Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Dany0
Založen: 28. 10. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 5. leden 2010, 02:31:06 Předmět: Jak na generování města. Postup a otázky. |
|
|
Lidičky potřebuju quick pomoc, mám v plánu udělat město do hry. Jako na zkoušku. Tak jsem si v hlavě rychle sestavil takový a jinačí postup a ke každému bodu samozřejmě otázečka.
1.) Připravit si potřebné ingredience:
- Blender Vyhovující Verze
- Suicidator City Generator (SCG)
- Prográmek na generování normal maps z high-poly pro low-poly modely. Uvažuju o tý utilitce od nvidie, ale kdyby jste znali něco lepšího tak samojasno pište.
- Super-tajný engine
- Hlava
- Tělo
- Vy
- Info OST
- Simulátor bakterií apod.
- Skript pro tesalaci pro blender
2.) Udělat si population map pro SCG.
Otázečka:
Lidičky potřebuju onen simulátor bakterií. Teda jde o to aby bylo rozmístění budov věrohodné. Tudiž to chce nějaký simulátor bakterií. Či kolonií či jakkoli to chcete nazvat. Ale zde nastává podmínka aby to dokázalo vyplajvnout tu Pop-Map, minimálně aby to šlo nějak vygenerovat.
Tak plosím neznáte?
3.) Nacpat do SCG Pop-Map, nastavit a rozjet kolo.
Otázečka:
Pařmeni nebude tam ňákej anonymní problýmek s ostatníma "objektama"? Typu země, vlastní modely jako stadion apod. a tak dále... ?
4.) Rozjet tesalační skript.
Otázečka:
Nějaká doporučení do nastavení?
5.) Uložit oba soubory, popř. přiřadit materiály apod.
Otázečka:
Homo sapiensové neznáte nějaká vylepšeníčka? Danke opět předem
6.) Vygenerovat normal maps.
Otázečka:
Ajaj tohohle kroku se bojím, ještě to bude mít nežádoucí účinky
7.) Nasadit do výkumu neznalých vod.
Otázečka:
Co dál?
Opět a naposled předem thankuji za odpovědi a nemůžu se dočkat!
-Dab.. teda Dan.
kód: |
Víte, co vidí počítačový programátor na poušti?
.
.
Datamorganu. |
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 5. leden 2010, 09:00:46 Předmět: Re: Jak na generování města. Postup a otázky. |
|
|
Já bych se držel tutoriálu toho Suicidator City Generator, když už jsi jej zmínil. Nějak mi není jasné, kde máš high vs. low poly verzi modelů pro generování těch normal map (tady by ale stačilo pro texturu budov(y) udělat heightmapu a z ní vygenerovat normal mapu). Ty vlastní modely jako např. stadion si podle mě budeš muset do vygenerovaného modelu města dodělat sám.
A teď mi není jasné, jestli to má modelem v Blenderu skončit, nebo cheš rovnou nějakej engine, který to bude zobrazovat realtime (jako např. pohyb ve hře). Buď můžeš použít přímo Blender, nebo se budeš muset poprat s načtením modelu města ve zvoleném enginu včetně optimalizace vykreslování podle toho, co je v danou chvíli vidět.
Ad teselace, ta se dělá až při vykreslování - jinak modely zabíraj zbytečně moc místa na disku a v RAM.
PS: Nechápu, proč se vyjadřuješ jako dement. Na mě to působí, že se z náš snažíš dělat blbce.
Dany0 napsal: |
Lidičky potřebuju quick pomoc, mám v plánu udělat město do hry. Jako na zkoušku. Tak jsem si v hlavě rychle sestavil takový a jinačí postup a ke každému bodu samozřejmě otázečka.
1.) Připravit si potřebné ingredience:
- Blender Vyhovující Verze
- Suicidator City Generator (SCG)
- Prográmek na generování normal maps z high-poly pro low-poly modely. Uvažuju o tý utilitce od nvidie, ale kdyby jste znali něco lepšího tak samojasno pište.
- Super-tajný engine
- Hlava
- Tělo
- Vy
- Info OST
- Simulátor bakterií apod.
- Skript pro tesalaci pro blender
2.) Udělat si population map pro SCG.
Otázečka:
Lidičky potřebuju onen simulátor bakterií. Teda jde o to aby bylo rozmístění budov věrohodné. Tudiž to chce nějaký simulátor bakterií. Či kolonií či jakkoli to chcete nazvat. Ale zde nastává podmínka aby to dokázalo vyplajvnout tu Pop-Map, minimálně aby to šlo nějak vygenerovat.
Tak plosím neznáte?
3.) Nacpat do SCG Pop-Map, nastavit a rozjet kolo.
Otázečka:
Pařmeni nebude tam ňákej anonymní problýmek s ostatníma "objektama"? Typu země, vlastní modely jako stadion apod. a tak dále... ?
4.) Rozjet tesalační skript.
Otázečka:
Nějaká doporučení do nastavení?
5.) Uložit oba soubory, popř. přiřadit materiály apod.
Otázečka:
Homo sapiensové neznáte nějaká vylepšeníčka? Danke opět předem
6.) Vygenerovat normal maps.
Otázečka:
Ajaj tohohle kroku se bojím, ještě to bude mít nežádoucí účinky
7.) Nasadit do výkumu neznalých vod.
Otázečka:
Co dál?
Opět a naposled předem thankuji za odpovědi a nemůžu se dočkat!
-Dab.. teda Dan.
kód: |
Víte, co vidí počítačový programátor na poušti?
.
.
Datamorganu. |
|
_________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dany0
Založen: 28. 10. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 5. leden 2010, 21:57:32 Předmět: |
|
|
Potřebuju spíš ten simulátor bakterií, než tohle.
Tesalaci potřebuju pro generování oné high-poly verze. Abych mohl udělat normal maps, aby pak low-poly verze nevypadala z dálky jako kupa čtverečků. Zní vám to už pochopitelně, pane?
S těma vlastníma modelama je to přece jasný, ne? Přece se tam neobjeví jen tak ze vzduchu...
Engine mám, ale nechci ho prozrazovat.
A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně
P.S.: Máš quote pod příspěvkem, ke všemu takhle dlouhý a hned po orig. příspěvku. Nechtěl by jsis to opravit? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. leden 2010, 22:16:27 Předmět: |
|
|
OT:
Dany0 napsal: |
A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně  |
pojmout
Dany0 napsal: |
Nechtěl by jsis to opravit? |
sis
Jinak důvod toho quote - dost často se tu objeví totální bláboly, které pak autoři zpětně editují, a Ladis to chtěl proto zachovat pro budoucí generace _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dany0
Založen: 28. 10. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 6. leden 2010, 17:56:06 Předmět: |
|
|
Jej tak to sorry ale já k nim nepatřím
Co ten simulátor bakterií? Fakt nikdo nemá?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 6. leden 2010, 19:18:20 Předmět: |
|
|
skus game of life _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. leden 2010, 09:27:32 Předmět: |
|
|
Dany0 napsal: |
Potřebuju spíš ten simulátor bakterií, než tohle.
Tesalaci potřebuju pro generování oné high-poly verze. Abych mohl udělat normal maps, aby pak low-poly verze nevypadala z dálky jako kupa čtverečků. Zní vám to už pochopitelně, pane?
S těma vlastníma modelama je to přece jasný, ne? Přece se tam neobjeví jen tak ze vzduchu...
Engine mám, ale nechci ho prozrazovat.
A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně
P.S.: Máš quote pod příspěvkem, ke všemu takhle dlouhý a hned po orig. příspěvku. Nechtěl by jsis to opravit? |
Teselací high poly verzi pro vygenerování normal map nevytvoříš, protože to modelu nepřidá žádnou další informaci. Ale bylo by to skvělé, kdyby se next-gen grafika do hry udělala sama, ne? Furt si stojím za tím, že tady je nejjednodušší použití heightmap na textury těch budov (z kterejch vygeneruješ normal mapy). Nebo bys musel vylepšit skript, aby do těch budov dělal i nějaké generované detaily (rozmístění oken atd.) - viděl jsem to v jedné komerční variantě na generování měst.
Proč nechceš prozradit, jaký existující engine jsi si vybral a proč? Třeba se někdo taky rozhoduje a zajímají ho možnosti na výběr.
PS: "Zní vám to už pochopitelně, pane?" - To je jako co?
Dany0 napsal: |
Jej tak to sorry ale já k nim nepatřím
Co ten simulátor bakterií? Fakt nikdo nemá?  |
Neříkej hop, dokud nepřeskočíš. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|