrat aj tu na CH.

Pokial by si robil hru v 3D, tak vacsinu problemov s AspectRatio mozes veselo odignorovat, ale v 2D ta to preplieska po pysku hned po spusteni - takze ti doporucujem zacat skusat rozne rozlisenia (a rozne Aspect Ratio) u seba na kompe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Qweek



Založen: 06. 02. 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 7. únor 2012, 07:06:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Zatím děkuji, zkusím se tu ještě porozhlédnout a taky si najít co je AspectRatio Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Qweek



Založen: 06. 02. 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 7. únor 2012, 17:34:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak stávající problém jsem snad vyřešil. Mockrát děkuji za nasměrování v mém hledání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Qweek



Založen: 06. 02. 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 9. únor 2012, 20:54:51    Předmět: Komponenty Odpovědět s citátem

Zdravím,

mám tu problém s komponenty v XNA a jejich vykreslováním.
Mám vytvořenou komponentu ve které si vytvářím další komponenty. Žil jsem v tom, že v metodě Draw mezi spriteBatch.Begin() a spriteBatch.End() vykreslím sprity potřebné pro tuto komponentu a potom se zavolá metoda Draw komponent které jsou podřazené této komponentě. To znamená, že sprity v podřazených komponentách se vykreslí přes (nahoru). Ale vykresluje se mi to obráceně.

Jde nějak nastavit u komponent která komponenta má mít při metodě Draw
přednost?

Děkuji
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 9. únor 2012, 21:12:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Metodu SpriteBatch.Begin musíš volat s parametrem SpriteSortMode , pokud chceš vykreslení hned, použiješ SpriteSortMode.Immediate

SpriteSortMode Enumeration
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Qweek



Založen: 06. 02. 2012
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 9. únor 2012, 21:41:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi jsem mimo mísu (nejsem dobrý angličtinář). Stále mi pozadí překresluje celou scénu.

public override void Draw(GameTime gameTime)
{
spriteBatch.Begin(SpriteSortMode.Immediate,null);

spriteBatch.Draw(TexPozadi, RecPozadi, Color.White);

spriteBatch.End();

base.Draw(gameTime);
}

Potřeboval bych aby se mi tento sprite vykresloval nejdříve (jde o pozadí) a přes něj vše ostatní.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Manox



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 9. únor 2012, 22:00:08    Předmět: Odpovědět s citátem

A kde voláš vykreslení toho dalšího ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> .NET Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna