.[ ČeskéHry.cz ].
Jak na generování města. Postup a otázky.

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dany0



Založen: 28. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 5. leden 2010, 02:31:06    Předmět: Jak na generování města. Postup a otázky. Odpovědět s citátem

Lidičky potřebuju quick pomoc, mám v plánu udělat město do hry. Jako na zkoušku. Tak jsem si v hlavě rychle sestavil takový a jinačí postup a ke každému bodu samozřejmě otázečka.

1.) Připravit si potřebné ingredience:

  • Blender Vyhovující Verze
  • Suicidator City Generator (SCG)
  • Prográmek na generování normal maps z high-poly pro low-poly modely. Uvažuju o tý utilitce od nvidie, ale kdyby jste znali něco lepšího tak samojasno pište.
  • Super-tajný engine
  • Hlava
  • Tělo
  • Vy
  • Info OST
  • Simulátor bakterií apod.
  • Skript pro tesalaci pro blender


2.) Udělat si population map pro SCG.

Otázečka:
Lidičky potřebuju onen simulátor bakterií. Teda jde o to aby bylo rozmístění budov věrohodné. Tudiž to chce nějaký simulátor bakterií. Či kolonií či jakkoli to chcete nazvat. Ale zde nastává podmínka aby to dokázalo vyplajvnout tu Pop-Map, minimálně aby to šlo nějak vygenerovat.

Tak plosím neznáte?


3.) Nacpat do SCG Pop-Map, nastavit a rozjet kolo.

Otázečka:
Pařmeni nebude tam ňákej anonymní problýmek s ostatníma "objektama"? Typu země, vlastní modely jako stadion apod. a tak dále... ?

4.) Rozjet tesalační skript.

Otázečka:
Nějaká doporučení do nastavení?

5.) Uložit oba soubory, popř. přiřadit materiály apod.

Otázečka:
Homo sapiensové neznáte nějaká vylepšeníčka? Danke opět předem Smile

6.) Vygenerovat normal maps.

Otázečka:
Ajaj tohohle kroku se bojím, ještě to bude mít nežádoucí účinky Very Happy

7.) Nasadit do výkumu neznalých vod.

Otázečka:
Co dál?


Opět a naposled předem thankuji za odpovědi a nemůžu se dočkat!
-Dab.. teda Dan.
kód:
Víte, co vidí počítačový programátor na poušti?
.
.
Datamorganu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 5. leden 2010, 09:00:46    Předmět: Re: Jak na generování města. Postup a otázky. Odpovědět s citátem

Já bych se držel tutoriálu toho Suicidator City Generator, když už jsi jej zmínil. Nějak mi není jasné, kde máš high vs. low poly verzi modelů pro generování těch normal map (tady by ale stačilo pro texturu budov(y) udělat heightmapu a z ní vygenerovat normal mapu). Ty vlastní modely jako např. stadion si podle mě budeš muset do vygenerovaného modelu města dodělat sám.

A teď mi není jasné, jestli to má modelem v Blenderu skončit, nebo cheš rovnou nějakej engine, který to bude zobrazovat realtime (jako např. pohyb ve hře). Buď můžeš použít přímo Blender, nebo se budeš muset poprat s načtením modelu města ve zvoleném enginu včetně optimalizace vykreslování podle toho, co je v danou chvíli vidět.

Ad teselace, ta se dělá až při vykreslování - jinak modely zabíraj zbytečně moc místa na disku a v RAM.

PS: Nechápu, proč se vyjadřuješ jako dement. Na mě to působí, že se z náš snažíš dělat blbce.

Dany0 napsal:
Lidičky potřebuju quick pomoc, mám v plánu udělat město do hry. Jako na zkoušku. Tak jsem si v hlavě rychle sestavil takový a jinačí postup a ke každému bodu samozřejmě otázečka.

1.) Připravit si potřebné ingredience:

  • Blender Vyhovující Verze
  • Suicidator City Generator (SCG)
  • Prográmek na generování normal maps z high-poly pro low-poly modely. Uvažuju o tý utilitce od nvidie, ale kdyby jste znali něco lepšího tak samojasno pište.
  • Super-tajný engine
  • Hlava
  • Tělo
  • Vy
  • Info OST
  • Simulátor bakterií apod.
  • Skript pro tesalaci pro blender


2.) Udělat si population map pro SCG.

Otázečka:
Lidičky potřebuju onen simulátor bakterií. Teda jde o to aby bylo rozmístění budov věrohodné. Tudiž to chce nějaký simulátor bakterií. Či kolonií či jakkoli to chcete nazvat. Ale zde nastává podmínka aby to dokázalo vyplajvnout tu Pop-Map, minimálně aby to šlo nějak vygenerovat.

Tak plosím neznáte?


3.) Nacpat do SCG Pop-Map, nastavit a rozjet kolo.

Otázečka:
Pařmeni nebude tam ňákej anonymní problýmek s ostatníma "objektama"? Typu země, vlastní modely jako stadion apod. a tak dále... ?

4.) Rozjet tesalační skript.

Otázečka:
Nějaká doporučení do nastavení?

5.) Uložit oba soubory, popř. přiřadit materiály apod.

Otázečka:
Homo sapiensové neznáte nějaká vylepšeníčka? Danke opět předem Smile

6.) Vygenerovat normal maps.

Otázečka:
Ajaj tohohle kroku se bojím, ještě to bude mít nežádoucí účinky Very Happy

7.) Nasadit do výkumu neznalých vod.

Otázečka:
Co dál?


Opět a naposled předem thankuji za odpovědi a nemůžu se dočkat!
-Dab.. teda Dan.
kód:
Víte, co vidí počítačový programátor na poušti?
.
.
Datamorganu.

_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dany0



Založen: 28. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 5. leden 2010, 21:57:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Potřebuju spíš ten simulátor bakterií, než tohle.
Tesalaci potřebuju pro generování oné high-poly verze. Abych mohl udělat normal maps, aby pak low-poly verze nevypadala z dálky jako kupa čtverečků. Zní vám to už pochopitelně, pane?

S těma vlastníma modelama je to přece jasný, ne? Přece se tam neobjeví jen tak ze vzduchu... Wink

Engine mám, ale nechci ho prozrazovat.

A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně Smile

P.S.: Máš quote pod příspěvkem, ke všemu takhle dlouhý a hned po orig. příspěvku. Nechtěl by jsis to opravit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 5. leden 2010, 22:16:27    Předmět: Odpovědět s citátem

OT:
Dany0 napsal:
A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně Smile

pojmout

Dany0 napsal:
Nechtěl by jsis to opravit?

sis

Jinak důvod toho quote - dost často se tu objeví totální bláboly, které pak autoři zpětně editují, a Ladis to chtěl proto zachovat pro budoucí generace
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Dany0



Založen: 28. 10. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 17:56:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Jej tak to sorry ale já k nim nepatřím Very Happy

Co ten simulátor bakterií? Fakt nikdo nemá? Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 19:18:20    Předmět: Odpovědět s citátem

skus game of life
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 7. leden 2010, 09:27:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Dany0 napsal:
Potřebuju spíš ten simulátor bakterií, než tohle.
Tesalaci potřebuju pro generování oné high-poly verze. Abych mohl udělat normal maps, aby pak low-poly verze nevypadala z dálky jako kupa čtverečků. Zní vám to už pochopitelně, pane?

S těma vlastníma modelama je to přece jasný, ne? Přece se tam neobjeví jen tak ze vzduchu... Wink

Engine mám, ale nechci ho prozrazovat.

A btw nechci se vyjadřovat jako dement, jenom jsem se to snažil pojat nějak vtipně Smile

P.S.: Máš quote pod příspěvkem, ke všemu takhle dlouhý a hned po orig. příspěvku. Nechtěl by jsis to opravit?

Teselací high poly verzi pro vygenerování normal map nevytvoříš, protože to modelu nepřidá žádnou další informaci. Ale bylo by to skvělé, kdyby se next-gen grafika do hry udělala sama, ne? Smile Furt si stojím za tím, že tady je nejjednodušší použití heightmap na textury těch budov (z kterejch vygeneruješ normal mapy). Nebo bys musel vylepšit skript, aby do těch budov dělal i nějaké generované detaily (rozmístění oken atd.) - viděl jsem to v jedné komerční variantě na generování měst.

Proč nechceš prozradit, jaký existující engine jsi si vybral a proč? Třeba se někdo taky rozhoduje a zajímají ho možnosti na výběr.

PS: "Zní vám to už pochopitelně, pane?" - To je jako co?

Dany0 napsal:
Jej tak to sorry ale já k nim nepatřím Very Happy

Co ten simulátor bakterií? Fakt nikdo nemá? Sad

Neříkej hop, dokud nepřeskočíš.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna