Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 28. duben 2009, 06:42:47 Předmět: Materiály |
|
|
Zdravím, urřiče se zde najde někdo, kdo se touto problematikou zabíval a jistě bude mít v rukávku nějakých pár pěkných linků na zajímavé materiály. Pokud ano tak sem s nima. Díky  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 28. duben 2009, 06:49:59 Předmět: |
|
|
Abych přeci jen něco dodal a předešel dotazům co přesně mě zajímá, hledám články o UI ve hrách, konkrétně i něco obecného a hlavně v tomto oboru pro začátečníky.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 28. duben 2009, 07:39:37 Předmět: |
|
|
UI má být umělá inteligence nebo user interface?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 28. duben 2009, 09:38:21 Předmět: |
|
|
Už jsem si přečetl z čeho plyne zkartka AI, tak jí tedy začnu pužívat .
Trochu to tedy upřesním, nejde mi o žádnou sloužitou AI, potřebuji jen boota ktery bude střítel/sebírat zbraně/ pohybovat se a podobně..
Vím mohl bych to udělat pouze podmínkama (nemělo by to být příliš složité), ale kdybych to do budoucna rozšiřoval, chtěl bych to navrhnout nějak obecněji/lépe. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. duben 2009, 09:56:06 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Trochu to tedy upřesním, nejde mi o žádnou sloužitou AI, potřebuji jen boota ktery bude střítel/sebírat zbraně/ pohybovat se a podobně.. |
To mi pripomina typickou zadost starsich lidi "nepotrebuju zadny drahy/vykonny pocitac, mam to jenom pro syna na hry"
Uz jenom navigace (hledani a sledovani cesty) v 3d prostredi neni uplne trivialni zalezitost... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 28. duben 2009, 09:58:58 Předmět: |
|
|
Augi: Podívej se do které části fóra dotaz zařadil a dej si facku
Juraj: žádná složitá AI, "jen" aby se bot pohyboval po levelu jako člověk, jo? Pro začátek si řekni jestli ti to stačí řešit ve 2D (a jak to bude reprezentované), nebo potřebuješ i viditelnost ve 3D. A pokud chceš fakt vědět jak to funguje, můžeš si bota velice jednoduše udělat, v rámci starší soutěže na GDS jsme to dělali (vygoogli si Gun Tactyx). Ale pozor, udělat jednoduše ještě neznamená, že se ten bot bude chovat rozumně  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 28. duben 2009, 10:34:41 Předmět: |
|
|
Tak a abych to ještě více upřesnil . Ano sice se boot bude pohybovat ve 3D prostoru, ale bude to puze 2D placka s nejakymi prekazkamy, neni moznost zde nijak vyskakovat na prekazkdy a podobne.
Takze si myslim ze bych nyni dokazal sestavit IA ktere by v mem levelu behalo, sebiralo naboje a zabijelo hrace, ovsem jak rikam, kdybych casem chtel pridat neco vice, abych nemusel cele jadro prepracovavat.
Zatim jsem si z prectenych clanku udelal nejskou obecnou predstavu jak na to, jake jsou moznosti a podobne, ale zatim vubec nevim jak to sepsat do kodu. Nevite tedy o nějakém tutigu na psaní IA i s programem? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. duben 2009, 10:38:12 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Augi: Podívej se do které části fóra dotaz zařadil a dej si facku  |
No, treba takovy pan Sponka je AI v UI  _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 28. duben 2009, 12:13:39 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Ano sice se boot bude pohybovat |
Jinak když už jsi tu (podruhé) načal Das Boot, taky mám ten film rád, a zvlášť hudbu z něho _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. duben 2009, 12:17:27 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
... sice se boot bude pohybovat... |
Je to "bot" (s jedním "o"), zkrácenina od slova robot. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 28. duben 2009, 12:19:28 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Zatim jsem si z prectenych clanku udelal nejskou obecnou predstavu jak na to, jake jsou moznosti a podobne, ale zatim vubec nevim jak to sepsat do kodu. Nevite tedy o nějakém tutigu na psaní IA i s programem? |
uz to napsal Mem - Gun Tactyx - je to jednoducha simulace po sobe strilejicich robotu kteri se pohybuji po 2D placce
jsou tam i ukazky zakladnich robotu - skript je jednoduchy
na tomto se da dobre zacit premyslet nad tim jak to funguje |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 19. květen 2009, 08:48:43 Předmět: |
|
|
Moze byt Cele som to necital, tvari sa to vsak ok.
Pises, ze sa to da pouzit dokonca na izometricke mapy
Ja by som to obratil tak, ze sa da pouzit dokonca aj na stvorcove a izometricke mapy Pretoze toto je normalny vseobecny grafovy algoritmus, ktory funguje na akomkolvek (ohodnotenom) grafe (s pripustnou heuristikou).
Mozes si pozicat skripta napriklad k predmetu X36TIN, tam je tiez vysvetleny pekne (viac "matematicky"). FEL CVUT ma niektore skripta velmi dobre. Skoda, ze vy uz asi teoreticku informatiku mat nebudete, velka skoda Ak mozes a problematika ta zaujima, urcite si ten predmet zapis. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 21. květen 2009, 07:50:22 Předmět: |
|
|
PanVetvicka> Umělá inteligence je hodně široký pojem, takže se nemá cenu vztekat, že různí lidé pod tím vidí odlišené věci.
Ale obecně k ní (jako ke všemu) jde přistupovat dvěma způsoby - buď "mystickým" (napíše se nějaký kód a ten možná nějak na speciálních případech dělá něco zajímavého; a možná taky ne, ale nikdo - a už vůbec ne jeho autor - neví, co přesně to je). "Výhodou" je, že tohle můžou dělat i lidi, kteří mají problémy s maticema a tvářit se přitom hrozně chytře (takže ti, co toho vědí ještě méně, nic nepoznají).
No a nebo to jde dělat exaktně - a to pak znamená přesně definovat, odvozovat a dokazovat - výsledkem je algoritmus, u kterého se ví, co dělá, jak to dělá a za jakých situací je vhodné ho použít. A to bez dobré znalosti matiky nejde, takže tenhle přístup je o dost méně populární... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|