.[ ČeskéHry.cz ].
Jak nejsnadnejsi ve hre udelat sitovy multiplayer?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Sítě
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 01:29:33    Předmět: Jak nejsnadnejsi ve hre udelat sitovy multiplayer? Odpovědět s citátem

Ahoj, tohle je vylozene zacatecnicky dostaz, a nechci po vas aby jste mi to nejak krok po kroku vysvetlovali, spise odkaz. Ohledne siti nemam absolutne zadny prehled (nikdy me nezajimaly) a rad bych vedel po cem v principu se podivat kdybych chtel udelat hru multiplayer po siti.

Neverim moc v umelou inteligenci ve hrach- 1] je tezke ji udelat uspokojive 2]Cloveka stejne vice bavi hrat s clovekem
a hrani vice lidi na jednom pocitaci je celkem omezujici (first preson? 2 mysi?), takze nezbyva nez sit.

takze me zajima jestli se da nejak navazat spojeni prez sit (uplne staci LAN a manualni urceni IP adresy, bez vyhledavani), a pak si posilat nejake data, klidne i v pravidelnych intervalech, uplne jedno. Nezajima me zatim vubec nejaka efektivita. Predpokladam ze sit je dost rychla aby to bylo pouzitelne i lamovsky udelane. Proste absolutni minimum narocnosti na implementaci.

Existuji na to nejaka jednoducha knihovna?, napr. neco jako GLUT na OpenGL nebo tak na sit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 01:39:54    Předmět: Odpovědět s citátem

jako nasel sem tohle

http://www.gamedev.net/reference/programming/features/dplay/

ale nelibi se mi ze to je zavisle na WinAPI. A taky je to takove moc profi.
fakt by mi vyhovovalo neco uplne minimalistickeho, kde by byl najaky example code ktery by sel instantne vykrast a pouzivat, jako jsou ke GLUTu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 10:17:31    Předmět: Odpovědět s citátem

mozno si sa stretol s SDL. tak existuje aj kniznica SDL_net ktora je naozaj jednoducha na pouzivnie. Dokonca sa s nou da aj lahko spravit vyhladavanie hier v LAN cez broadcast(posielas pakety na adresu 255.255.255.255 dostanu to vsetci ucastnici v danej podsieti). to sa da ale prakticky vsade.

http://libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/SDL_net
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 11:51:46    Předmět: Odpovědět s citátem

jo, to vypada pekne, diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 12:01:04    Předmět: Odpovědět s citátem

když jsem něco multiplayerového zkoušel s podobnými znalostmi jako máš ty teď, tak se celkem rychle šlo vyznat v Raknet http://www.rakkarsoft.com/raknet/manual/

free pro free projekty
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
SUK



Založen: 14. 11. 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: /dev/null

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2008, 12:54:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslim si ze se hodi umet si to napsat na hodne low-level urovni (ja tak zacinal a v podstate kdyz neco sitovyho delam, tak to delam zatim jedine takhle...)

http://builder.cz/serial147.html - serial o socketech, jak pro tux tak pro wokynka (jsou tam myslim nejaky drobny rozdily). Je to tezky, ale myslim si, ze kdyz si neco napises sam, nebude to treba efektivni, rychly a bezchybny, ale zato pochopis jak to funguje, a pak az budes delat s necim na vyssi urovni, vyuzijes to taky, budes schopen lip resit ruzny chyby a podobne). Jen je potreba malinko lip znat ty site (IP, TCP, UDP - staci jenom teoreticky Wink )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky Yahoo Messenger MSN Messenger
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1552

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2008, 22:37:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Otázka je, jestli to chceš chápat do všech detailů. Ten seriál na builderu je poučný, rozhodně si ho projdi, ale pro reálné nasazení použij SDL_net. Život je krátký...
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 158

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2008, 01:44:22    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL_net je minimalni abstrakce, teda aspon co jsem zkousel asi pred 2 lety to moc neumelo. 2 ceckove soubory se zkompilovali na knihovnu a packet obalovali do struktury. spis me to omezovalo a napsal jsem si co jsem potreboval pres sockety
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Sítě Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna