.[ ČeskéHry.cz ].
Materiály
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 06:42:47    Předmět: Materiály Odpovědět s citátem

Zdravím, urřiče se zde najde někdo, kdo se touto problematikou zabíval a jistě bude mít v rukávku nějakých pár pěkných linků na zajímavé materiály. Pokud ano tak sem s nima. Díky Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 06:49:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Abych přeci jen něco dodal a předešel dotazům co přesně mě zajímá, hledám články o UI ve hrách, konkrétně i něco obecného a hlavně v tomto oboru pro začátečníky..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 07:22:19    Předmět: Odpovědět s citátem

No a co presne te zajima? UI ve hrach je hodne siroky pojem Wink A krome toho vetsina AI metod nejak ve hre jde pouzit, takze jde o to si vybrat, co presne chces resit a podle toho hledat metody.

Ale asi se podivej na
http://aigamedev.com/ (Alex Champandard)
http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-index.php?page=A%20lecture%20on%20Human-like%20and%20Animal-like%20Agents - stranky k prednasce o umelych bytostech na MFF, jsou tam i slidy a odkazy na dalsi materialy
Pripadne na knihy z
http://www.aiwisdom.com/ (knihy nejsou volne ke stazeni, ale v rozumne univerzitni knihovne by mely byt k sehnani)


Dalsi (neherni) knihy, na ktere se muzes podivat, jsou
Umela Inteligence I - IV, ktere vydala Academia (ty jsou jednak v knihkupectvich a jednak budou pravdepodobne i v rozumnych neuniverzitnich knihovnach)
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 781
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 07:39:37    Předmět: Odpovědět s citátem

UI má být umělá inteligence nebo user interface? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 09:38:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Už jsem si přečetl z čeho plyne zkartka AI, tak jí tedy začnu pužívat Smile.

Trochu to tedy upřesním, nejde mi o žádnou sloužitou AI, potřebuji jen boota ktery bude střítel/sebírat zbraně/ pohybovat se a podobně..

Vím mohl bych to udělat pouze podmínkama (nemělo by to být příliš složité), ale kdybych to do budoucna rozšiřoval, chtěl bych to navrhnout nějak obecněji/lépe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 09:56:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Trochu to tedy upřesním, nejde mi o žádnou sloužitou AI, potřebuji jen boota ktery bude střítel/sebírat zbraně/ pohybovat se a podobně..


To mi pripomina typickou zadost starsich lidi "nepotrebuju zadny drahy/vykonny pocitac, mam to jenom pro syna na hry" Wink

Uz jenom navigace (hledani a sledovani cesty) v 3d prostredi neni uplne trivialni zalezitost...
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 09:58:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi: Podívej se do které části fóra dotaz zařadil a dej si facku Wink

Juraj: žádná složitá AI, "jen" aby se bot pohyboval po levelu jako člověk, jo? Razz Pro začátek si řekni jestli ti to stačí řešit ve 2D (a jak to bude reprezentované), nebo potřebuješ i viditelnost ve 3D. A pokud chceš fakt vědět jak to funguje, můžeš si bota velice jednoduše udělat, v rámci starší soutěže na GDS jsme to dělali (vygoogli si Gun Tactyx). Ale pozor, udělat jednoduše ještě neznamená, že se ten bot bude chovat rozumně Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 10:34:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak a abych to ještě více upřesnil Very Happy. Ano sice se boot bude pohybovat ve 3D prostoru, ale bude to puze 2D placka s nejakymi prekazkamy, neni moznost zde nijak vyskakovat na prekazkdy a podobne.

Takze si myslim ze bych nyni dokazal sestavit IA ktere by v mem levelu behalo, sebiralo naboje a zabijelo hrace, ovsem jak rikam, kdybych casem chtel pridat neco vice, abych nemusel cele jadro prepracovavat.

Zatim jsem si z prectenych clanku udelal nejskou obecnou predstavu jak na to, jake jsou moznosti a podobne, ale zatim vubec nevim jak to sepsat do kodu. Nevite tedy o nějakém tutigu na psaní IA i s programem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 10:38:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
Augi: Podívej se do které části fóra dotaz zařadil a dej si facku Wink


No, treba takovy pan Sponka je AI v UI Wink
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 12:13:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Ano sice se boot bude pohybovat

Jinak když už jsi tu (podruhé) načal Das Boot, taky mám ten film rád, a zvlášť hudbu z něho
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 12:17:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
... sice se boot bude pohybovat...

Je to "bot" (s jedním "o"), zkrácenina od slova robot.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 28. duben 2009, 12:19:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Zatim jsem si z prectenych clanku udelal nejskou obecnou predstavu jak na to, jake jsou moznosti a podobne, ale zatim vubec nevim jak to sepsat do kodu. Nevite tedy o nějakém tutigu na psaní IA i s programem?


uz to napsal Mem - Gun Tactyx - je to jednoducha simulace po sobe strilejicich robotu kteri se pohybuji po 2D placce

jsou tam i ukazky zakladnich robotu - skript je jednoduchy

na tomto se da dobre zacit premyslet nad tim jak to funguje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 18. květen 2009, 20:15:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyby někoho zajímal problém vyhledávání cest, tak přidávám odkaz na článek, co jsem psal do školy. Třeba to někomu pomůže. http://www.nahraj.cz/content/view/9737e8eb-fc89-4361-869e-d8fe565af038

Vysvětlení algoritmu A*
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1821

PříspěvekZaslal: 19. květen 2009, 08:48:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Moze byt Smile Cele som to necital, tvari sa to vsak ok.
Pises, ze sa to da pouzit dokonca na izometricke mapy Very Happy
Ja by som to obratil tak, ze sa da pouzit dokonca aj na stvorcove a izometricke mapy Wink Pretoze toto je normalny vseobecny grafovy algoritmus, ktory funguje na akomkolvek (ohodnotenom) grafe (s pripustnou heuristikou).

Mozes si pozicat skripta napriklad k predmetu X36TIN, tam je tiez vysvetleny pekne (viac "matematicky"). FEL CVUT ma niektore skripta velmi dobre. Skoda, ze vy uz asi teoreticku informatiku mat nebudete, velka skoda Sad Ak mozes a problematika ta zaujima, urcite si ten predmet zapis.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 765
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 21. květen 2009, 07:50:22    Předmět: Odpovědět s citátem

PanVetvicka> Umělá inteligence je hodně široký pojem, takže se nemá cenu vztekat, že různí lidé pod tím vidí odlišené věci.

Ale obecně k ní (jako ke všemu) jde přistupovat dvěma způsoby - buď "mystickým" (napíše se nějaký kód a ten možná nějak na speciálních případech dělá něco zajímavého; a možná taky ne, ale nikdo - a už vůbec ne jeho autor - neví, co přesně to je). "Výhodou" je, že tohle můžou dělat i lidi, kteří mají problémy s maticema a tvářit se přitom hrozně chytře (takže ti, co toho vědí ještě méně, nic nepoznají).

No a nebo to jde dělat exaktně - a to pak znamená přesně definovat, odvozovat a dokazovat - výsledkem je algoritmus, u kterého se ví, co dělá, jak to dělá a za jakých situací je vhodné ho použít. A to bez dobré znalosti matiky nejde, takže tenhle přístup je o dost méně populární...
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna