.[ ČeskéHry.cz ].
Stavba základny v RTS

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
KoudyDev



Založen: 19. 08. 2008
Příspěvky: 14
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 10:02:46    Předmět: Stavba základny v RTS Odpovědět s citátem

Dobý den...

Zajimalo by mě jakým spůsobem bych měl řešit stavbu základny počítačem... Napadlo mě v editoru označit místa kde by počítač mohl stavět a ten by pak podle potřeby na označená místa umisťoval své budovy.

Budu vděčný za jakýkoliv nápad.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 10:49:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdysi hodne davno, kdyz jsem si programoval svoji textovou Dunu 2, tak jsem to udelal presne tak, jak pises. V editoru se zadolo, kde ma ktera budova stat a poradi v jakem se mely stavet. Kdyz pak AI mela na budovu penize, tak ji postavila. V editoru se zadavaly i pozice pro jednotky, ktere mely budovy chranit... Fungovalo to hezky, celkem jednoduche, ale jednotvarne a ne moc chytre.

Ja uz nemam zkusenosti s zadnou novou starategii, takze posledni co znam je Starcraft.

Tam si pritivnik pravdepodobne na zacatku voli nejakou strategii (Buildorder), rozhodne se, zda pujde do rychlych lurkeru nebo do rychlich mutalisku a podle toho prizpusobi stavbu (poradi a prioritu budov. Poradi samotne nestaci je treba se rozhodovat i mezi tim, zda je prioritnejsi jednotka nebo budova a taky vedet, kolik potrebuju mit tezicu). V pozdejsi fazi se AI nejakym zpusobem rozhodovala, ktere budovy chybi a ty stavela. V SC to treba znamena, ze kdyz uz mam dobry prisun financi, muzu stavet dalsi vyrobni budovy na jednotky (Tohle spravne delali lidi, postavili klidne 8-12 gatewai, ale pocitac to myslim neumel), kdyz mi neco chybi znovu to postavim.

Dalsi otazka je kam budovu umistit. Jsou tam zakladni veci: aby neprekazela v ceste, aby zakladna byla blizko mineralum, ale i pokrocile: Z budov se daji delat obranne barikady, mozou se chytre rozmistovat protiletadlove veze, pred bunkry treba dat farmu (je levna a ma hodne zivotu a kdyz protivnik chce zautocit na bunkr, farma mu dost prekazi). Tady ai ve starcraftu byla dost mizerna, prislo mi, ze rozmistuje budovy spise randomem.

Takze co s tim? Ja bych se snazil okoukat taktiku lidi a zjistit, co je dobre. A ty veci, ktere jsou jednoduche na implementaci bych zabudoval do AI. Zkombinoval bych predpripravene postupy (poradi a umisteni budov) a samostatne rozhodovani na zaklade aktualni situace. (Za prodpokladu, ze cas na implementaci je OK, proste dej si pozor at se nepustis do neceho prilis komplikovaneho, nekdy satvba podle randomu je taky fajn)
_________________
- play with objects - www.krkal.org -


Naposledy upravil MD dne 25. květen 2009, 10:55:34, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 25. květen 2009, 10:51:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to je v podstatě umělá inteligence (ondrasej to tam jistě přesune Smile. Osobně bych si s tím vyhrál víc, než jen označovat místa v editoru. Ale na druhou stranu je pravda, že Age of Empires mělo layout základny popsaný v externím souboru, pro každou civilizaci trochu jinak.

Umístění základny je třeba řešit z globálního hlediska (kam na celé mapě ji vůbec dát?) a i z lokálního (kam postavit další budovu, aby se mezi nima dalo chodit?). V prvním případě musí zvážit, aby okolo bylo dost surovin (to bude asi nejdůležitější), aby se tam mohl od předchozí základny bezpečně dostat atd.

Lokální rozmístění se dá možná řešit předpřipraveným layoutem, ale když bude terén pokaždé jiný, bude to už asi těžší.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna